Skip to main content

LS,

Helaas moet ik constateren dat KPN steeds vaker niet kan waarmaken wat wij overeengekomen zijn (en zij factureren).  Alle beloofde functies dienten altijd te functioneren. Een enkele uitzondering kan ik nog wel begrip voor opbrengen, maar het gebeurt te vaak en steeds vaker dat KPN hun kant van onze overeenkomst niet waarmaakt.  Ditmaal loop ik voor de zoveelste keer aan tegen de volgende gebroken belofte van KPN: “terugkijken wanneer u wilt”. KPN adverteert en belooft dat ik kan terugkijken wanneer ik wil, dus dan dienen zij ook ervoor te zorgen dat ik kan terugkijken wanneer het mij schikt. Helaas werkt deze functionaliteit steeds vaker niet en krijgt men de melding “programma kan niet worden afgespeeld, probeer het later nog eens”. MAAR DAT IS NIET WAT WIJ HEBBEN AFGESPROKEN, KPN! En jullie mij wél voor factureren… Nu dus ook weer en nee, volgens KPN is er momenteel geen sprake van een storing in mijn regio o.i.d. Waarom werkt het dan WEER niet? STB-zap-01: video niet gevonden. Hoe moeilijk kan het zijn? Ik ga erheen via de TV-gids, daar staat ie. De koppeling naar betreffende video is letterlijk kinderspel, maar KPN slaagt er niet in deze link/het programma ALTIJD beschikbaar te hebben, zoals zij wel beloven. Zij stellen “probleem in het netwerk”, maar er is dus helemaal geen storing in het netwerk! 

KPN moet zorgen dat alles wat zij beloven én dus factureren deugdelijk functioneert, ten alle tijden. Ik pleit voor een algemeen loket waar dit soort meldingen gemeld kunnen worden, bewijsje toevoegen en dat mensen financieel gecompenseerd zullen gaan worden elke keer weer als KPN in gebreken blijft (alles eenvoudig bereikbaar/vindbaar etc. uiteraard!). Immers, belofte maakt schuld en zeker als je er wel geld voor in rekening brengt! Nog veel beter zou het natuurlijk zijn als KPN ervoor zorgt dat elke keer dat een beloofte en overeengekomen functie niet werkt, dat men automatisch gecompenseerd wordt op de volgende rekening. Dat is eveneens kinderspel om te regelen en zou niets minder dan redelijke service zijn.

Welkom op het forum @TheGoodOldDays! Ik snap dat je ontevreden bent als dingen als terugkijken niet werkt. Laten we eerst samen kijken hoe we dat op gaan lossen.

In de meeste gevallen los je een storing als deze op door een reset van je tv-ontvanger te doen. Heb je dat al gedaan? Als dat niet helpt laat dan even weten hoe de verbinding tussen de tv-ontvanger en de Experia Box is. Of dit een rechtstreekse kabel is, of dat daar bijvoorbeeld een switch of een DVS tussen zit. 

Laat het hier weten. Dan gaan we de oplossing vinden! 🙂


LS, dank voor het meedenken. Ik heb een vaste kabel tussen router en experiabox. Het modem resetten mocht helaas niet baten. De experiabox heb ik alleen uit en weer aan gezet (geen volledige reset), maar ook dat hielp niet. Inmiddels is er een week verstreken en kan ik het gewenste programma dus niet meer terugkijken. Onfetwijfeld zal ik vanzelf weer tegen deze tekortkoming aan lopen en dan zal ik ook de experiabox volledig herstarten, maar als dit soulaars zou moeten bieden, dan verwacht ik bij de foutcode dit te lezen en niet een "probeer het later nog eens". Ook stond ergens vermeld dat er een fout in het netwerk zou zitten, daarom had ik het modem de ultieme reset gegeven. Tevergeefs.