Skip to main content

Hallo,

Ik ben er zojuist achtergekomen dat wij al jaren betalen voor een hd tv ontvanger die we nooit ontvangen hebben. De ontvanger die we wel hebben is gratis, zit standaard in ons pakket

Nu zou ik maar 3maanden terug kunnen krijgen omdat het niet te achterhalen zou zijn hoelang we dit pakket van kpn al hebben. Het zou mijn verantwoordelijkheid zijn…

Ik voel mij als klant behoorlijk in de maling genomen...

 

Dat is natuurlijk ontzettend zuur. Maar niet de ‘schuld’ van KPN. Je ontvangt elke maand een factuur met daarbij een specificatie. Wanneer je iets ziet wat niet klopt, kun je aan de bel trekken en wordt het hersteld. Stukje verantwoordelijk voor de consument en geen reden om je in de maling te voelen genomen 😉 Het bedrijf weet niet dat er iets niet klopt, dat weet alleen jij als gebruiker. 


Ik lees her en der dat dit vaker voorkomt, dus dat er iets niet klopt kunnen ze weten over het algemeen. 

Maar als ik vraag hoelang ik hiervoor al betaal kunnen ze mij aan de telefoon niet zeggen hoelang ik dit abonnement al heb. Los van de vraag of ik het als consument zou moeten weten, mag ik aannemen dat KPN dit wel kan zien en niet slechts 3 maanden terug te betalen onder het mom van….wij kunnen niet zien hoelang u al betaalt voor een nooit ontvangen tv ontvanger...


Hey @Matssyb, welkom op het KPN forum.  Erg balen dat je een tijd hebt betaald voor een product dat je niet (meer) gebruikt. Het is verstandig geregeld je facturen na te kijken. Vooral als het (maand)bedrag hoger is dan je verwacht. Door de privacywet (AVG) mogen we maar voor een beperkte periode je factuurspecificatie bewaren. Tv-ontvangers worden op serienummer uitgegeven en bij ons administratief verwerkt en gefactureerd. Wanneer er iets wijzigt aan je abonnement, doordat je er bijvoorbeeld een product aan toe voegt of verwijdert, krijg je van ons een bevestiging op het mailadres dat bij ons bekend is. Zo houden we je altijd op de hoogte als er iets voor jou verandert.

Als je ons toestemming hebt gegeven de factuur per mail te versturen, ontvang je deze iedere maand in je inbox. Ook kun je in MijnKPN je facturen terugvinden. We hopen hiermee voldoende gelegenheid te bieden voor controle over je betalingen. Mocht dat anders zijn, laat het ons dan gerust weten :)

In onze Algemene Voorwaarden is opgenomen dat je tot 30 dagen bezwaar kunt maken tegen de uitgekomen factuur. Als je het niet eens bent met het bedrag dat we je in rekening brengen, laat het dan binnen 30 dagen na de factuurdatum aan ons weten. We zorgen dan samen met jou voor een oplossing. Als die 30 dagen voorbij zijn, gaan we ervan uit dat je het eens bent met de factuur. Kon je niet eerder ontdekken dat de factuur niet klopte? Dan houden we je niet aan die 30 dagen. We kunnen het recht op protest tegen je factuur tot 3 maanden verruimen. Dat kan ik voor je in orde maken 🙂 Ik hoor graag van je! 


Goedenavond,

 

Bedankt voor je antwoord. Ik heb naar mijn weten nooit teveel betaald omdat ik niet wist dat we volgens het abonnement 2 tv ontvangers zouden moeten hebben. 

En natuurlijk had ik het zelf de facturen moeten controleren, neemt niet weg dat ik ook vind dat jullie in gebreke zijn gebleven door wel iets maandelijks te factureren wat nooit geleverd is. De “schuld” wordt nu hoofdzakelijk bij de klant neergelegd.

Kun jij mij vertellen hoe dat kan dat er geen 2 ontvangers zijn geleverd? Op de diverse fora's lees ik dat dit veel vaker voorkomt bij jullie. Dat jullie niet alle facturen mogen bewaren zal toch niet wegnemen dat jullie kunnen zien wanneer het abonnement met 2 tv ontvangers is ingegaan.

 

Wat betreft je laatste alinea, jullie hebben soms bij andere klanten het anders ( lees netter )opgelost, dus het lijkt ook een beetje op willekeur hoe jullie hier mee omgaan.

 

De 2de ontvanger is nu alsnog onderweg als het goed is omdat wij nu pas een 2de tv willen aansluiten. 


Ik vraag me af of je inderdaad te veel betaald heb. Bij het pakket met 2 ontvangers kreeg je het opnemen pakket gratis en bij het pakket met 1 ontvangers moest je voor het opnemen pakket betalen. Ik dacht dat je dan op hetzelfde bedrag uitkwam. 


Ik vraag me af of je inderdaad te veel betaald heb. Bij het pakket met 2 ontvangers kreeg je het opnemen pakket gratis en bij het pakket met 1 ontvangers moest je voor het opnemen pakket betalen. Ik dacht dat je dan op hetzelfde bedrag uitkwam. 

Ja, want de klantenservice gaf zelf aan dat ik de ontvanger waarvoor ik betaalde de nooit heb ontvangen. 

En dat ik de gratis ontvanger thuis had. Ik heb dit expliciet gevraagd. Anders was er ook geen probleem. 

Het is voor nu een beetje een principe zaak geworden ook omdat ze aan de telefoon niet erg meelevend waren…..


Hoeveel betaalde je voor die ontvanger als ik zo vrij mag zijn


5euro per maand, helaas al jarenlang.

Voor de helderheid ik pleit mijzelf niet vrij, maar het komt nu over alsof het alleen mijn verantwoordelijkheid is.


Het is zuur natuurlijk maar ik zou die 3 maanden vergoeding pakken en er wat lekkers voor kopen en het verder laten rusten. Meer gaat het namelijk nooit worden. Je gaat dit nooit winnen namelijk en het geeft alleen maar gedoe.  Een goed bedoeld advies hoor.


Reageer