Skip to main content

Is het toeval dat tijdens het updaten er een onoplosbare storing ontstaat als men in de testgroep zit?Dit kan geen toeval zijn want is de 2 e keer dat mij dit overkomt.Gisteravond de 31 e vanaf 8 uur bezig geweest om interactieve tv op 2 toestellen operationeel te krijgen hetgeen 1 juni om 8.30 zonder aanwijsbare oorzaak weer gelukt is.Mogelijk kan kpm waarschuwen dat dit kan gebeuren.

Testgroep voor de uitrol van nieuwe firmware van de TV ontvangers?


Helemaal niets aan het testen kijk gewoon op interactieve tv en eerst gaat een toestel in de woonkamer op f 143 en later het tweede toestel.Ontvanger gewisseld dvs gewisseld geen resultaat.Experiabox opgestart dus alles geprobeer en net zo vreemd als het gestopt is gaat het weer verder.


... f 143 ...

De oorzaak ligt vrijwel zeker in de DVS.

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/interactieve-tv-foutmelding-f143-443472

"Wat betekent foutcode 143?
Je tv-ontvanger kan geen verbinding maken met het KPN netwerk.
"

Welk model DVS heeft u? De 200, 650 of de 1200?


toestel 1 stopt,f 143.Een uur later stopt toestel 2 f143.alle adviezen opgevolgd en de volgende morgen werken beide toestellen weer,Die grap is eerder voorgekomen en ook tijdens een update.


toestel 1 stopt,f 143.Een uur later stopt toestel 2 f143.alle adviezen opgevolgd en de volgende morgen werken beide toestellen weer,Die grap is eerder voorgekomen en ook tijdens een update.

Gooi de DVS-en het raam uit en leg gewoon een kabel naar de tv-ontvangers. Dan zult u waarschijnlijk foutcode 143 nooit meer zien.


Daarom heb ik toch niet gekozen voor dvs.


Soms maak je niet de goede keuze, ik ben ook ervaringsdeskundige daar in, en ben blij dat ik toch overgestapt ben naar de kabels, veel minder ergenis en ellende.


??

Waarom is mijn reactie verwijderd?

Stond wederom helemaal niets verkeerds in.

 

Aanvulling:

Ik las dat het was omdat ik iets schreef over de nieuwe KPN decoder die getest word.

En daar mag je niets over schrijven.

MAAR ik zit niet in de testgroep en de oproep om mee te doen was openbaar op dit forum.

@Thomas kan je het mij uitleggen? Mijn dank is groot. 


Hoi @wsolter 
Een DVS is afhankelijk van de kwaliteit van het lichtnet en dat varieert nogal eens.
Heb je misschien (of de buren) LEDverlichting aangeschaft?
Die beïnvloeden de DVS enorm.
Ik ga met  @Nick83 mee en zeg sluit ze bedraad aan en je hebt een storingsvrije verbinding.
(Alhoewel het raam uitgooien zou ik niet doen, stel dat iemand het op de kop krijgt 😎)


Als u nog een oudere versie van die DVS heeft, dan zou u een nieuwe kunnen proberen. Binnen 14 dagen kunt u ze retour sturen bij KPN. 


Als u nog een oudere versie van die DVS heeft, dan zou u een nieuwe kunnen proberen. Binnen 14 dagen kunt u ze retour sturen bij KPN. 

 

Is een super WIFI voor @wsolter een optie.

Die kan je dan met een UTP kabel op de KPN tv decoder en Wifi punt aansluiten (als ik het goed heb).