Skip to main content

Ik heb recent een update gedaan sinds ik glasvezel heb. De update is Hussel Internet 200 Mbit/s. Sindsdien is de zenderwissel bij alle twee de TV's wisselend, traag. Niet zomaar bij iedere zender en niet bij iedere wissel, maar het duurt soms meer dan 10 seconden na een zenderwissel voordat het beeld na Freeze situatie weer normaal is. Soms heb je bij een zenderwissel ook heel even beeld en na enkel seconden is er een Freeze moment. Weet iemand wat daar aan te doen?

 

Groeten

Dicwas

@Dicwas Welkom op het forum. 

Wat bijzonder dat je sinds de snelheidswijziging problemen ervaart met televisie kijken. 

Mag ik vragen hoe de tv ontvangers aangesloten zijn op de Experiabox? Is dit direct met een kabel of zit hier bijvoorbeeld een draadloze verbinding set tussen? 

En zijn de tv ontvangers na de wijziging ook al eens teruggezet naar fabrieksinstellingen


Beste Rutger,

 

Sinds mijn update is er bij mij niets veranderd. De enige TV is aangesloten op een switch beneden. Dit was ook ten tijde van het telfort abonnement. Nooit problemen gehad. Frabrieksinstellingen ook geprobeerd maar dat helpt niet.  Het rare is dat het niet bij iedere zenderwissel is en het is soms erger dan een ander moment. Via een UTP kabel naar tweede tv is dit probleem er ook. Dat is een aparte kabel naar de tweede tv.

 

groet Dicwas

 

 


@Dicwas Excuus voor de late reactie, ik ben helaas een paar dagen ziek geweest! 

Het is vreemd dat deze situatie ook ontstaat wanneer de tv ontvanger direct is aangesloten met een kabel op de Experiabox. 

Loopt het beeld bij het zappen enkel vast, of krijg je bijvoorbeeld ook een melding in beeld?


Beste Rutger,

Fijn dat je hersteld bent.  Als ik van zender wissel en dat is niet bij iedere zender, dan staat het beeld zeker 3 a 4 seconden stil. Ik krijg geen melding. Dit gebeurd als ik automatisch van zender wissel maar ook als ik bijv 29 kies. Voor de upgrade had is er geen last van en toen maakte ik ook gebruik van de switch. Maar zonder een switch doet zich het zelfde probleem voor. Overigens ook op de ontvanger i de 2e kamer boven is het zelfde probleem.

 

Groeten

Dicwas


Welke Experiabox heeft u? En wat is het merk van de ontvangers?


kpn box 12 Sagemcom

 

model HMB2260 Arcadyan

Arris VIP2952 V2

 

Gr

Dicwas


Ik heb sinds een maand ofzo ook last van dit probleem. Ook hetzelfde als wat Dicwas beschrijft. Zappen gaat soms goed en soms freezed beeld gelijk en soms eerst goed beeld en dan een freeze. Zelfde internetsnelheid. Heb de ontvanger al eens terug gezet naar fabrieksinstellingen. Verder niets aangepast. Modem ook rechtstreeks aangesloten op modem. 


We zijn nu een maand verder, en ik ben toch echt niet van vandaag mailen per omgaande antwoord. Maar KPN verkoopt kennelijk graag, maar constructief meedenken met een klant en een oplossing aanbieden, lijkt niet aan de orde. 

Ik heb het pakket van telfort laten omzetten naar hussel 100. Er is bij mij in de bekabeling helemaal niets veranderd maar sinds de upgrade ervaar ik iedere dag traagheid bij zenderwissel. Niet altijd even erg, soms lijkt het in een paar keer zappen weg, maar nee, Niet bij ieder kanaal? Maar wel bij veel kanalen. Kortom er is iets niet oke.

Ik wacht nog even af en dan komt de onvermijdelijke afweging. Ga ik hier mee door of niet. KPN bied nog eens een vorm van oplossing, aub!

 

Groeten

Dicwas


@Dicwas Ik zou graag een aantal metingen uitvoeren op je verbinding. 

Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit is gelukt? Dan kan ik je gegevens er bij pakken! 


Beste Rutger,

 

Ik heb het e.e.a. ingevuld

 

groeten

Dicwas


@Dicwas Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik heb een aantal metingen uitgevoerd en kom niet direct iets geks tegen. Dat je het probleem ervaart op 2 verschillende type tv ontvangers maakt het ook gecompliceerder! 

Wat we in ieder geval nog even kunnen proberen is het resetten van het glasvezelkastje. Dit kun je doen door deze 2 minuten stroomloos te maken en hierna weer van stroom te voorzien. 

Zou je dit voor mij willen proberen? Mocht dit het probleem niet oplossen dan hoor ik het graag en zoeken we verder! 


Beste Rutger,

 

Het heeft niets opgeleverd. Bij zender wissel is er heel even beeld en dan freeze ( max 5 sec) en dan hersteld het beeld zich.  Ik ben hier toch niet blij mee. Ook bemerk ik dat het internet in Teams soms 1 a 2 uitvalt in een vergadering. Dit terwijl alles via de UTP kabel gaat, Sinds de update heb ik eigenlijk alleen maar problemen gekregen. Ik lees op het forum dat ook enkele anderen last hebben van dit probleem. 

Alles werkte naar behoren toen ik het Telfort pakket had en na de update gaat het niet naar wens.

Groeten

Dicwas

 

Groeten


@Dicwas In ieder geval bedankt voor het uitvoeren van de reset, jammer dat dit het probleem niet oplost! 

Ervaar je los van de wegvallende Teams verbinding nog andere problemen met je internet verbinding? Ervaar je bijvoorbeeld ook erge schommelingen in snelheid?


Beste Rutger,

Dat is natuurlijk lastig te bepalen, maar ik doe regelmatig een speedtest en deze is soms 65 MBPS download en afgelopen wekend was het 106 MBPS. Maar ik kan niet goed bepalen of er veel snelheid verval is.


@Dicwas Nog 1 laatste vraag voor ik volgende stappen ga zetten. Worden deze speedtests bekabeld uitgevoerd?


Alleen maar via UTP kabel. Zojuist was de speedtest download 94,3 MBPS


@Dicwas Duidelijk, in dit geval lijkt het mij handig om een monteur aan te sturen. 

Ik kan vanaf hier niet de vinger op de zere plek leggen, en bekabeld zou je zeker meer dan 50% van je snelheid moeten halen. 

Zou je mij een aantal dagen in de week kunnen laten weten waarop dit zou kunnen? Dan ga ik uitzoeken of ik binnen deze dagen een monteur kan plannen! 


Beste Rutger,

 

De komende twee weken kan het iedere dag.

 

Groeten

Dicwas


@Dicwas Bedankt, ik heb een monteur ingepland. Ik stuur je een privé bericht met meer informatie. 


@Dicwas Ik zie dat de monteur is geweest, hoe is de situatie op dit moment?


Beste Rutger,

 

De monteur heeft alles nagekeken en de router vervangen. Het ging in het begin prima. Maar helaas is het probleem er weer. Sterker het lijkt zelfs erger geworden, helaas. Na de vakantie zal ik wederom via dit forum contact met je zoeken.

 

Dank voor alle inspanningen nu.

 

Groeten

Dicwas


Beste Rutger,

 

Ik ben inmiddels terug van vakantie en het probleem doet zich in alle hevigheid voor. Heel veel "freeze" problemen en inmiddels ook blauwe foutcode meldingen STB-NMC-400. Het is een vervelende situatie. Ik zou graag z.s.m. een oplossing willen hebben, want op sommige moment kunnen wij geen TV kijken. 

Er zal mee onderzoek moeten komen wat hier nu aan de hand is, of zal er een andere oplossing moeten komen, want dit is wel heel vervelend. 

 

Graag z.s.m. reactie

Dick Wassink


@Dicwas Klopt het dat er ondertussen een monteur is geweest, die van alles heeft aangepast en doorgemeten?


Beste Rutger,

Bedankt voor je reactie, ja het probleem werd met de week erger en we hadden alleen blauwe schermen. Ik heb gebeld en woensdag is er een monteur geweest. En wat denk je na een check lag het natuurlijk weer aan mijn kabels. Er zijn nieuwe kabels gelegd en ik heb een andere splitter aangeschaft, want de monteur was er van overtuigd dat het daar aan lag. Maar niets is minder waar. Het freeze beeld bleef bestaan. Iets minder erg dan voorheen maar toch. Toen heeft de monteur het glasvezelkasje vervangen, maar het probleem blijft. Ik vind het wel uitermate vervelend dat de KPN standaard het probleem bij de klant legt. De monteur gaf aan dat iemand van de glasvezelkabel naar de wijkcentrale moest om daar iets uit te voeren. Hij zou ook woensdag langskomen. In de avond om 21.00 uur kwam er een monteur van de glasvezel langs en heeft wederom alles doorgemeten en alles in Home was in orde. Maar ook hij kon niet in de wijkcentrale. Hij belde een collega en die zou dat donderdag doen en ons in de avond bellen. Geen telefoon gehad. Vrijdag belde de glasvezelkabel bedrijf op dat zij van KPN niet in de wijkcentrale mochten komen. Ik heb toen maar weer KPN gebeld om rond 13.00 uur en die beloofde contact te leggen met een monteur en mij voor 16.00 uur terug te bellen. Maar wederom belooft KPN veel maar gebeurd er niets. Ik ben niet gebeld. Ik om 17.00 uur maar weer KPN gebeld, maar er was niemand meer aanwezig. Overigens stond er in de rapportage dat de IN HOME een probleem was welke is opgelost. Dat is in mijn ogen een leugen. Nu worden wij Maandagavond gebeld over de voortgang.

Ik heb sinds de upgrade bijna 3 maanden geleden problemen, ik betaal netjes, sterker voor het trekken van een nieuwe kabel en een verdeelkastje betaal ik 100 euro extra. Het is al die tijd niet in orde. Ik beging het gevoel te krijgen dat ik als klant netjes betaal maar dan tel je niet meer mee. Ik ben teleurgesteld in de KPN, ze beloven te bellen, maar houden hun woord niet, wie er wel of niet een wijkcentrale in mag is toch niet mijn probleem, maar ik hoor dat de KPN monteur er niet in mag en de glasvezel monteur ook niet. Ik moet dat duidelijk maken.  Als ik komende week geen oplossing heb dan is het in mijn ogen ontbinding van de overeenkomst. De KPN levert niet waar ik wel voor betaal. Je snapt het al,  ik ben er boos om. Zo ga je niet met klanten om.

 

Met vriendelijke groet

Dick Wassink


@Dicwas Ik zie inderdaad dat er nog een ticket in behandeling is. 

Vanuit het bericht van de monteur had ik ook begrepen dat het probleem opgelost was, vervelend om te lezen dat dit dus niet het geval is. 

Ik ga er vanuit dat mijn collega's komende week contact op zullen nemen. Zoals het nu lijkt moeten er inderdaad werkzaamheden in de wijkcentrale plaatsvinden. 

Zodra het opgelost is denk ik graag mee naar een oplossing om er samen uit te komen!