Skip to main content

Ik lees op meerdere plekken dat het menu op de iTV als traag/instabiel ervaren wordt. Bij ons is het ook traag en Amazon Prime is het toonbeeld van instabiliteit waarbij de ontvanger regelmatig compleet vastloopt. Ik vermoed dat daar de hardware gewoon te traag voor is. Braaf gecontroleerd of mijn ontvanger niet omgeruild moet worden (nee), volledige reset naar fabrieksinstellingen (uiteraard geen verschil), etc. Reeds een keer gebeld en de verbinding is goed, maarja, alles is ook gewoon bedraad.


Intussen is dit een dagelijkse frustratie waar vanuit KPN aangegeven wordt dat de problemen bekend zijn. Ik had in dit topic om een update willen vragen, maar deze is gelocked. Is er al meer bekend wanneer dit verholpen wordt? Iedereen betaalt nu het volle pond, terwijl de dienst verslechtert in plaats van verbetert. Jaarlijkse prijsverhogingen ok, maar dan moet er wel vooruitgang tegenover staan. Ik hoor het graag.

 

Met vriendelijke groet,

Remco

Hoi @RemBrandNL, bedankt voor je berichtje. Sorry dat ik er nu pas aan toe kom. Dat heeft te maken met de drukte. 

 

Goed dat je dit aangeeft. Het is inderdaad een bekend probleem en daarom kan het kloppen dat je dit signaal al vaker voorbij hebt zien komen. We hebben een tijd geleden de nieuwe update/software gelanceerd en het werkt helaas nog niet zoals het zou moeten. Op z'n zachtst gezegd ontzettend balen. Ik kan me goed voorstellen dat dit niet lekker kijkt en snap de frustratie. 

 

Wij werken momenteel ongeveer dag en nacht aan dit issue en hopen zo snel mogelijk een nieuwe update te kunnen lanceren die de problemen oplost. We hebben een aantal zaken inmiddels al kunnen oplossen en hopen straks ook de andere problemen te kunnen tackelen. Excuses voor het ongemak!


Daar wil ik aan toevoegen dat de Amazon Prime app op de decoder hier los van staat. Ook voor de update was dat al een slechte app. Slecht ontworpen, heel traag en vaak vastlopend.

Als men de problemen kan oplossen met de traagheid van het nieuwe menu zal dit naar mijn verwachting geen verandering brengen voor de werking van de Amazon app. 


@Loes_,

Dank voor je reactie. Goed te horen dat er dag en nacht aan gewerkt wordt, al is dat niet letterlijk bedoeld.

Feit blijft dat KPN 3 maand geleden aangeeft dat er iets rot is en je als consument hier dagelijks last van hebt. De service is verslechterd, maar je betaalt net zoveel. Als je in de supermarkt van de een op de andere dag een half brood voor dezelfde prijs krijgt word je ook niet blij.

Het een bekend/erkend probleem, geef dan dan transparant aan in een nieuwsbrief aan iedereen zodat je weet waar je aan toe bent. Als je 75€+ per maand betaalt is het van de zotte dat je dit na zoeken op een forum moet achterhalen. 
 

@Ward_, heb je helemaal gelijk in. Gevoelsmatig is de app gewoon te zwaar voor de hardware waar het op draait en qua UX mag er nog wat bijgeschaafd worden.

Ik snap vanuit m’n werk ook prima dat dit 2 problemen zijn technisch gezien, maar qua gebruiksgemak maakt dat niet uit. KPN biedt een kastje aan om tv te kijken en enkele streaming services.  Gids en dergelijke was snel, maar nu niet meer en Amazon prima app die soms zo hard hangt dat een harde reset nodig is, is gewoon geen goeie ervaring voor een provider die zo geprijsd is.

Uit frustratie heb ik een Chromecast gekocht die Amazon, Netflix en Disney+ wel soepel draait. Zou niet hoeven, maar veeg teken dat een apparaatje goedkoper dan een maand KPN doet wat KPN haar klanten niet kan bieden.

Mooi weekend allen,

Remco 


Een mogelijkheid voor de Amazon Prime video app is via Chromecast. (lees net dat je deze al hebt gekocht)

Snel, stabiel en handig is mijn ervaring.
Ik heb prime video tevens op de smart-tv. Dat werkt stabieler dan, helaas, via de ontvanger.

Het is maar een tip 🙂  
 


Ja, de slechte Amazon app die aangeboden wordt via KPN was inderdaad voor mij de reden een chromecast te kopen. Maar geld uitgeven aan nog een apparaat omdat de KPN niet iets stabiels kan leveren vond ik een beetje omgekeerde wereld.

Netflix app is trouwens best ok, moet ook gezegd worden 😉 Niet de snelste, maar wel stabiel en gebruiksvriendelijk. Netflix was dan ook niet de reden om die chromecast te kopen, ondanks dat Netflix daar ook een stuk sneller op is. 
Remco


Nu ik dit hier allemaal lees en zelf ook al meerdere keren de wanprestatie van KPN in deze aan de kaak heb gesteld, wordt dit hoogstwaarschijnlijk mijn allerlaatste bericht op dit forum.

Ik stop er mee. Betaal me scheel aan abonnement (abonnee sedert medio ‘90-er jaren!) en krijg eer een verbinding van circa 10 tot 15 Mb voor terug én deze misère van nieuwe software en te krappe hardware (geheugen problemen). Op genomen programma's worden niet meer afgespeeld: kort na aanvang recording springt het spul terug naar het menu.

"We zijn er dag en nacht mee bezig...”, nou stop er maar mee want ik zeg m'n abonnementen op en ga op zoek naar een betere, klantvriendelijkere, maar vooral snellere provider!

KPN heeft wat mij betreft haar kansen verspeeld.


Klopt, het is spijtig inderdaad @Adjudant  De snelheid en stabiliteit van KPN glasvezel is namelijk prima. Bizar dat KPN toegeeft dat het inderdaad traag is, maar je als consument wel doodleuk het volle pond betaalt. We zijn nu 5-6 maanden verder en ondanks dat er “dag en nacht aan gewerkt wordt” zie ik geen verbetering.


Aan de medewerker van KPN die hopelijk meeleest: een simpele vergelijking. Als KPN hardware bestelt voor infra en deze is ineens 20% trager dan de levering van de maand er voor. Wat doet de KPN dan, betalen zonder morren of betalen jullie dan überhaupt niet? Ik verwacht het laatste en een rechtszaak met ingebrekestelling voor de leverancier op de koop toe toch?

 

Binnenkort begint de kerstvakantie, eens kijken welke aanbieders er tegenwoordig nog meer zijn. 

mvgr,

Remco


Ik wil eea niet dramatischer maken dan het al is. Feit is dat KPN op het ogenblik niet instaat is een fatsoenlijk product te leveren waar wij wel voor betalen. Heb ook al een tijdje een probleem met internet en wordt er niet vrolijker van. Ben al heel wat jaren gebruiker/klant van KPN en had mij voorgenomen dit in de lengte der dagen te blijven. Helaas overweeg ik steeds meer om te kijken naar een andere provider. Of dit beter is? kan bijna niet slechter dan KPN op dit moment. KPN zou ook eens wat kunnen doen aan de communicatie. Heb nog nooit een mail ontvangen over de problemen die er op het moment zijn. Mijn schoonvader had vroeger een mooie gezegde Iemand begrijpen doet iemand vergeven. Hoop dat mijn probleem met slechte Internet en trage TV ontvanger snel tot een goed einde gebracht worden. Anders stap ik in 2021 echt over naar andere provider.


Nu ik dit hier allemaal lees en zelf ook al meerdere keren de wanprestatie van KPN in deze aan de kaak heb gesteld, wordt dit hoogstwaarschijnlijk mijn allerlaatste bericht op dit forum.

Ik stop er mee. Betaal me scheel aan abonnement (abonnee sedert medio ‘90-er jaren!) en krijg eer een verbinding van circa 10 tot 15 Mb voor terug én deze misère van nieuwe software en te krappe hardware (geheugen problemen). Op genomen programma's worden niet meer afgespeeld: kort na aanvang recording springt het spul terug naar het menu.

"We zijn er dag en nacht mee bezig...”, nou stop er maar mee want ik zeg m'n abonnementen op en ga op zoek naar een betere, klantvriendelijkere, maar vooral snellere provider!

KPN heeft wat mij betreft haar kansen verspeeld.

Denk er het zelfde over. Helaas hoor ik ook hele negatieve verhalen over Ziggo, Vodavone, T-Mobile etc


Zit net te kijken of je ook gewoon een klacht in kan dienen gezien KPN hier niet reageert. Je kan chatten met een bot of bellen met support, maar support kan niet meer dan het verhaal aanhoren ben ik bang. Dan denk je, ik zet het even in de mail, maar daar staat al bij dat je 2 weken mag wachten…? Op z’n zachtst gezegd bijzonder, zodra het geld binnen is, tel je blijkbaar niet meer mee. 
Remco

 


Hallo,

Ik heb dezelfde problemen vanuit mijn Alles-in-1 abonnement met de KPN infra. Heb een Arris VIP2952 TV ontvanger en het hele menu/gids gebeuren is dus ook super traag.

Ik ben ook nieuwsgierig naar wanneer er weer licht schijnt in de duisternis rond dit probleem voor niet KPN klanten, die wel van hun infrastructuur en apparatuur gebruik maken. Meestal lopen we nog enige tijd achter.

Guus


Na opnieuw opstarten nog trager geworden

Normaal bij zo een soort storing, die zo lang duurt, lijkt mij een compensatie wel gepast

Wellicht een maand geen abonnement betalen

Dat er dag en nacht aan doorgewerkt wordt, zoals ik bij een andere reactie las, lijkt me niet meer dan normaal

 

Ook ik ben heel nieuwsgierig wanneer er verbetering komt

Groet Sjaak


Ook ik blijf me verbazen over de traagheid en het feit dat hier niets over gemeld wordt of doodleuk doorverwezen naar een pagina over de update die op een nog nader te bepalen moment moet komen.

Voor de update was de snelheid van het menu en de indeling acceptabel, nu weet je niet waar je bent

 


Bij mij werkt het menu nu ook super traag en ik vind het ook super irritant en frustrerend. De netflix app “klapt er steeds uit” en het scrollen door de menu's van de programma gids is waardeloos. Mijn vrouw dacht al dat de batterijen van de afstandsbediening op waren…. nee dat was het niet.  Ik heb de helpdesk gebeld en daar wordt gezegd dat er deze maand weer een update komt om het probleem van de traagheid te verhelpen.

Ik was voorheen vol lof over KPN, maar nu absoluut niet. Ik betaal een hoop geld iedere maand voor een produkt wat slechter is geworden. Daarnaast vind ik de service ook slechter. Geen melding van KPN naar haar klanten toe, laat staan compensatie nadat ik melding heb gemaakt van het probleem.

 

Mark 


Hoi allen! 

 

In het verzameltopic over het nieuwe tv-menu plaatsen we berichten over de updates die er aan zitten te komen. Kan me goed voorstellen dat dit bij velen van jullie voor veel frustratie gezorgd heeft. Excuses daarvoor! We hopen nu snel te kunnen starten met het updaten van de tv-ontvangers. Voor updates zie het verzameltopic.


wat een ramp na de aanpassing van de menu’s. Zo traag dat tv kijken niet leuk meer is. Zet alles wat mij betreft weer terug op de oude en wel goed snel lopende stand!!!!!!!


Hoi allen! 

 

In het verzameltopic over het nieuwe tv-menu plaatsen we berichten over de updates die er aan zitten te komen. Kan me goed voorstellen dat dit bij velen van jullie voor veel frustratie gezorgd heeft. Excuses daarvoor! We hopen nu snel te kunnen starten met het updaten van de tv-ontvangers. Voor updates zie het verzameltopic.

Ha Loes,

Op het verzameltopic kan ik niet zien of en wanneer de update ook wordt uitgevoerd van Budget-alles-in-een gebruikers van de KPN infra. Kun je daar wat over zeggen? Ik heb namelijk een Arris VIP2952, maar ben nog niet ge-update.


Hoi @GuusM

op het KPN Forum helpen wij alleen KPN klanten. Deze vraag zou ik bij je eigen provider Budget-alles-in-één stellen. Hopelijk kunnen zij je meer duidelijkheid geven :)


Hoi @GuusM

op het KPN Forum helpen wij alleen KPN klanten. Deze vraag zou ik bij je eigen provider Budget-alles-in-één stellen. Hopelijk kunnen zij je meer duidelijkheid geven :)

En dan zijn we weer rond, want zij verwijzen naar de afhandeling op jullie site, bedankt!