Skip to main content
De problemen zijn gewoon een gebrek aan capaciteit. Een ingewijde van KPN heeft mij verteld: Een tijd geleden zaten Ned 1,2 en 3 etc. onder kanaal1, 2,3 etc. De HDTV versie vond je onder 701, 702 etc. Dat was erg omslachtig. Dat deed KPN omdat als iedereen HDTV ging kijken, de capaciteit te gering was. Nu is het omgezet, de HD zit onder 1,2 3, etc. maar het werkt 's avonds heel erg traag. Overdag niet. En dat ligt dus niet aan je batterijen of software. De capaciteit is te gering. Als er veel mensen kijken is de weg overvol en krijg je file. Ik ben het erg zat. Ik overweeg naar een andere aanbieder over te stappen.



*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

De problemen zijn gewoon een gebrek aan capaciteit. Een ingewijde van KPN heeft mij verteld: Een tijd geleden zaten Ned 1,2 en 3 etc. onder kanaal1, 2,3 etc. De HDTV versie vond je onder 701, 702 etc. Dat was erg omslachtig. Dat deed KPN omdat als iedereen HDTV ging kijken, de capaciteit te gering was. Nu is het omgezet, de HD zit onder 1,2 3, etc. maar het werkt 's avonds heel erg traag. Overdag niet. En dat ligt dus niet aan je batterijen of software. De capaciteit is te gering. Als er veel mensen kijken is de weg overvol en krijg je file. Ik ben het erg zat. Ik overweeg naar een andere aanbieder over te stappen.

Je reageert op een topic dat meer dan een jaar oud is.

Dat de HD zenders tegenwoordig vanaf kanaal 1 te zien zijn heeft geen enkele impact op het "traag zijn" van een TV ontvanger.

Mocht er 's avonds een capaciteitsprobleem zijn dan zou je dat merken in haperende uitzendingen of uitzendingen die vastlopen, maar niet in het "traag worden" van een TV ontvanger.

Als je nog een Motorola TV ontvanger hebt, dan is dat de oorzaak.
Ik heb ze beide in gebruik. Allebei traag
Met beide bedoel je een Motorola én een Arris danwel Arcadyan neem ik aan?



Tip: als bij mij de Arris traag wordt (o.a. met zappen) dan zet ik 'm even een minuut of 3 helemaal uit met de schakelaar op de achterkant. Daarna is ie weer weken heel snel.
Moet nu werken. Vanavond zal ik antwoorden
Hallo @A3-e Hoe is de situatie nu? Ik sluit me aan bij wat Wjb en PeterG al opmerkten: ik denk dat de traagheid terug te voeren is op de ontvangers. Zo'n herstart helpt vaak en als je het oudere model hebt waar Wjb aan refereert kun je 'm zelf omruilen voor een nieuwere versie. Ik hoor het graag als ik nog iets voor je kan doen.
Ik heb een Motorola VIP 1963 en Arcadyan HMB 2260. De laatste is omgeruild omdat de Motorola verouderd was. Destijds mocht ik niet beide gelijk inwisselen want dat was kennelijk te duur. Gisterenavond rond 19:00 uur ging het nog wel maar om 23:00 uur was de ITV niet vooruit te branden. Alles gereset, ontvangers, modem , maar dit heb ik in het verleden al zo vaak gedaan. Dat is niet de oplossing helaas.
Ik heb twee Arris VIP2952 en daarmee ervaar geen traagheid, sterker nog ze zijn

super snel, als ik al naar de kanalen kiezer kijk staat het volgende kanaal er al met zappen.

Ook in de avond laat.



Dat lijk te erop dat het niet het netwerk is van KPN, anders zo iedereen het traag ervaren.



Maar ik lees in je topic nog niet wat nu erg traag gaat, is het zappen traag of

is de uitzending traag, veel stil staande beelden..?
Nou, ik ben toch echt klant van KPN hoor. Het probleem is eigenlijk de traagheid van de ontvanger op commando's van de AB. Ik zit 2 1/2 meter van de ontvanger, je ziet het lampje van de AB opbranden ten teken dat er een signaal wordt verzonden. Maar soms gebeurt er pas na 8 keer drukken iets. Als de ontvanger reageert zie je kort een rood lampje of tekst opbranden. Als je b.v. kanaal 12 wil kiezen, dan druk je op de 1. Er gebeurt niks dan nog eens en nog eens. Dan raak je geïrriteerd en druk je drie keer achter elkaar. Dan nog niks en dan druk je uit boosheid zes keer op de 1 en dan heb je ineens kanaal 111 gekozen. Om gek van te worden. Met teletekst invoer net zo. En 's nachts of overdag niets aan de hand.
Dan zit het toch echt in de combinatie afstand bediening en ontvanger, want

dat hoort vrijwel direct te reageren, wat bij mij in ieder geval zo is met mijn Arris

ontvangers, die reageren direct op de afstand bediening.



Wellicht dat je gebruik maakt van bovenstaande omwissel actie,

zodat ze een Arris kunnen toesturen met een nieuwe afstandbediening,

want anders weet je nog niet of het in combinatie zit.
Ik merk met onze twee 4K ZTE ontvangers ook geen klachten over traagheid van de ontvanger zelf of de afstandsbediening: Allemaal heel erg snel zonder haperingen. Ook niet tijdens zogenaamde drukke uren.




  • Ik neem aan de je dat zelf echt al hebt gecontroleerd hoor maar voor de zekerheid: Afstandbediening en ontvanger goed schoon gemaakt en al eens een nieuwe volle batterij geprobeerd?

Het lijkt mij dan ook te zitten in de combo ontvanger & afstandsbediening en dat mogelijk gaan omruilen.
Ik zou de oorzaak toch echt in de afstandsbediening danwel de ontvanger willen zoeken. Als je nog een Motorola-ontvanger hebt kun je deze gewoon omwisselen. En mocht het daarna blijven bestaan dan wil ik je eerst eens een andere afstandsbediening toesturen.
Dank voor de suggesties allen, ik ga ermee aan de slag
Dank voor de suggesties allen, ik ga ermee aan de slag

Ik was nog even nieuwsgierig: hoe is de situatie nu? Laat je het weten als je nog hulp nodig hebt?
Ik heb nog weinig tijd gehad om te kijken.

Reageer