Skip to main content

De nieuwe KPN tv+ app op mijn Iphone opent zeer traag. Eerst langzaam omhoog verdwijnend KPN logo en daarna een tijdje een zwart scherm en daarna pas app toegankelijk.

Hoi @michiel grootaarts, is de app wel snel zodra je er in zit?  Kan je meer vertellen over de situatie, zodat we met je mee kunnen denken? Welke iPhone heb je precies? Wat zijn de versienummers van iOS en de TV+ app die geïnstalleerd zijn?

Heb je toestel al eens opnieuw opgestart en de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?


Iphone 13, IOS 17.5.1, kpn tv+ 08.47.01

telefoon reeds opnieuw opgestart 


App opnieuw geïnstalleerd, zodra ik er inzit is hij wel snel genoeg. Als de app paar uur niet gebruikt is, start hij erg traag op

 


Hallo @michiel grootaarts en @Jasper van KPN ,

Ik heb dat ook, maar dat is toch geen groot probleem. 

Het opstarten duurt ongeveer acht seconden, maar daarna reageert de app gewoon snel.

Lijkt mij dat dit acceptabel is.  


Eerst logo scherm Kpn ca 10 sec, daarna zwart scherm minimaal 15 sec


Dat is wel een verschil inderdaad. Hoeveel vrije ruimte heb je nog op jouw iPhone @michiel grootaarts? Bij mijn vorige iPhone had ik ook wel eens dat sommige apps langzamer werden. Als er weinig vrij is zou je wat ruimte vrij kunnen maken.


Ik heb nog 53 Gb beschikbaar 


Het opstarten duurt ongeveer acht seconden, maar daarna reageert de app gewoon snel.

Lijkt mij dat dit acceptabel is.  

Op mijn tablet duurt het opstarten van de app zo'n vijf seconden en naar mijn mening zou dat sneller moeten kunnen.


Dat moet genoeg vrije ruimte zijn inderdaad, dit is een vreemde situatie. Hoe doen andere apps het, openen die wel snel of merk je daarbij ook een vertraging?

En merk je ook een verschil tussen mobiele data en Wifi, of maakt dat geen verschil?


Andere apps laden normaal en snel. Het vreemde is dat de KPN tv+ app heel wisselend opent. Enkele keer opent de app vlot , terwijl even later de app heel traag opent. Het merendeel van de keren gaat het echter traag.


Het is ook niet consequent dus, dat maakt het lastiger. Had je ook al bekunnen kijken of dit verschil maakte?

En merk je ook een verschil tussen mobiele data en Wifi, of maakt dat geen verschil?

 


Als ik WiFi uitschakel lijkt het nog trager te openen . Terwijl het toch 5G is 


Als ik WiFi uitschakel lijkt het nog trager te openen . Terwijl het toch 5G is 

Het verschil op mijn OnePlus 5T tussen wifi en via 4G+ van Odido is zo'n 3 seconden (wifi 5 seconden, 4G+ 8 seconden).


Dat langzaam opstarten heb ik ook al jaren. De oude als de nieuwe app hebben dit nog steeds.  Zowel op een iPad met 60Hz als 120Hz scherm. Splash logo gaat nooit vloeiend.

Op Android nooit geen problemen. Had gehoopt dat dat met nieuwe app eindelijk eens gefixed zou zijn. 


Hmm, ik heb er ook geen verklaring of idee meer voor. We gaan het meenemen naar de ontwikkelaars, zodat zij mee kunnen denken. Als we daar een terugkoppeling van krijgen komen we er hier ook op terug!


Reageer