Skip to main content

Beste KPN, 

Ik heb hier al een contact met jullie over gehad, maar we blijven problemen hebben met een haperende en uitvallende tv en internet bij ons thuis. Dit is met name in de avond, waarom, geen idee. 

We worden er knettergek van om steeds maar weer de glasvezel kabel en internet kabels er uit te halen en erin te stoppen om weer tv te kunnen kijken internet te hebben. 

Er zit ook geen regelmaat in. Soms gaat het een hele dag goed en soms ook 5 x op een avond dat de boel uitvalt.  

We hebben een experiabox v10, Inmiddels hebben we een nieuw glasvezelkastje. 

Er zijn geen sonos apparaten in huis. 

De instellingen van de zonnepanelen omvormer staat op  IGMP requests off (op verzoek van de KNP monteur) 

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat een nieuwe KPN-router mogelijk een oplossing is. 

We hebben wel een internet splitter in huis, maar die is van tp-link type TL-SG108E en wordt aanbevolen door KNP. Ik kan nog proberen om deze een eigen IP adres te geven.

Ooit heeft een vriendelijk mevrouw van KPN verteld dat het mogelijk ook door trillingen in de grond kan komen dat het glasnetwerk problemen geeft, maar dat lijkt me nou niet echt een reden. 

Bekabeling werkt prima.  

Feitelijk zijn we door alle oplossingen heen en overweeg om naar een andere provider te gaan. 

Het kan toch niet zo zijn dat continue de hele bende uitvalt terwijl de lampjes op groen staan. 

Kortom: HELP!!

Gr Wilbert Peters

Dag ​@WLJ Peters, ik snap wel dat je baalt van de uitval van de verbinding. Zou je een keer willen kijken wat er gebeurt als de omvormer niet aangesloten is op het netwerk? Gewoon om uit te sluiten dat die de veroorzaker is van de uitval. 

Hoi joep 1965, ik heb de internetverbinding van de SMA omvormer er uitgehaald. Ik ga kijken of eea wel of niet uitvalt vandaag en morgen. 

Stel dat dat het probleem is, wat moeten dan de instellingen van de omvormer zijn qua IGMP? Of moet de omvormer een eigen IP-adres krijgen en zo ja welke. 

Ik ben heel benieuwd naar het resultaat. Hier vind je heel veel informatie over sma ontvangers en igmp snooping. 

Hi ​@WLJ Peters, wat enorm irritant dat je tv steeds zo moeilijk doet 's avonds 😕

Ik zie dat Joep je al gevraagd heeft om te testen zonder dat de omvormer meedraait in je netwerk, hoe is dat gegaan? Merkte je een verschil en zo ja, is het gelukt om de instellingen aan te passen op een manier waardoor het nu wel goed gaat?

Hoi nee helaas, problemen blijven. IMGP stond overigens al uit in de instellingen van omvormer.
Meestal in de avond staat beeld stil of blijft hangen. Dan maar weer de internetstekker van tv of glasvezel aansluiting eruit en erin doen. Dan draait t weer even. 
om moedeloos van te worden.

Wat een narigheid zeg. Wat is er nog meer aangesloten op het modem.  De v10 is echt een goed modem dus het lijkt er op dat toch iets van wat aangesloten is de problemen veroorzaakt. Gaan er storingslampjes branden op het modem of glasvezelkastje bij uitval?

Jammer ​@WLJ Peters maar het was het proberen waard! Dat het steeds in de avond voorkomt, vind ik wel opvallend. Welke apparatuur heb je allemaal op de TP-Link aangesloten? Stoort er ook apparatuur die daar níét mee verbonden is of loopt alles daarlangs? Het kan zijn dat hij moeite heeft met de verbruikerspiek die vaak optreedt in de avond als er meer gebruik gemaakt wordt van internet en tv. Als je tv-ontvanger via de splitter loopt, is het dan mogelijk om hem op te testen rechtstreeks op de V10 aan te sluiten? En als de tv-ontvanger níét via die splitter loopt en het alleen om apparaten met een internetverbinding gaat, zou je dan eens willen testen of de tv storingsvrij blijft als je -puur om te testen dus- de TP-Link even helemaal uitschakelt en loskoppelt? 

koppel dan de TP link splitter los en sluit jou KPN TV onvanger rechtstreeks op jou KPN Experiabox V10 aan en laat de KPN TV ontvanger poosje spelen. 

Sluit daarna jou computer of laptop via Lan aan op jou KPN Experiabox en test het uit of je fatsoenlijk internet krijgt op je computer of laptop. 

Kijk ook je lankabels na op verborgen breuken of scheuren. 

Werkt alles goed, 

Sluit dan je TP-link splitter opnieuw en kijk goed na of de TP-link splitter niet defect is. 

Sluit dan de overige apparaten 1 voor 1 aan op je TP-Link splitter en kijk goed na welk apparaat storingen geeft. Kijk ook goed na naar jou zonnepanelen omvormer of dat omvormer niet defect of uitgeschakeld is. Ik hoop dat jij het probleem snel kunt vinden of oplossen. 

Hoi,

Tanx voor de tips. ik ga wel weer wat testen per aansluiting.  

Als er een storing is ligt alles eruit. 

Tv zit overigens al rechtstreeks op de V10 en omvormer is er ook al uitgeweest zonder resultaat. 

TP link had ik al vervangen. 

Heeft een volledige reset van de router zin (terug naar fabrieksinstellingen zetten)

Heeft het overigens zin om in de router de vaste verbindingen allemaal eigen ip adressen te geven? Zo ja maakt de volgorde dan nog uit?

Hoi inmiddels heb ik alle devices zover mogelijk een eigen IP-adres gegeven. Systeem heeft nu 1 dag zonder problemen gedraaid. Fingers crossed!!! Tevens zag ik op een extra router die overige als “slave”  ingesteld stond dat deze wel een actieve DHCP instelling had. Deze heb ik ook uitgezet. Mogelijk was dat t probleem dat IP-adressen dubbel werden uitgedeeld. Hopelijk weer een stap verder in de zoektocht. 

Oeh dat klinkt toch wel voorzichtig hoopvol ​@WLJ Peters! Laten we hopen dat dit zo blijft, goed speurwerk 😃

Gaat het nog steeds goed ​@WLJ Peters?

Reageer