Skip to main content

Ook ik heb problemen met mijn nieuwe oled tv van LG. Met name tijdens uitzendingen van RTL en SBS happert het beeld zo nu en dan. TV is via vaste kabel aangesloten. Nieuwste  TV ontvanger aangesloten.

@Leen Winter Welkom op het forum. Wat irritant dat je beeld soms hapert. Is de tv ontvanger direct met een kabel aangesloten op de Experiabox of zit hier bijvoorbeeld een draadloze verbinding set tussen? En is ook je tv ontvanger al eens teruggezet naar fabrieksinstellingen? En had je deze problemen ook met de televisie die je hiervoor had?


De TV is direct aangelaten met een kabel. De nieuwe ontvanger is inderdaad al een keertje teruggezet naar de fabrieksinstellingen. 
met name bij de RTL zenders doet zich het probleem voor. 
Bij de vorige TV had ik het probleem niet. Toen had ik ook nog een oude ontvanger. Na aankoop nieuwe OLED tv ook nieuwe ontvanger van KPN ontvangen...


@Leen Winter Vreemd dat dit het geval is, ik controleer graag even voor je wat er veranderd is. Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en het mij kunnen laten weten wanneer dit gelukt is? Dan pak ik je gegevens er bij en ga ik op onderzoek uit! 


Beste Rutger, super dat je mij wilt helpen. Heb mijn profiel aangevuld.


@Leen Winter Bedankt voor het invullen van je forumprofiel. Ik zie dat je meerdere tv ontvangers hebt, heb je dit probleem alleen met de nieuwe LG televisie of heb je dit probleem op alle tv ontvangers?

Volgens mijn gegevens heb je ook 2 verschillende type ontvangers. Mocht het probleem er alleen zijn op de LG televisie dan zou het andere type ontvanger ook getest kunnen worden op deze tv, om te kijken of de problemen gelijk blijven! 


Helaas heb ik alleen nog de nieuwste ontvangers 


@Leen Winter En het probleem doet zich dus ook voor op de andere ontvanger, dus met een ander type televisie dan de LG?


Nee, zijn zeer oude tv’s. LG is oled en heeft andere beeldkwaliteit waardoor zaken ook eerder opvallen 


@Leen Winter Duidelijk, en welke problemen ervaar je precies. Je geeft aan dat het beeld hapert, vooral op RTL zenders. Wat gebeurt er dan? Ontstaan er ook blokjes/strepen, hoe zit het met het geluid? Wanneer ervaar je de problemen vooral en is hier een patroon in te herkennen?


Het geluid is prima. Alleen beeld blijft seconde stil staan.


@Leen Winter Hoe vaak komt dit voor? En de tv ontvanger is dus direct met een kabel aangesloten op de Experiabox? Hier zit niets tussen? 

Wellicht zou er ook eens een andere HDMI kabel getest kunnen worden, om te kijken of het probleem dan ook blijft bestaan! 


@Leen Winter Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!


Beste Rutger,

Het is nog steeds niet opgelost. 
zou graag een monteur thuis willen ontvangen voor het probleem. Ook een andere tv ontvanger willen proberen 


@Leen Winter Ik heb voor deze situatie helaas geen mogelijkheid om een monteur aan te sturen. Dan zouden we uitkomen op een servicemonteur en deze is betaald. 

Er is dus al een andere HDMI kabel geprobeerd? Je hebt zelf ook meerdere ontvangers, is er ook al eens geprobeerd de ontvangers eens te wisselen om te kijken of het probleem meeverhuist? 

Daarmee kunnen we vaststellen of het aan de ontvanger ligt of dat er een andere reden is.