Skip to main content

Ik heb sinds kort een 2e TV+ ontvanger. Die heb ik aangesloten via netwerkkabel.
Als ik na de installatie klaar ben dan blijft de TV ontvanger herstarten en reageert niet meer op de afstandsbediening. 
Na  3x fabrieksinstellingen blijft dit probleem bestaan.
Aangesloten via HDMI op een monitor. Toen ik dacht misschien is dat wel het euvel, daarna met HDMI aangesloten op een Smart TV. Ook daar hetzelfde resultaat.
Wat zou het probleem zijn?

Hallo @Therdin en welkom op het forum! 

Hopelijk werkt alles inmiddels, maar zo niet wil je dan je profiel invullen en weer een berichtje plaatsen in dit topic, dan ga ik je verbinding vanaf deze kant controleren. Kan je ook aangeven of je een (fout)melding in beeld krijgt en zou je de tv-ontvangers eens met elkaar willen omwisselen en kijken of de andere afstandsbediening mogelijk wel werkt? Ik hoor graag van je. 


Ik krijg geen foutmelding.

 

Situatie is als volgt:

In woonkamer staat Experiabox V12B

3 meter er vandaan TV+ wireless aangesloten.

Werkt perfect.

 

Op 1e verdieping TV+ (2e ontvanger) aangesloten bekabeld

Ontvanger gaat continue in reboot.

Als deze na een tijdje gaat werken dan is afstandsbediening niet gekoppeld. 8 sec aan/uit knop werkt niet, beeld gaat uit maar krijg niet gewenst scherm om AB te koppelen.

 

TV+ boxen omgewisseld, dan is probleem niet weg, dan is het probleem gewisseld van box.

Box1 van beneden die goed werkt wireless werkt boven niet en Box2 werkt beneden goed.

Als ik boven TV wil kijken is beneden alles uit, niet op standby.

 


Dankjewel voor de toelichting! 

De box zelf kan dus wel opstarten, dus daar lijkt het probleem niet te zitten.

Je geeft aan dat het boven bekabeld is aangesloten, is dit rechtstreeks op de Experia Box of zit hier mogelijk nog andere apparatuur tussen, zoals een switch, versterker of draadloze verbindingsset? Wil je eens testen hoe het gaat met een andere kabel, rechtstreeks op de Experia Box? En kan je dan ook een andere gele poort testen? Eventueel kan je dit ook beneden testen in combinatie met de monitor. Dat is misschien net iets makkelijker. 


Het zal even een tour zijn om het zo te testen maar zal dat bij eerst volgende gelegenheid testen.

Er zit idd een switch tussen. Wel getest met andere utp kabel en hdmi kabel.


Misschien kan je proberen met de switch weghalen en kijken hoe het dan gaat? Mogelijk is dat net wat makkelijker. Ik hoor in elk geval graag je bevindingen. 


Hoi,

 

Ik heb het volgende gedaan 

Afgelopen donderdag heeft een KPN monteur mijn hele ISRA punt vernieuwd, een switch die ik had staan vervangen voor een Netgear switch die door KPN wordt uitgegeven.

Daarna geprobeerd om de STB opnieuw te installeren. Dat ging niet lukken.

 

Daarna mijn smart tv, Stb, nieuwe utp kabel naar de huiskamer waar mijn andere Stb reeds draait.

Stb via bestaande tv geïnstalleerd, ging prima.

Zodra ik deze Stb op de andere tv zet, kabel rechtstreeks in modem V12 dan start deze niet door, blijft hangen in opstartscherm, hang ik deze aan de andere tv dan start deze door en werkt ie prima.

 

Ik dacht, dan moet het aan de HDMI kabel liggen. Dus kabel uit tv gehaald woonkamer waar alles goed functioneert maar dan nog niet!

 

Ik geef het op, ik heb nu alles getest. Kan de 2e niet draaiende krijgen.


We gaan nog niet opgeven! Als het beneden werkt met deze tv-ontvanger, dan moet dit boven ook mogelijk zijn. 

De HDMI kabel geeft enkel het beeld en geluid door en helpt niet met het opstarten. Wat je wel kan testen is een andere utp kabel.

Het signaal lijkt niet goed de bovenverdieping te bereiken, dit gaat waarschijnlijk mis in de kabel of in de switch. Je hebt de switch al vervangen, dus dan lijkt het me goed dat we naar de kabel gaan kijken. Als je wilt kan ik een kabel van 10 meter opsturen, deze kan je dan voor het testen misschien even over de trap leggen. Dan eerst zonder de switch proberen, werkt het, dan kan je het met switch proberen en de kabel netjes wegwerken. Laat het vooral weten als je een kabel nodig hebt! 

Kleine toevoeging: ik heb het hele topic weer doorgelezen en ik begin nu even te twijfelen of je met de wisseltest dezelfde ‘bekabeling’ hebt gebruikt. Dus boven bekabeld via de switch en beneden draadloos? Of heb je het beneden voor de test bekabeld aangesloten? En boven? Is dat bekabeld getest of draadloos? 


Beneden:

V12 - tv+ draadloos aangesloten. Afstand modem tv ontvanger 3 meter

 

Boven:

Nieuwe utp kabel 5 meter naar boven.

Netgear switch. Vanaf daar nieuwe utp kabel naar werkkamer. Bekabeld aangesloten.

Sinds 3 dagen SuperWifiPunt boven.

 

Aansluitend boven lukt niet.

TV+ reset fabrieksinstellingen. 

Aan tv gehangen beneden, draadloos geïnstalleerd. Werkt prima.

Deze tv ontvanger aan andere smart tv gehangen met dezelfde hdmi kabel die aan tv beneden is aangesloten.

Tv ontvanger blijft in een loop gaan.

Nieuwe utp kabel in V12 gedaan en in tv ontvanger, werkt niet.

 

Dus:

Ik heb 2 tv+ ontvangers. Beide werken maar niet tegelijk. Werkt alleen via tv beneden.

De andere blijft herstarten en komt niet in het menu.

Wissel je de tv ontvangers om, dan werkt het andersom, dus degene die eerst werkte blijft in een loop gaan en de andere werkt zoals het hoort.

Is het een instelling in mijn modem die het niet toestaat dat er 2 tegelijk draaien?

 

 


Nieuwe ontvanger binnen gekregen.

Draadloos geinstalleerd op TV beneden, installatie verliep vlekkeloos.
Via KPN gechecked dat er nu 2 TV+ ontvangers geregistreerd zijn op mijn adres.

Er staan er inderdaad nu 2 geregistreerd en de serienummers kloppen.

Originele HDMI kabel gemonteerd op mijn smart tv in de werkkamer. TV+ start door. Op het moment dat deze bij het hoofdmenu, of zoals ik had ingesteld direct naar TV gaat deze weer opnieuw opstarten.
Toen dacht ik, misschien is mijn 2 jaar oude smart tv niet geschikt voor een hoge resolutie als mijn Smart TV beneden, dus TV+ weer gekoppeld met de tv beneden, resolutie gezet op vast 1080 en weer naar boven.
Helaas, het werkt nog steeds niet!! Ik word er helemaal gek van.

Dus het kastje is in mijn ogen helemaal prima. Als ik deze beneden monteer, werkt ie hetzelfde als de ander, gewoon prima.
Ligt dus niet aan TV+ ontvanger.

Werkt niet zowel wireless als wired.

Reset V12B heeft ook niet geholpen.

 

 


Hoi Liesbeth,

 

Heb je nog een suggestie?


het is eindelijk opgelost!

Ik kreeg van een KPN monteur de volgende instructie:
TV+ Box aansluiten op werkende televisie. Dan daar de box instellen op beeldkwaliteit: SDR en geluidskwaliteit: stereo. Daarna box verhuizen naar andere kleine televisie.

Dit zo uitgevoerd. Daarna kon ik ab koppelen en reageerde tv+ prima, beide nu  werkend.