Skip to main content

Hi,

Is het mogelijk om een functie toe te voegen zodat je kan instellen dat de box altijd na X uur automatisch uitgaat? Ik bedoel dan wat je dus als standaard instelt, geen timer die je elke keer zelf moet activeren. 

Ik heb de HDMI CEC functie geactiveerd maar zie dat deze niet altijd werkt. Televisie is dan uitgegaan maar box staat nog aan.

 

Admin: reactie afgesplitst en nieuw topic voor je aangemaakt.
 

Naar aanleiding van dit topic ben ik eens in de "energiebesparingsinstellingen" gedoken van de TV+ Box en kom daarbij tot de conclusie dat de optie "Scherm uitschakelen" ook niet (altijd) werkt.

Ik had deze instelling voor even op 15 minuten gezet...

...in de verwachting dat het scherm na 15 minuten inactiviteit uitgeschakeld zou worden.

Dit lijkt echter niet te gebeuren als er naar een uitzending gekeken wordt. Het lijkt wel te gebeuren als je bijvoorbeeld in het instellingen menu zit of is het de onderstaande instelling die daar verantwoordelijk voor is?

Wel verwarrend dat er meerdere instellingen zijn die hetzelfde lijken te doen.

Overigens lijkt het inderdaad die onderste optie die de TV+ Box in stand-by zette. Ik had deze instelling als test even op 5 minuten gezet en ben in het instellingen menu blijven staan. Na 5 minuten werd de TV+ Box op stand-by gezet en ging de televisie uit omdat ik die via hdmi-cec uit laat zetten als de TV+ Box uitgezet wordt. De instelling "Scherm uitzetten" heb ik dan ook nog niet zien werken.

 

In dit bericht van @Erik_ lees ik dat de optie "Scherm uitschakelen" eigenlijk de stand-by timer betreft en dat zou betekenen dat de TV+ Box na een inactiviteit van de ingestelde tijd in stand-by gezet zou moeten worden.

Ik ben dan ook benieuwd wat de functionaliteit van "Scherm uitzetten" dan ook precies inhoudt en wanneer die wel of niet actief is.

 


Staat CEC wel aan in de tv en de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)?

Want als je de DIW7022 of tv aan of uit zet, gaat de andere ook aan of uit.


Staat CEC wel aan in de tv en de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)?

Want als je de DIW7022 of tv aan of uit zet, gaat de andere ook aan of uit.

Als ik de tv met de afstandsbediening aan of uit zet dan gaat de kpn box daarin mee. 

Op de tv staat heb ik een timer ingesteld en het lijkt dat de kpn box daar niet altijd mee uit gaat. 

Maar ik zal van het weekend eens wat gaan testen met de timer op de tv.