Skip to main content

Sinds een week nu ook de TV+ in gebruik. Nu al twee keer meegemaakt dat bij opstarten ik geen beeld heb maar wel geluid. Oplossing is de stroom eraf en weer terug. Daarna werkt alles weer.

Situatie hier:
- via HDMI naar LG OLED55B8 tv
- geluid via optische kabel van TV+ kastje naar de Sonos Playbar
- HDMI CEC aangezet bij instellingen zodat ik maar 1 knop hoef te gebruiken om TV en TV+ kastje aan te zetten (werkt ook want beiden gaan gewoon aan).

TV+ heeft de laatste firmware. Iemand een oplossing hiervoor?

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Heeft je Sonos Playbar geen HDMI-ingang? Niet dat dit iets veranderd aan het opstarten, maar vraag het me zo af. 


Heeft je Sonos Playbar geen HDMI-ingang? Niet dat dit iets veranderd aan het opstarten, maar vraag het me zo af. 

Nee, alleen optisch. Probleem zit hem ook in de TV+ (software). Voor mijn overstap naar de TV+ nooit problemen gehad met beeld en geluid.


Ja er zitten wel meer echte problemen in de software. Maar heb je de audio van de box op Dolby 5.1 staan en geen Lip-Sync problemen? Ik heb een Sonos ARC en zou ook eens op toslink kunnen gaan qua audio als dat geen Lip-Sync problemen geeft.  Ik mij nu wel in elk geval. 


Heb hier gelukkig geen last van Lip-Sync problemen (afkloppen). En audio heb ik op Automatisch staan. Passthrough werkt ook goed bij mij.


Ik bemerk wanneer ik Dolby MAT (wat voor meer effect zorgt bij stereo) roet in het eten gooit als het om Lip-Sync gaat. Nu ik het uit heb staan loopt alles wel beter, maar terugkijken en/of uitgesteld terugkijken gebeurt nu in StereoPCM 2.0 en is een stuk zachter dan wanneer ik live kijk en het signaal Dolby 5.1 is. Dit scheelt heel wat dB’s wat de StereoPCM zachter is. Terugkijken wordt ineens minder leuk dan. Stop je en ga je dus weer terug naar “Live TV” valt de soundbar van de muur af, zoveel scheelt het (ik denk zelf tussen de 4 en 6 dB)


Hi @iscorpio

Ik ben ook benieuwd waar dit door komt. 
Wat als je de HDMI CEC uitzet, hoe gaat het dan met het beeld?
Kun je voor de volledigheid ook een andere HDMI kabel testen? Puur om te kijken of het hem daar niet in zit. 


Ik wacht eerst even af hoe het gaat met de nieuwe firmware (0.21.2). Deze zou het probleem met zwart beeld moeten oplossen. Weet alleen niet of daar ook mijn probleem onder valt.

HDMI kabel zou het niet mogen zijn omdat ik daar nog nooit problemen mee heb gehad tenzij de TV+ ineens hogere eisen stelt aan de gebruikte HDMI kabel?! Kan ik nergens terug vinden.

CEC uitzetten zou ik nog kunnen testen als het probleem zich weer voor doet.


Prima! 🙂

Er zijn geen hogere eisen aan de HDMI kabel, maar zo kunnen we uitsluiten of de huidige niet voor problemen zorgt. Als de huidige echter geen problemen geeft op andere apparaten dan kun je hem op die manier ook uitsluiten, mocht je geen andere HDMI kabel hebben liggen.