Skip to main content
Vraag

TV Box met COAX aangesloten op de versterker, geen geluid bij Netflix

  • 15 September 2024
  • 13 reacties
  • 151 keer bekeken

Ik heb de tv via de versterker aangesloten via een coax kabel van de KPN ontvanger naar versterker. Prima geluid, maar zodra ik NEDFLIX kijk heb ik geen geluid. De instellingen van de TV  (Panasonic VIEW) staat op stereo.  Wat doe ik verkeerd?  

KPN kent geen coax, kun je wat nadere uitleg geven @CorD. 

 


Bedankt, achterin de KPN tv ontvanger zit een COAX aansluiting, vanuit daar loopt een kabel naar de versterker. Bij TV zenders heb ik perfect geluid. Echter wanneer ik NDFLIX aan zet hoor ik helemaal niets. Wanneer ik gebruik maak van een TULP kabel die achtin de TV zit (Sound out) heb ik wel geluid via NEDFLIX


Hoi @CorD. 

Bedoel je nu een netwerkkabel (UTP) of een optische kabel?
Een coaxkabel kun je niet eens aansluiten op een KPN apparaat.

Aannemende dat je een optische kabel bedoeld….
Waar start je Netflix op?
Op de TV of op de KPN-ontvanger of op een ander apparaat?

Update:
Ik heb er nog eens over nagedacht, je hebt dus het geluid via een versterker aangesloten, maar je TV zit op de KPN-ontvanger.
Als je dan Netflix op je TV opstart dan hoor je inderdaad geen geluid, maar op de KPN-ontvanger zit ook Netflix, dan zul je die moeten opstarten, dan heb je wel geluid.


Bedankt, achterin de KPN tv ontvanger zit een COAX aansluiting, vanuit daar loopt een kabel naar de versterker. Bij TV zenders heb ik perfect geluid. Echter wanneer ik NDFLIX aan zet hoor ik helemaal niets. Wanneer ik gebruik maak van een TULP kabel die achtin de TV zit (Sound out) heb ik wel geluid via NEDFLIX

Kun je eens een foto plaatsen van de aansluiting en vermelden welk merk en type tv-ontvanger je van KPN in bruikleen hebt @CorD. ?


Tja. Coax zit er toch echt niet op.

Dus ik snap nog niet wat je bedoelt. 

 

Echter wanneer ik NDFLIX aan zet hoor ik helemaal niets

Ja, dat kan wel. Want uit onderstaande begrijp ik dat je de Netflix app in je televisie gebruikt. Dan komt er natuurlijk geen geluid via / uit de kpn ontvanger. 

Wanneer ik gebruik maak van een TULP kabel die achtin de TV zit (Sound out) heb ik wel geluid via NEDFLIX

 


De arris 2952 heeft wel een coax aansluiting voor geluid. 

Een foto zegt nu dus meer inderdaad. Welke type ontvanger heb je? 


De arris 2952 heeft wel een coax aansluiting voor geluid. 

Een foto zegt nu dus meer inderdaad. Welke type ontvanger heb je? 

Kan je aanwijzen, welke aansluiting op de foto de coax is?

Arris 2952

 


Ik heb het idee dat de topic starter de groene ring rechts naast de scart gebruikt. Lijkt op de foto een coaxiaal uitgang? Niet de coax van ziggo iig. Die heb ik ook nooit bedoeld.

https://www.maxiaxi.com/blog/wat-is-het-verschil-tussen-optisch-en-coaxiaal-digitaal/#:~:text=Een%20coaxiaal%20digitale%20kabel%20bestaat,kabels%20gebruikt%20voor%20oudere%20apparatuur.

 


Dat is geen coax @daveytje . Dat is een mini jack. 


Dat is geen coax @daveytje . Dat is een mini jack. 

Oeps... nu zie ik dat ook idd. Sorry voor de verwarring hier.


Excuses, ik kom net thuis van werken en heb gelukkig veel meedenkende reacties ontvangen. Ik kom zo met een udate. Alvast bedankt allemaal!!


Het is inderdaad een Optische kabel die ik gebruik. Excuses voor de verwarring.

De TV ontvanger is inderdaad Arris 2952.

De TV is Panasonic View. 

Ik start NEDFLIX inderdaad via de app van de TV op.

 

De Tip die Huistijger gaf lijkt mij aannemelijk:

Huistijger zei:

Update:
Ik heb er nog eens over nagedacht, je hebt dus het geluid via een versterker aangesloten, maar je TV zit op de KPN-ontvanger.
Als je dan Netflix op je TV opstart dan hoor je inderdaad geen geluid, maar op de KPN-ontvanger zit ook Netflix, dan zul je die moeten opstarten, dan heb je wel geluid.


Het is inderdaad een Optische kabel die ik gebruik. Excuses voor de verwarring.

De TV ontvanger is inderdaad Arris 2952.

De TV is Panasonic View. 

Ik start NEDFLIX inderdaad via de app van de TV op.

 

De Tip die Huistijger gaf lijkt mij aannemelijk:

Huistijger zei:

Update:
Ik heb er nog eens over nagedacht, je hebt dus het geluid via een versterker aangesloten, maar je TV zit op de KPN-ontvanger.
Als je dan Netflix op je TV opstart dan hoor je inderdaad geen geluid, maar op de KPN-ontvanger zit ook Netflix, dan zul je die moeten opstarten, dan heb je wel geluid.

Is het dan gelukt Cor? Je hebt weer geluid?


Reageer