Skip to main content

We hebben recentelijk een TV+ Box gekregen, maar ik ondervind daar regelmatig problemen mee. Het beeld valt weg voor een paar seconden. Daarna pakt hij de uitzending wel weer op, maar het kijkt niet echt fijn. Ik heb al drie keer contact gehad met de klantenservice en elke keer wordt er wel weer een andere instelling gewijzigd en moet ik het maar even aankijken. Ik heb begrepen dat dit een bekend probleem is en dat ze eraan werken. Maar weet iemand of dit nog een keer verholpen gaat worden? Ik verlang terug naar mijn oude tv kastje die het gewoon deed. 

Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de Experiabox of Box12? (of te wel wat zit daar allemaal tussen?

 

En staat hij op Multicast en het vinkje bij “beste beeldinstellingen” staat die aan? 

 

P.S.

Ik heb dit probleem, gelukkig, niet.😉😊


Hallo Joop, 

 

hij is via de kabel verbonden met de experiabox in de meterkast, daar zit verder niets tussen. 

Ik heb hem laatst op advies van een medewerker klantenservice naar unicast moeten zetten, daar staat hij nu op. De beste beeldinstellingen staan ook aan. 

 

Groeten,

Dianne

 


Ik heb hem laatst op advies van een medewerker klantenservice naar unicast moeten zetten, daar staat hij nu op. De beste beeldinstellingen staan ook aan. 

 

Multicast is altijd het beste.

Mooiste beeld en snel.

Je download moet dan wel minimaal 20 of 40 Mb/s zijn. (echte download snelheid)

 

Wel vreemd, want bij Unicast kan je niet kiezen voor “beste beeldinstellingen”. Dat vinkje kan je alleen aanzetten als hij op Multicast staat.

Want dan heb je op Multicast de eerste 10 zenders in de originele stream (14,2 Mb/s) en dat beeld is echt heel erg mooi.

 

P.S.

Welke Experiabox heb je? 


Hi @diannedevries, ben je eruit gekomen met de vragen van @joop2011 hierboven? Fijn dat hij je al op weg geholpen heeft.

De beeldinstellingen op de TV+ box kunnen veel verschil maken. Daarom is het goed om ze na te kijken. Je vindt in dit artikel hulp bij de beeldinstellingen:

 


Hallo Joop, ik dacht dat je een andere instelling voor het beeld bedoelde. Maar heb hem nu weer terug gezet naar multicast en het vinkje erboven aangezet. Wel bijzonder dat een helpdesk medewerker me eerst vertelt dat die uitgeschakeld moet worden. Ik ga kijken of dit nu wel helpt. 


Helaas. Ik heb de instellingen terug gezet naar multicast en het vinkje aangezet en opgeslagen. Maar ik krijg weer dezelfde storing, namelijk zwart beeld en geen geluid voor enkele seconden. Ik word er erg treurig ondertussen van, niets schijnt te helpen. 


Hi @diannedevries, ben je eruit gekomen met de vragen van @joop2011 hierboven? Fijn dat hij je al op weg geholpen heeft.

De beeldinstellingen op de TV+ box kunnen veel verschil maken. Daarom is het goed om ze na te kijken. Je vindt in dit artikel hulp bij de beeldinstellingen:

 

Helaas Alexandra, hij doet het nog steeds niet goed. 


Helpt een reset?

 

Hou de knop “kpn” ingedrukt totdat je een popup op je scherm krijgt.

Kies daarna voor opnieuw opstarten en laat hem rustig compleet opnieuw opstarten.


Ik heb de stroom eraf gehaald nadat ik de instelling gewijzigd heb vanmorgen. Dat staat denk ik gelijk aan de reset die jij bedoelt?


De spanning eraf halen, ik denk dat dat ook kan.

Maar voor de zekerheid kan je het wel proberen, toch. 


De reset werkt ook niet want net weer een storing met zwart beeld. Nog meer tips?