Skip to main content

Ik heb van de week een nieuwe tv ontvanger (klein zwart kastje) aangesloten. In het begin ging het goed. Maar sinds gister gaat de tv zelfstandig aan en uit om de 10 seconde. Terwijl de tv ontvanger gewoon een groen lampje houdt. Ik heb een ‘frisse start’ gedaan maar dit heeft helaas niks geholpen. Een paar uur stroom eraf heeft ook niks gedaan.

 

Wie heeft een idee? 

Beste @Rdoorn,

Dat is niet fijn dat ie steeds aan en uit gaat, welke merk en type tv ontvanger heb je? Want je verteld over een “frisse start,” Dan denk ik dat je een Arcadyan HMB2260, Arris 2952 of een Arris 5202 (4K ontvanger)


Omdat je een nieuw tv-ontvanger heeft, waarschijnlijk een DIW7022. Misschien is de hdmi-kabel of een hdmi-port (TV of ontvanger) kapot. Zet bij HDMI CEC de opties "automatisch starten” en "automatisch standby” uit om te kijken of het helpt.


DIW7022. Hij doet het zowel bij de oude HDMI als bij de nieuwe die geleverd is. Wat is HMDI cec? Excuses, ik ben echt een leek hierin. 


Op startscherm ga je naar instelling (tandwiel) → Apparaat → Apparaat voorkeur → Weergave & geluid → HDMI CEC


Die alle vier stonden al uit. 


Beste @Rdoorn, welkom! Wat jammer om te lezen dat het niet werkt! Goed dat je verschillende HDMI-kabels hebt geprobeerd. Had je ook kunnen proberen een andere HMDI-poort van de tv te testen? Of zelfs een heel andere tv? Mocht dit allemaal niet werken, vul je dan je forumprofiel aan met je adres en klantnummer? We kijken graag met je mee.


Ik heb meerdere HMDI kabels en poorten geprobeerd. Ik heb van de week KPN gebeld, daar werd gezegd dat het niet aan KPN lag en dat het mijn tv was. Toen heb ik contact gehad met Samsung, die gaf aan dat het niet de tv was. Vandaag is een vriend langs geweest die heeft nogmaals de tv ontvanger gereset en nu werkt het gelukkig weer.


Wat is HDMI cec? Excuses, ik ben echt een leek hierin. 

 

Met de optie CEC kan de DIW7022 de tv aan of uit zetten.

Standaard staat deze optie uit.

CEC moet dan ook op de tv aan staan, bij nieuwe tv's is dat standaard aan.

 

Als de box, ontvanger, Blu-Ray speler, etc. het ondersteund, kan je met de ab van de tv ook het apparaat via CEC bedienen.

Dit wordt door de DIW7022 niet ondersteund, alleen aan / uit.

 

Ik zet de box aan of uit met de kpn toets op de ab van de DIW7022, erg makkelijk en handig.😉😊