Skip to main content

Sinds ongeveer een week gerbruikt TV een bandbreedte van ongeveer 15Mbit. Vorige week was dat nog rond de 8Mbit. De TV ontvanger staat op SD maar het maakt niet uit wat de instelling is. Zowel bij HD als de SD instelling is de bandbreedte 15Mbit. 

Mijn maximale bandbreedte is ongeveer 18MBit dus nu blijft er niet veel meer over voor het andere internetverkeer en is het bijna niet meer mogelijk thuis te werken.

Er is geen probleem met de DSL verbinding zelf. Als de TV ontvanger uit staat is de maximale bandbreedte ter beschikking.

Iemand met hetzelfde probleem en/of een andere oplossing?

TV ontvanger is de HMB2260, HTML:5.149.204, NMC:8.0.139_1.

Henk

Hoe weet u dat de tv 15 mbit gebruikt?


Dat zie ik op mijn router.


Dat zie ik op mijn router.

Hallo @HenkRemijn dat is dan geen KPN modem/router, want daar kun je dat niet op zien.

kun je eens een screendump plaatsen van hetgeen jij beweert?

 


.


Hallo @HenkRemijn dat is dan geen KPN modem/router, want daar kun je dat niet op zien.

kun je eens een screendump plaatsen van hetgeen jij beweert?

Het zou zelfs een KPN modemrouter kunnen zijn en wel een FRITZ!Box.

Maar het zou natuurlijk ook een Zyxel VMG4005-B50A i.c.m. een EdgeRouter kunnen zijn en dan is dat ook eenvoudig te meten.

In het onderstaande plaatje zie je in het lichtblauw een TV ontvanger afgestemd op een HD-"Glas" zender (12,5Mbps) en in het donkerblauw het verbruik bij het kijken naar een live uitzending via een smart-TV app van KPN.

 

@HenkRemijn, Als je telkens ongeveer het dubbele verbruik ziet dan is er wasrschijnlijk een TV stream niet afgemeld bij de IGMP proxy server.


Met alle respect, ik vind een FritZBox geen KPN-modem router, maar  heb ik het over de Experiaboxen en de KPN Box12 @wjb 


Het is inderdaad een Fritzbox.

Ik denk dat het antwoord van @wjb de reden was: TV stream niet afgemeld.

Gisteren is mijn huis een poosje stroomloos geweest ivm toevoegen van een groep in de meterkast.

Nu is de TV bandbreedte zoals vanouds.

Dit is met de TV ontvanger op HD:

Ik had zowel router als tv ontvanger diverse keren herstart maar dat was kennelijk niet genoeg om die dubbele stream te stoppen.

Probleem is dus opgelost.