Skip to main content

regelmatig valt TV even weg en gaat zo’n 10 seconden op zwart daarna gaat tv weer verder. Dit gebeurt 5 x op een avond. tv en de kpn box zitten beiden bekabeld. het gaat om een samsung the frame tv

Is de tv ontvanger direct aangesloten op het modem of gebruik je een switch? 


Hallo Joep, TV en ontvanger zitten direct aangesloten op het KPN modem met UTP kabel.

En TV ook rechtstreeks aan de tv ontvanger via HDMI kabel


Heb geen draadloze verbindingsets in huis? Heb je er een omvormer van zonnepanelen op je netwerk?


Hoi,

Ja omvormer aanwezig en draadloze verbindingen ook.. sinds 2 maanden overgestapt van Ziggo naar KPN, helaas nu dit probleem aanwezig.


Heb je dit soort dingen??

 


Nee, ik heb 3 van deze in huis…

 


Ok dat zijn wifi versterkers.  Dat zou geen probleem moeten zijn. Hoe is de opstelling en is de wifi van het modem uit? Met je een sma omvormer voor de zonnepanelen?


Iedere verdieping staat er eentje en de WiFi van het modem staat uit. De zonnepanelen staan op een eigen netwerk.

Het blijft irritant als je tv zit te kijken….. 

Wij hebben een Samsung smart tv ( the Frame ) maar deze zit met een kabel op het internet dus aan de WiFi kan dit ook niet liggen… ( lijkt mij )


Hoi @Hulskie, goed om te zien dat er al hulp toegesneld is, hier in jouw topic. Ik help ook graag een handje.

Ik lees dat je alleen 's avonds soms last hebt van zwart beeld tijdens tv kijken. Goed om te weten dat alles rechtstreeks met kabels aangesloten is. Gebeurt dit overdag of op andere momenten niet? En voor de zekerheid, gebruik je op deze tv de KPN Smart TV app of gebruik je de tv-ontvanger? Ik ben ook benieuwd naar welk modem en welke tv-ontvanger je hebt. En als je de tv-ontvanger gebruikt: Geef deze eens een frisse start. Dat helpt in veel gevallen goed.


Hoi Alexandra,

Als de tv overdag aan staat gebeurt het ook, het is dan even zwart en een paar seconden later komt het beeld weer terug…. Tijdens voetbalwedstrijden is dit zeker zeer irritant. Ik gebruik gewoon de tv ontvanger die dan ook bekabelt naar het modem is aangesloten.

Ik heb nu de tv ontvanger naar fabrieksinstellingen gezet en opnieuw laten starten, helaas krijg ik nu de afstandsbediening niet meer aan de praat maar heb nu de samsung bediening maar gekoppeld aan KPN en dat werkt zelfs beter.. 🙂 Nu afwachten of het heeft geholpen…..


@Hulskie Dat klinkt wel positief, hou ons maar op de hoogte van hoe het verder gaat :)


Helaas niets geholpen…. Het blijft hetzelfde regelmatig even een zwart scherm met een melding die eigenlijk heel snel weer weg is, zo snel dat je het niet kan lezen…..


@Hulskie Dat is jammer. Ik kijk graag even met je mee naar de verbinding. Vul je je forumprofiel zo volledig mogelijk in, en geef je me daarna hier een seintje? Dan weet ik dat je ze hebt ingevuld.


@Hulskie Dat is jammer. Ik kijk graag even met je mee naar de verbinding. Vul je je forumprofiel zo volledig mogelijk in, en geef je me daarna hier een seintje? Dan weet ik dat je ze hebt ingevuld.

Gedaan


@Hulskie Dankjewel, ik heb ze erbij gepakt en de verbinding nagekeken. In de verbinding tussen het netwerk en je modem kom ik geen bijzonderheden tegen. Daarom moeten we even verder kijken naar waarom jouw beeld geregeld wegvalt. 

  • Valt op dat moment alleen het beeld weg of ook het geluid? 
  • Je hebt twee tv-ontvangers thuis zie ik. Hoe gaat het bij de andere tv? Werkt die goed of ervaar je daar hetzelfde?
  • Verwissel de tv-ontvangers eens van plek. Wat gebeurt er nu? Verhuist het probleem mee? Of werkt nu alles goed?

Het lijkt wel of heel even de verbinding wegvalt en weer terug komt zwart beeld en geen geluid…

De andere gebruiken we eigenlijk niet vaak, ik kan hem omwisselen maar dat is niet 123 gedaan. Ontvangers van TV en KPN staan achter de tv die aan de wand vast zit.


@Hulskie Ik kan me voorstellen dat er even werk in zit, neem je tijd. We weten nu in ieder geval dat 't niet in de verbinding zit, daarom moeten we uitsluiten waar het dan wel mis gaat. Ik hoor het graag zo gauw je er aan toe gekomen bent, dan kijken we vanaf daar verder.


Bij mij precies het zelfde probleem.

Geregeld Zwartbeeld en geen geluid 2 tot 5 sec.

samsung TV

bekabeld direct 

Arris VIP5202 (4K ontvanger)

Experia box V12

kabels allemaal vervangen 

Mvg

Rob

 


Ik heb nu ook alles vervangen en omgewisseld maar blijf nog steeds het irritante wegvallen houden.

En ik denk dat dit echt niet de eerste melding is hierover… bij ziggo nooit last gehad met dit probleem


Volgens mij is het bij mij opgelost.

ik heb de beeldscherm

resolutie aangepast nu geen last meer.


Welke resolutie heb je gebruikt?


1080p@50Hz


Bij mij precies het zelfde probleem.

Geregeld Zwartbeeld en geen geluid 2 tot 5 sec.

samsung TV

bekabeld direct 

Arris VIP5202 (4K ontvanger)

Experia box V12

kabels allemaal vervangen 

Mvg

Rob

 

Hey interessant, exact zelfde setup en zelfde probleem. Ga die resolutie truuk ook even proberen. Resolutie van lineaire tv is toch niet hoger dan 1080p. En 4k streaming kijken we toch via samsung tv direct.