Skip to main content

Tijdens het terugkijken via de 7 dagen terugkijken optie komt tijdens het afspelen deze foutmelding "STB-VEPG-01". Op kpn site staat geen toelichting van deze foutmelding. Hoe kan deze fout worden voorkomen, moet ik ergens op tv of ontvanger iets doen?

Sinds nieuwe tv gids komen dit soort meldingen voor, eerder nooit gehad.

 

Goedemiddag @Olivier58 ,

EPG zou moeten staan voor 'Electronische Programma Gids’. De voorloop V zou ik vertalen naar Verticaal (daar de EPG by default horizontaal wordt weergegeven). 

Horizontaal:

Verticaal:

 

Nu ben ik benieuwd vanuit welke 'versie’ u de programma's start. En indien dit vanuit de verticale versie doet, of de fout ook komt wanneer de programma's vanuit de horizontale versie gestart worden.


Hoi @Olivier58, welkom hier. 

Die foutcode is wel irritant. Dit komt inderdaad voor uit de Verticale Gids. Ik ben wel benieuwd of je dit probleem nog steeds ervaart nadat je jouw ontvanger een reset hebt gegeven? Dit zorgt voor een schone verbinding met het netwerk. 


Dank voor je reactie.

Dat heb ik inderdaad gedaan, ook stekker uit contact en een modem reset.

  


Ik start inderdaad wel altijd verticaal, vind ik duidelijker. Ik zal het komende tijd horizontaal proberen en kijken of het probleem dan verholpen is.


Nu na een reset speelt het nog steeds bij de Verticale gids? Of is dat nu helemaal verholpen?


De reset heb ik al eerder gedaan, ook ontvanger uit en weer aan, ook modem uit en weer aan, ook de DV5650 stekker uit contact gehaald en weer terug gezet, alle kabels opnieuw in DV5650 en tv ontvanger gedaan voor ik mijn probleem op forum heb gedeeld en hebben dus niet geholpen.

Inmiddels ook de horizontale uitgeprobeerd, als ik dan klik op het programma dat ik wil zien, start het programma dat daarna is geprogrammeerd.

De horizontale gids vind ik sowieso niet prettig, voor mij onoverzichtelijk en zeker geen verbetering. Van mij mag die sowieso weg.

Ik moet er maar mee leren leven, maar slecht vind ik het wel. Al jaren klant van KPN en andere providers geven ook problemen lees ik vaker, maar een zogenaamde verbetering van de tv gids is gewoon een verslechtering voor de maandelijkse vaste kosten voor internet en tv en mag je toch meer van verwachten. 

Dank voor jullie reacties op mijn vraag.

 

 

 

 


Begrijp ik het dan goed dat als je een zelfde programma start vanuit de verticale gids, dat je dan de foutmelding krijgt? Start je dat zelfde programma vanuit de horizontale gids, dan werkt het gewoon? 

En was dit eenmalig of komt dit veel vaker voor?


@Olivier58 ,

Ik heb zelf een beetje zitten proberen met het terugkijken vanuit de Verticale EPG, maar het is me niet gelukt de foutcode tevoorschijn te krijgen. Dit wil overigens absoluut niet zeggen dat het niet kan, alleen maar dat het mij nog niet gelukt is 😉 . Waarschijnlijk wordt het getriggerd door het doorlopen van een specifieke route. Ik ben dan ook benieuwd vanuit welke route deze melding naar voren komt. Want laten we eerlijk zijn, het moet gewoon werken vanuit beide posities.

 

“Inmiddels ook de horizontale uitgeprobeerd, als ik dan klik op het programma dat ik wil zien, start het programma dat daarna is geprogrammeerd.”

Klikken op de 'OK’ knop of via de groene knop op de afstandsbediening?