Skip to main content

We hebben nu sinds een maand de niewue TV gids. Wat is dat onhandig ingedeeld, absoluut een enorme achteruitgang. Kan de oude niet terug, we zijn erg ontevreden nu.

 

De oude komt nooit meer terug. De meningen zijn daar nogal verdeeld over. Zelf vind ik het er prima uitzien en werkt het goed.


Hallo @Erik4763 ,

Welkom op het forum! Ik vind het vervelend om te lezen dat je de vernieuwde TV-gids niet prettig vindt, maar net als Joep1965 kan ik ook alleen maar zeggen dat de oude niet terug komt. Persoonlijk zie ik eigenlijk weinig verschillen in de werking ervan (qua uiterlijk uiteraard wel) met de oude en de nieuwe. Ik ervaar de vernieuwing zelf dan ook niet als onprettig, en ik heb niet de indruk dat er een grote groep klanten van ons is die dat zo ervaart. Wat maakt dat je de nieuwe interface zo onhandig vindt?


Hallo @Erik4763 ,

Ik ervaar de vernieuwing zelf dan ook niet als onprettig, en ik heb niet de indruk dat er een grote groep klanten van ons is die dat zo ervaart.


Ik ga er maar vanuit dat je nu puur over de layout praat, want een grote groep klanten hier (en dat is vast het topje van de ijsberg) zijn helemaal niet tevreden met de nieuwe firmware, gelikt menu of niet. Iets met mooier maken dan het is. 
 


Hallo @Erik4763 ,

Ik ervaar de vernieuwing zelf dan ook niet als onprettig, en ik heb niet de indruk dat er een grote groep klanten van ons is die dat zo ervaart.


Ik ga er maar vanuit dat je nu puur over de layout praat, want een grote groep klanten hier (en dat is vast het topje van de ijsberg) zijn helemaal niet tevreden met de nieuwe firmware, gelikt menu of niet. Iets met mooier maken dan het is. 
 

@Raymondt In het topic waarnaar @Anneke-Anna verwijst regent het inmiddels klachten. In hetzelfde topic blijft het inmiddels angstaanjagend stil van de kant van KPN. Vreemd dat de moderatoren daar niet meer reageren.

Ik had een paar dagen geleden via de chat contact met een van de medewerkers. Ik heb toen benoemd dat het op het forum helemaal losgaat over het nieuwe menu. En dat het misschien een idee is om dit door te geven aan de verantwoordelijken. Dan kan er misschien inhoudelijk iets aan gedaan worden. Maar vooral ook dat er gecommuniceerd wordt. Want dit gaat niet goed zo...


Ah, dat topic had ik even gemist, maar het is in elk geval onder de aandacht van mijn collega's, en je kunt er ook vanuit gaan dat zij alle feedback die er op het topic binnen komt ook mee zullen nemen. Wanneer mijn collega’s updates te melden hebben, zullen ze dat ook zeer zeker doen.


Inderdaad zwaar gedowngrade, vet onhandig en traag geworden, je ziet programma niet meer verder als je in het menu zit. Totaal niet eens met de verandering, waarom moest het zo verslechterd worden?


Beste @Erik4763 en anderen, goed dat jullie dit aangeven! Zoals mijn collega Raymond aangeeft: wij lezen alle feedback en nemen dit ook allemaal mee. Sommige zaken kunnen we meteen iets mee, andere klachten kunnen we niet altijd direct of überhaupt niets mee. Weet dat we blijven werken aan verbetering ook al reageren we in dat betreffende topic niet op elk bericht. We geven alles door aan de ontwikkelaars!


Hallo,

Ik wil weten of voor december de gids word verbeterd, daarmee bedoel ik terug naar het oude of vergelijkbaar. Een service als die kan écht niet, de minpunten overtreffen groots de "verbeteringen". In deze threat word alles beschreven: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-tv-gids-gewijzigd-500545. Volgend jaar ziggo als dit aanhoud


Hoezo terug naar het oude? De indeling van de regels en dergelijke is niets aan veranderd. Je kunt nog steeds ook switchen, met de knop gids, van horizontaal naar verticaal en vica versa.

Alleen die foto's… als je het tv-beeld terug wilt bij de gids dan kan dat. Via het menu (instellingen - tv menu).


Hoezo terug naar het oude? De indeling van de regels en dergelijke is niets aan veranderd. Je kunt nog steeds ook switchen, met de knop gids, van horizontaal naar verticaal en vica versa.

Alleen die foto's… als je het tv-beeld terug wilt bij de gids dan kan dat. Via het menu (instellingen - tv menu).

het tv beeld terug kon tot de laatste grote storing en is sindsdien uitgeschakeld, de hele verandering is puur om te veranderen, niet om te verbeteren en dat is erg jammer!!!
Het nieuwe menu is suuuuuuuper traag, (resetten werkt maar heel even!)

 


Even eerlijk, is die gids überhaupt getest voordat die openbaar kwam? Heeft u de reacties van anderen niet gelezen in die link? Kan u denk ik ook niks schelen, dat bleek ook net aan uw antwoord. Mega stap achteruit, zal veel verlies kosten voor het bedrijf. Wel jammer, veel genoten voorheen.


@Ger7 

sinds 16 oktober is het weer mogelijk om via instellingen → tv-menu het tv-beeld in de gids weer aan te zetten. Het is uit geweest van 12 tot 16 i.v.m. een probleem waardoor na verlaten van youtube en netflix de cijfertoetsen het niet meer deden. Maar goed, sinds 16 okt. is het tv-beeld weer mogelijk in de gids.


@PeterG 
Dat zal dan niet voor iedereen gelden .
Hier was er een probleem dat het beeld na 10 seconden op zwart ging en er alleen tv te kijken was met de optie terugkijken.
Dat probleem was de andere dag opgelost maar toen was de keuze mogelijkheid tv beeld bij de gids uit het menu verdwenen en dit is pas sinds deze ochtend (22oct) weer terug in het menu!
Ik had alvorens mijn bevindingen te posten nog gekeken en de laatste keer dat ik keek was gisterenavond!!

Het menu is nu ook weer een tikkeltje sneller maar dat zal vrees ik na even gebruiken weer wel op het “oude” niveau zijn.


Even eerlijk, is die gids überhaupt getest voordat die openbaar kwam? Heeft u de reacties van anderen niet gelezen in die link? Kan u denk ik ook niks schelen, dat bleek ook net aan uw antwoord. Mega stap achteruit, zal veel verlies kosten voor het bedrijf. Wel jammer, veel genoten voorheen.

Ha @Ryan31, jammer om te lezen dat je zo ontevreden bent. Peter is ook een klant, net als jij. Hij helpt andere klanten en geeft zijn eigen mening. Daarnaast is de gids zeker getest. We zijn pas na het uitrollen achter een aantal problemen gekomen. We hebben een lopend topic over het nieuwe menu. Meng je daar vooral in de discussie als je er nog iets over kwijt wilt of als we je ergens bij kunnen helpen.