Skip to main content

In juni overgestapt naar KPN. Vanaf het begin staat bij sommige zenders het beeld stil en geen geluid. De acties waren: Internetsnelheid verhogen naar 1 Gig en een KPN super WiFi punt. Helaas geen resultaat. Na een goed gesprek met een medewerker blijkt het aan de “kinderziektes” van de KPN tv+box te liggen. Hoe lang duurt dit nog. Jammer van mijn verhoging en aanschaf Super WiFi punt

Wat bedoel je met geen resultaat? Haal je die snelheid niet? Even wat meer info graag.


Het gaat om de KPN TV+box. Geen resultaat betekent dat bepaalde zenders vaak stilstaand beeld geven en geen geluid. 


Is de ontvanger wel met een kabel aangesloten op het modem?


Nee geen kabel maar WiFi


Nee geen kabel maar WiFi

Wifi werkt alleen goed met de Box12 of anders via een SuperWifi punt wat op de juiste manier is aangesloten.

Maar een te grote afstand geeft ook problemen met WIFI.

Ook te veel en druk verkeer via WIFI kan problemen geven.

 

Welke KPN modem / router heb je? 

Experiabox V8, V9 of V10 of de Box12.

 

UTP kabels zonder iets daar tussen is altijd het beste. 

 

 

Zie hier het advies aansluitschema van KPN:

Groene lijn is een UTP kabel.

 


Wij hebben box 12.

Maar uw collega heeft mij in een goed gesprek gezegd dat dit niet aan de WiFi ligt maar aan “kinderziektes” in de KPN TV + Box.

Ik wil graag weten hoe lang dit nog gaat duren. 


En als je even pauzeert (ook als ie stilstaat)? Bv 5 seconden. Loopt het daarna wel?


Wanneer ik pauzeer en bijv. 5 sec naar rechts scrol, dan op OK druk loopt hij wel.


Het zou in principe moeten werken op de de wifi van een Box12 en/of Superwifi2.0, maar wifi blijft natuurlijk altijd spannend en niet te garanderen. 

Wat je zou kunnen doen, is de tv+ op unicast zetten ipv multicast. 

Dit vind je bij instellingen, informatie, en dan helemaal onderop videomode.

Hierdoor word het tv signaal op een andere manier verstuurd, met foutcorrectie (wat Multicast niet heeft, daarom stilstaand beeld)

Grote kans dat je dan probleemloos tv kan kijken. En sneller kan zappen.


@DennisA78

Op Unicast is het beeld van de eerste 10 kanalen live veel minder dan op Multicast.

Maar via Wifi kan het een oplossing zijn.

 

Met UTP kabels is het natuurlijk altijd het beste.


Wij hebben box 12.

Maar uw collega heeft mij in een goed gesprek gezegd dat dit niet aan de WiFi ligt maar aan “kinderziektes” in de KPN TV + Box.

Ik wil graag weten hoe lang dit nog gaat duren. 

 

“Uw collega” 

Ik werk niet bij KPN, ook nooit bij KPN gewerkt.

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.

Overigens ben ik al een paar jaar met pensioen (na 50 jaar werken) en omdat ik het toch leuk vind werk ik 2 dagen per weerk.😉😊


Wanneer ik pauzeer en bijv. 5 sec naar rechts scrol, dan op OK druk loopt hij wel.

Zet dan de box (vooralsnog) op unicast. Je vind het onder Video mode helemaal onderaan bij Informatie. Dan heb je geen last van het pauzeren na 5 seconden.

Het zou met multicast wel moeten werken van de wifi van de Box12. Maar ja, het blijft '’door de lucht'’.