Skip to main content

Tijdens het TV kijken valt regelmatig het signaal weg. De TV geeft dan aan dat er geen signaal is, en het beeld gaat dan op zwart. TV Ontvanger blijft wel gewoon “aan” staan op het kanaal wat men keek. Pas na opnieuw opstarten van de KPN TV ontvanger hersteld signaal zich weer en hebben we weer beeld.

Software update al gedaan

UTP Kabel met Experiabox inmiddels al vervangen

HDMI kabel tussen TV ontvanger en TV vervangen.

Aanverwante componenten als soundbar, WII etc al allemaal afgesloten gehad, maar uiteindelijk komt deze storing komt inmiddels dagelijks meerdere keren voor. Het lijkt erop dat het probleem zich in de TV ontvanger bevindt, kunt u mij derhalve een nieuwe TV ontvanger doen toekomen

Welkom op het forum.

 

Probeer de ontvanger te resetten, meestal helpt dat. Zie hier.

 

Hoe heb je hem aangesloten?

Met draadloos, kan het ook daar aanliggen.


Hoi @jennifer447

Welkom op ons Forum. Het is natuurlijk niet prettig tv kijken, als je geregeld een melding “geen signaal” krijgt. Heel goed dat je zelf al diverse zaken hebt geprobeerd om het op te lossen, jammer dat dat nog niet tot het beoogde resultaat heeft geleid. 

De melding “geen signaal” is niet een melding van de tv-ontvanger, maar een melding van je tv zelf. Ik raad je aan om de tv-ontvanger eens op een andere HDMI-ingang van de tv te testen. Ook kan je de tv-ontvanger eens op een andere tv testen. Heb je meerdere tv-ontvangers van ons, dan raad ik je aan om de tv-ontvangers eens onderling om te wisselen, en te kijken of het probleem dan mee verhuist, of op dezelfde plek blijft. Ik ben benieuwd naar de uitkomsten. :slight_smile:


Ge-reset naar de fabrieksinstellingen had ik eerder nog niet gedaan, maar heeft het probleem nu opgelost. Thx


Probleem is toch niet opgelost, 

Tijdens NETFLIX kijken valt regelmatig het signaal weg. De TV geeft dan aan dat er geen signaal is, en het beeld gaat dan op zwart. TV Ontvanger blijft wel gewoon “aan” staan. Pas na opnieuw opstarten van de KPN TV ontvanger hersteld signaal zich weer en hebben we weer beeld.

Software update al gedaan

UTP Kabel met Experiabox inmiddels al vervangen

HDMI kabel tussen TV ontvanger en TV vervangen.

Aanverwante componenten als soundbar, WII etc al allemaal afgesloten gehad, maar uiteindelijk komt deze storing komt inmiddels dagelijks meerdere keren voor. Het lijkt erop dat het probleem zich in de TV ontvanger bevindt, kunt u mij derhalve een nieuwe TV ontvanger doen toekomen.


Hoi Jennifer, 

Wat jammer dat het probleem terugkeert. Erg vervelend dat het updaten van de software en vervangen van netwerkkabel en HDMI kabel niet tot het gewenste resultaat leidden. Zoals ik in mijn eerdere reactie al aangaf, is de melding “geen signaal” niet een melding van de tv-ontvanger, maar een melding van je tv zelf. Ik raad je aan om de tv-ontvanger eens op een andere HDMI-ingang van de tv te testen. Ook kan je de tv-ontvanger eens op een andere tv testen. Heb je meerdere tv-ontvangers van ons, dan raad ik je aan om de tv-ontvangers eens onderling om te wisselen, en te kijken of het probleem dan mee verhuist, of op dezelfde plek blijft. Ik ben benieuwd naar de uitkomsten. 


@Heine andere HDMI ingang verhelpt het probleem niet, we hebben 1 tv ontvanger en 1 tv. Tijdens kijken van Netflix valt simpelweg het signaal ineens weg (vak tussen 22.00 en 24.00 uur) , enkel de tv ontvanger opnieuw opstarten geeft dan weer signaal (maar dan valt het signaal soms binnen 5 minuten alweer weg), ook nogmaals een reset naar de fabrieksinstellingen (gisteravond nog gedaan) verhelpt het probleem niet. Kan het zijn dat de tv ontvanger vol loopt v.w.b. intern geheugen of iets dergelijks waardoor het continu stokt. 


Wat jammer dat je niet via een andere tv kan testen, want dit lijkt toch echt richting de tv te wijzen en niet richting de tv-ontvanger. Heb je wellicht een reguliere PC monitor met HDMI aansluiting, waarop je kan testen of het dan wel goed gaat? Wat gebeurt er met de andere (internet)diensten als je op je tv de melding “geen signaal” krijgt? Hoe branden/knipperen de lampjes op je modem (de Experiabox), als dit gebeurt? Je gaf aan dat de tv-ontvanger met een kabel is aangesloten op de Experiabox. Is dit een rechtstreekse kabel, of zit daar nog een ander apparaat (zoals een switch) tussen? 


Reageer