Skip to main content

Afgelopen december mijn kpn thuis abo laten verlengen. Tot mijn verbazing kreeg ik de dag erna een mail van PostNL dat er een nieuw tv kastje onderweg was.

dit was het verschrikkelijke tv+ kastje. De oude heb ik met enorme spijt retour verzonden.

ik gebruik het tv+ kastje nu ruim 1 maand.

constant in storing, wachtwoord voor wifi opnieuw invoeren, geluid wat veel te zacht staat, ontzettend traag, weer terug naar fabrieksinstelling etc etc etc. Om GEK van te worden.

Ik zou graag mijn oude vertrouwde kastje terug krijgen zodat ik gewoon weer normaal TV kan kijken zonder elke dag een soort kruisverhoor van mijn tv kastje te moeten volgen om tv te mogen kijken.

ik hoef geen spraakassistent, ik hoef geen apps, ik hoef geen Google inlog rotzooi.

ik wil gewoon tv kijken zonder al deze niet functionerende troep er omheen.

hoe durf je dit als bedrijf uit te rollen als alles gewoon slecht functioneert? 
 

inmiddels heb ik het wel gehad en zou ik dit tv+ kastje het liefste zsm retour sturen en mijn oude kastje terug.

het oude kastje had namelijk 1 superfunctie. Een aan/uit knop, en binnen 1 seconde beeld en geluid en tv kijken maar! 
dit lijkt de tv+ bij lange na nog niet te kunnen.

Hoe krijg ik mijn normale kastje terug?

Hoe is de Sagemcom DIW7022 verbonden met de Experiabox of Box12? (of te wel wat zit daar precies allemaal tussen).

 

Ik lees ook WIFI, alleen met de Box12 of met behulp van SuperWifi2 kan je perfect laten werken.

 

Een DVS is helemaal uit den bozen.

 

zie ook hier voor tips van KPN aansluiten DIW7022.

 


Aangesloten via kabel. Op die witte V10a box..


@StevenSPW 

 

Staat hij op Multicast?

Staat daar ook “beste beeldkwaliteit” aangevinkt?

Staat hij op HDR automatisch?

En ook daar beste beeldkwaliteit aangevinkt? 


Multicast: Ja

beste beeldkwaliteit: Ja.

Hdr automatisch zie ik er niet bij staan


Als ik jouw verhaal zo lees is het kastje gewoon kapot. Misschien kan een moderator m voor je ruilen of anders via 0800 0402.


HDR zit er wel op en die kan je het beste op automatisch zetten.

Zie ook hier.

 

Je kan ook gratis 0800-0402 bellen.

 

Of vul je profiel zo compleet mogelijk in van dit forum.

Dan kan een moderater (KPN medewerker) het voor je nakijken en erop teurgkomen.

I.v.m. drukte kan dat een paar dagen duren. 


hoi,

 

dit is zo bekend. ook wij hebben dit allemaal en meer! en kpn zegt dat oude ontvanger niet terug kan. is natuurlijk BS, heeft altijd gewerkt. nu een product wat niet werkt! maar wel betalen he...


@edwinvb70 

 

BS??

 

Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de Experiabox of Box12? (of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen).

Meestal is dat de oorzaak van problemen. 


BS??

Bullsh*t.


Bedankt voor de reacties, moeite en de link naar het artikel met tips Joop. 
De Multicast en beste beeldkwaliteit had ik altijd al op de ‘juiste’ instelling staan. Had ik al gelezen als tip ergens anders begin van de maand. Tenzij je het kastje natuurlijk voor de zoveelste keer terug naar fabriek moet zetten. Want dan kan je alles weer opnieuw instellen.

De setup is experia v10a in de meterkast, vaste kabel naar waar de TV beneden staat. Daar gaat de kabel in een experia wifi box. En vanuit die wifi box gaat er weer een kabel naar die verschrikkelijke tv+ box.

Naar boven loopt 1 vaste kabel die boven alleen in een wifi versterker gaat. Boven heb ik een hele tijd terug al alles van KPN de deur uit gedaan. Die 2 versterkers zijn nodig omdat het nieuwbouw is en de meterkast de straling van de v10a teveel dempt om overal in huis wifi te hebben.