Skip to main content

Ik heb zojuist KPN Internet in gebruik genomen maar overweeg ook om TV via KPN te gaan afnemen en Ziggo op te zeggen. 

Ik heb een TV en een Beamer en een 4k HDMI switch (4 ingangen en 2 uitgangen). Per uitgang kan ik een ingangsbron selecteren. 

Als ik een KPN kastje op deze switch aansluit en dus via de switch kies of ik het beeld op de TV of op de beamer wil hebben, gaat dat werken? Bij Ziggo HorizonBox werkte dit niet omdat hij de TV of beamer niet 'zag’ en niet was in te stellen. 

Heeft iemand ervaring hiermee? 

Hallo @GercovdBoon , de tv-decoder van KPN dien je met een LAN-label (netwerkkabel) rechtstreeks aan te sluiten op de KPN-modem.

Hoe de HDMI-kabel reageert bij jouw HDMI-kast durf ik niet te zeggen.

 


Hoi @JanD

Dank voor je antwoord.

Mijn vraag ging juist over de HDMI-aansluiting; okay niet duidelijk of dat gaat werken.

 

Over lan-kabeL:

Ik heb een eigen router (Draytek vigor 2927) aangesloten op het glasvezelpunt (connectie via Vlan-tags). Vandaar loopt glasvezelkabel naar de woonkamer-switch. En daar zal dan het kastje worden aangesloten. Je geeft aan dat het een directe verbinding moet zijn. Bedoel je daarmee dat er een kabel rechtstreeks tussen kpn-kastje en mijn vigor moet zitten?

 

Op de pagina waar installatie staat beschreven, zie ik ook dat je een switch kunt gebruiken.

Ik heb een redelijk uitgebreid netwerk met diverse switches en een rechtstreekse kabel is voor mij geen optie. Volgens mij mag ik het 14 dagen uitproberen. Ik ben er snel achter of het werkt of niet. 

 

 


Hallo @GercovdBoon , je kunt ook een switch gebruiken, mits deze maar IGMP-snooping ondersteunt anders krijg je kuren met tv kijken via de decoder.

 


Hi @JanD 

Dat wordt binnen mijn switches ondersteund gelukkig :-) 

Dank voor je reactie.


Je schrijft HDMI switch, (een soort doosje waar je met 1 hdmi kabel meerdere afspeel apparaten kan aansluiten voor hetzelfde beeld, dit is dus geen TCP/IP switch)

Werkt die HDMI switch volledig met  HDCP 1.4

https://nl.wikipedia.org/wiki/High-bandwidth_Digital_Content_Protection


Hi @CorL 

Ik heb een HDMI 2.0 switch die volledig compatibel is met HDCP 1.4 (inderdaad geen netwerk switch)

Ziggo next box werkt er prima mee.
 

Ik ga er bovendien vanuit dat het tv kastje werkt binnen mijn netwerk.