Skip to main content

Hallo. Ik wil tv kijken in een aparte aanbouw. Naar de aanbouw gaat geen coax kabel, dus het zou draadloos moeten. Ik heb er wel een redelijk goed wifi signaal vanuit de woning. Wat zou ik moeten doen om tv te kunnen kijken in de aanbouw (geen smart tv). O ja, ik woon in het buitengebied, misschien maakt dat  het nog ergens lastig?

Naar de aanbouw gaat geen coax kabel

Tv van kpn werkt sowieso niet via coax, maar via utp.

De enige manier om via wifi te kijken is met Chromecast. Je smartphone functioneert dan als "afstandsbediening” en ontvanger met de KPN ITV app daarin. Via Chromecast cast je het dan naar de TV.


Dank je wel voor je bericht. Kan het ook met meerdere tv 's ?Dus dat de huistv met de normale afstandbediening gaat en via chromecast op de andere tv kijken op hetzelfde moment?


Je kan natuurlijk ook een wifi extender kopen welke voorzien is van van een utp aansluiting. Een powerline adapter kan ook een oplossing zijn. Daarnaast heb je inderdaad Chromecast of als je een recente Samsung tv hebt de I-TV app. Denk dat je eerst de afweging moet maken of je traditioneel via de kpn ontvanger wil kijken of via een app.

De allerbeste oplossing blijft nog altijd om een netwerk kabel naar de uitbouw te leggen.

Voor elk van deze oplossingen geld dat je afzonderlijk van elkaar kan kijken.


Hartelijk dank voor je uitgebreide reactie


Dank je wel voor je bericht. Kan het ook met meerdere tv 's ?Dus dat de huistv met de normale afstandbediening gaat en via chromecast op de andere tv kijken op hetzelfde moment?

Je kunt naast de tv ontvanger nog 5 x tegelijkertijd van streams via de KPN ITV app gebruik maken. Per app natuurlijk 1 tegelijk; je moet dus wel 5 apparaten hebben waar de app op zit. Laptop via website tv.kpn.com (aanbevolen met Google Chrome; dan kun je ook Chromecast gebruiken).


Dank je wel