Skip to main content

Ik heb op mijn slaapkamer een tv van Philips van bouwjaar 2014 de 32 PHK4109/12 en wil op die kijken, maar een kabel er naartoe is niet mogelijk meer. Hoe kan ik toch tv kijken, dus ook bijvoorbeeld ESPN, maar dan draadloos. Een App kan ik er niet opzetten volgens Philips.

Wie weet het en kan mij helpen?

 

Hallo @Cruijff ,

Je kunt dan een chromecast aansluiten op die TV. En dan streamen vanuit je mobiele telefoon. (Vanuit de app KPN TV.) 

Ik heb zelf een tijdje terug de Google Chromecast V3 gekocht voor 39,99 en dat werkt prima voor bijvoorbeeld ESPN.   


Beste Noordzee,

Ik he geen mobiel, ja die zijn er, en op deze tv kan geen App gedownload worden.

Dus, wat nu?

 

 


OK @Cruijff ,

Als je ook geen mobiel hebt en een kabel naar de slaapkamer niet mogelijk is, dan zou je kunnen nadenken over een Digitenne-ontvanger op de slaapkamer. 
Als bestaande abonnee kun je voor 5 euro per maand een Digitenne-ontvanger erbij huren en dan heb je daar ook ESPN en ESPN 2 op, mits je bij KPN het aanvullende ESPN-pakket hebt afgesloten. Zonder dat pakket heb je geen ESPN op Digitenne. 


Heb je dan ook zenders die je ook normaal hebt?

ESPN, is dat 1 en 2 of hoe moet ik dat zien?


Bij Digitenne heb je 32 zenders. Dat zijn globaal de 32 meest bekeken zenders. ESPN (1) en ESPN 2 zijn als aanvullende optie beschikbaar. Heb je bij KPN TV het aanvullende ESPN-pakket?, dan krijg je die twee zenders er bij Digitenne gratis bij. 
 

Meer info met ook alle zenders op Digitenne: 

https://digitenne.kpn.com


Volgens de site van KPN is Digitenne niet beschikbaar voor mijn adres.


@Cruijff Dan komt deze Digitenne antenne V6 (kpn.com) er nog bij voor binnenontvangst….😁


Beste Noordzee,

Ik he geen mobiel, ja die zijn er, en op deze tv kan geen App gedownload worden.

Dus, wat nu?

Chromecast... al over nagedacht? Of Amazon Fire stick? Moet er wel goed WiFi zijn.

https://tweakers.net/nieuws/198026/kpn-brengt-interactieve-tv-app-uit-voor-amazon-fire-tv.html


Moet je dan ook een App downloaden? Kan ik niet op deze tv, werkt Chromecast of Amazon Fire Stick dan eigenlijk wel voor wat ik wil zien? ( TV-zenders en ESPN )


Geen garantie maar er zijn mensen die 2 Devolo’s gebruiken (internet over je electriciteitsnet), daarachter kun je dan weer via ethernetkabel de TVdecoder van KPN plaatsen.

Succes hangt af van evt verstoorders op je electriciteitsnet. 


Ik heb geen enkele kabel op mijn slaapkamer, dus ook geen ethernetkabel.

Wel heb ik stopcontacten.


Ik heb geen enkele kabel op mijn slaapkamer, dus ook geen ethernetkabel.

Wel heb ik stopcontacten.

Je zou dan een setje DVS1200 kunnen kopen in de lokale KPN-winkel en  je bestaande tv-decoder uit de woonkamer via de DVS1200 en een netwerkkabel kunnen verbinden met je tv op je slaapkamer.

Wil dat niet werken, dan kun je de DVS1200 set binnen 14 dagen in originele verpakking en factuur weer inleveren bij de KPN winkel en krijg je via retour-pinnen je geld weer terug.

Werkt het wel, dan kun je via MijnKPN een extra tv-decoder bestellen à €5 per maand en krijg je het opnemen-pakket er gratis bij.

 


@Cruijff Dit zijn de devolo's  voor in het stopcontact :

Welke u vervolgens met een ethernetkabel :

kunt verbinden met uw TV kastje ( Arris kastje) welke u weer dient te verbinden met een HDMI kabel :

met uw TV.


Dus, als ik het goed begrijp:

  1. Devolo in stopcontact beneden en boven.
  2. Internetkabel in devolo naar digitaal tv-ontvanger in slaapkamer.
  3. HDMI kabel van digitaal tv-ontvanger naar tv in slaapkamer.
  4. Klaar en kijken.  Heb ik het zo goed? Ben hier niet zo handig in! Dit soort zaken heb ik graag in hele duidelijke stap-voor-stapplan.

Dus, als ik het goed begrijp:

  1. Devolo in stopcontact beneden en boven.
  2. Internetkabel in devolo naar digitaal tv-ontvanger in slaapkamer.
  3. HDMI kabel van digitaal tv-ontvanger naar tv in slaapkamer.
  4. Klaar en kijken.  Heb ik het zo goed? Ben hier niet zo handig in! Dit soort zaken heb ik graag in hele duidelijke stap-voor-stapplan.

Als u die 1e Devolo beneden ook verbind middels een ethernetkabel met uw modem (achterkant) moet dat hem worden 😉


Kan de Devolo ook een TP-linkset zijn? Deze zijn goedkoper.


@Cruijff Het aansluitprincipe blijft dan hetzelfde ja. Echter staan de Devolo's al als niet 100% betrouwbaar bekend en dat zal met de TP linkset eerder minder dan meer worden. Maar zoals bij zoveel apparaatjes;  werkt het dan is het goed…..😁

 


Kan de Devolo ook een TP-linkset zijn? Deze zijn goedkoper.

 

Hij moet wel IGMP snooping ondersteunen, anders heb je geen tv. 

En je electritieteisnet moet schoon zijn. 

 

Is er een coax kabel op de slaapkamer?

Dan is dit misschien ook een oplossing.


Kan de Devolo ook een TP-linkset zijn? Deze zijn goedkoper.

Hallo @Cruijff , dat maakt toch niet uit? Ik schreef eerder de tv-decoder van beneden tijdelijk boven aansluiten met de DVS1200, werkt het niet, weer retour brengen, dat geldt voor de TP-Link net zo, wel even bij de leverancier navragen of die binnen termijn X ook retour mag  en je je geld terug krijgt als het niet werkt, werkt het wel kun je alsnog een tv-decoder bij KPN bestellen.

 


Kan de Devolo ook een TP-linkset zijn? Deze zijn goedkoper.

 

Hij moet wel IGMP snooping ondersteunen, anders heb je geen tv. 

En je electritieteisnet moet schoon zijn. 

 

Is er een coax kabel op de slaapkamer?

Dan is dit misschien ook een oplossing.

Hallo @joop2011 , dat wordt niet wat, want @Cruijff vindt een setje DVS1200 al te duur.

 


Tja... een Chromecast is het goedkoopste. Met ongeveer 45 euro ben je klaar. Maar er moet wel fatsoenlijk WiFi zijn.


Tja... een Chromecast is het goedkoopste. Met ongeveer 45 euro ben je klaar. Maar er moet wel fatsoenlijk WiFi zijn.

Hallo @Nick83 , @Cruijff schreef eerder geen mobiel te hebben.

 


Tja... een Chromecast is het goedkoopste. Met ongeveer 45 euro ben je klaar. Maar er moet wel fatsoenlijk WiFi zijn.

Hallo @Nick83 , @Cruijff schreef eerder geen mobiel te hebben.

Ok. Misschien wel een laptop of tablet? 


@Nick83 Dan zou hij ook de laptop of tablet mee naar boven kunnen nemen om te kijken …..is het gratis 😂😉