Skip to main content

Hallo, ik ben net overgestapt van Ziggo naar KPN vanwege de F1 en vanwege de positieve ervaringen van een aantal vrienden. Nou....daar is bij mij niks van te merken.... Wat een doffe doffe doffe ellende is dit zeg!!!!! Ik heb spijt als haren op mijn hoofd. De tv loopt om de haverklap vast waardoor we met het hele gezin vloekend op de bank zitten. Tel daarbij op dat het installeren van het hele kon gebeuren door de gratis monteur (m'n aansluiting bleek 'dood' te zijn dus ik had geen keus) achter €400,- (vier-hon-derd euro!!!!!!) bleek te kosten. Dat was die meneer even vergeten te vertellen toen hij vrolijk z'n werktijd verlengde op z'n tablet. Klantenservice gebeld, maar die konden natuurlijk niks voor me doen......🤬 Al met al ben ik enorm teleurgesteld in KPN. Wat een aanfluiting is dit zeg. Slechte spullen, en een slechte klantenservice. En dat voor een bedrijf dat eens onze nationale provider was. Ik ga morgen maar weer bellen (mailen kan niet, ook zo 'handig' 🙄) en ik hoop dat ze er iets aan kunnen doen. Anders neem ik mijn verlies (geen keus neem ik aan) en ga ik terug naar Ziggo, of een andere provider. 

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt (origineel)

Zo dat is een slechte start zeg!! Dat zien we gelukkig niet vaak. En natuurlijk moet het bij jou ook goed zijn. Wat is er  allemaal gedaan voor die € 400,00? Is de tv ontvanger met een kabel aangesloten op het modem? 


In die €400,- zit ook m'n maandbedrag dus dat kan je er vanaf trekken, maar dan blijft er nóg een belachelijk hoog bedrag over waarover ik van tevoren niet geïnformeerd was. 🤬

De (uiterst vriendelijke) monteur heeft daarvoor m'n hoofdaansluiting geactiveerd in een kast ergens een kilometer verderop, en daar ging het eigenlijk om, de rest kan ik makkelijk zelf. Maar hij bleef vrolijk en sloot de boel aan. Modem ophangen in de meterkast, wifi repeaters neerzetten in huis (ongevraagd), wifi versterker plaatsen zonder te melden dat me dat extra geld kost, evenals de tv aanzetten en de ontvanger op laten starten (2x), een Internetswitch plaatsen zonder te melden dat dit extra geld kost. Z'n werktijd verlengen zonder te melden dat ik dat moet betalen. Als ik dat had geweten had ik dat allemaal makkelijk zelf kunnen kopen en aansluiten. En als klap op de vuurpijl werkt het nu niet en valt m'n internet, dus ook de tv steeds uit, en is inmiddels de €400,- natuurlijk ook al afgeschreven van m'n rekening, want dát werkte perfect!!!! 🤬

De tv is bekabeld, om nog even terug te komen op je vraag. Een andere kabel geprobeerd om de eerste te testen gaf geen verschil. Het internet valt steeds weg aan de bron, daar ligt volgens mij het probleem. Of het modem is niet in orde.


De tv ontvanger zit rechstreeks op de Experiabox aangesloten? Met een kabel bestaande uit 1 stuk? Of zit die switch er tussen? Is die switch een Netgear switch die bij KPN vandaan komt?


De switch zit er tussen en het is inderdaad een Netgear switch die de monteur uit z'n auto heeft getoverd.

Ik heb zowel de kabel en de switch overbrugd met een hele aparte kabel direct vanaf het modem naar de tv ontvanger om te kijken of dat hielp, maar helaas… Het probleem zit hem mijns inziens bij de bron want het internet stopt er ook steeds mee. Het probleem doet zich vooral 's avonds voor heb ik gemerkt.


Hoi @Mic12 
Is het een glasvezel- of een koper- aansluiting?
En wat is de internetsnelheid?


Koper…….. De internetsnelheid weet ik zo niet meer (is wel getest en goed bevonden door de monteur) maar blijkbaar is het te weinig als er 's avonds te veel mensen tv kijken / internet gebruiken. Dat werd er natuurlijk niet bij verteld toen ik onlangs klant werd…..

Er schijnt hier in Enkhuizen gewerkt te gaan worden aan glasvezel. Maar op welke termijn dat operationeel wordt weet ik niet.


Leest de klantenservice van KPN overigens ook mee op dit forum? Ik hoop het wel, zodat zij me misschien toch nog kunnen helpen een tevreden klant te worden. Ondanks de belachelijk hoge rekening die ze me in m'n maag gesplitst hebben. 🤬


Jazeker @Mic12 die leest ook mee.
Maar het kan soms wel even duren voor ze reageren, maar reageren doen ze zeker.
Zet vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel, wat alleen zichtbaar is voor KPN en voor jou, dan kunnen ze je sneller helpen.

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.

 


Hi @Mic12! Een goed begin is normaalgesproken het halve werk. Dus extra vervelend dat het op deze manier fout gaat. Ik ga samen met je kijken wat we gaan doen om toch de tevredenheid terug te brengen. 

Ik zie sowieso dat er pairbonding mogelijk is. Dit wil ik dan ook graag voor je in orde maken. Hiermee wordt de snelheid van je internet verdubbeld. Hiervoor moet nog wel een monteur langskomen. Deze monteur rekent geen voorrijkosten en zal ook geen geld vragen voor het aansluiten van de pairbonding. Kan ik die op ieder willekeurig moment inplannen of zijn er momenten dat het niet goed uit komt? Mocht je het tijdstip liever direct samen met een medewerker willen bepalen kan je ook bellen met 0800-0402. 

Wat betreft de kosten die door de monteur zijn gerekend, ik snap dat het een groot bedrag is. Maar zolang daar een dienst of product tegenover heeft gestaan en daarmee akkoord is gegaan kan ik daar niks aan veranderen. Wel wil ik je vragen of de geleverde Experia Wifi alleen voor de wifi gebruikt wordt. Of dat vanaf daar bijvoorbeeld nog een kabel doorgaat naar een apparaat. Ook geef je aan dat er iets met de aansluiting was waardoor het in de eerste instantie niet wilde werken. Heeft de monteur hier verder uitleg over gegeven en hoeveel tijd heeft dit ongeveer gekost?

Laat het hier even weten zodat we er mee aan de slag kunnen. 🙂


Goedemiddag Bram,

Bedankt voor je reactie, pairbonding lijkt me een heel goed idee, en ik zal even bellen met het genoemde telefoonnummer om hiervoor een afspraak te maken. Wel zou ik dit keer uitdrukkelijk een bevestiging willen hebben dat hiervoor geen kosten in rekening worden gebracht, (ook niet in het maandbedrag) want op dit punt ging het de vorige keer bij het in orde brengen van de hoofdaansluiting dus ernstig fout…..

 

De monteur vertelde dat hij geen binnenkomend signaal mat en dat hij naar een kast een paar straten verderop moest om dat in orde te maken. Aldus geschiedde, en hierop werkte de aansluiting. Later bleek dat het signaal steeds wegviel, waarvan acte, vandaar mijn klacht. Vervolgens heeft de monteur ruimschoots de tijd genomen om alles in huis te installeren zonder mij te vertellen dat hiervoor extra kosten in rekening zouden worden gebracht. Ook haalde hij twee wifi extenders en een wifi versterker alsmede een Internetswitch uit de auto zonder mij te melden dat dit extra kosten met zich mee zou brengen. Om alles te installeren (wat ik best zelf had gekund) verlengde hij een aantal keren z'n werktijd op z'n tablet zonder mij te vertellen dat dit extra kosten met zich mee zou brengen. Hij vertelde me dat dit een soort melding was naar de planning van KPN zodat ze wisten dat hij langer bezig zou zijn en hij later beschikbaar zou zijn voor de volgende klus. Hij was uiterst vriendelijk, daar heb ik niks op aan te merken, maar hij was totaal niet duidelijk over bovenstaande zaken.

Er zit inderdaad nog een apparaat bekabeld aangesloten op de modem.

Ik ga na deze zeer slechte start vooralsnog uit van een goede afloop.

Mvg, Mic12