Skip to main content

Hoi,

Ik ben sinds deze week overgestapt van Ziggo naar KPN maar begin al langzaam spijt te krijgen.

Met 3 superwifi punten valt de wifi vaak eventjes weg en voornamelijk wanneer ik de TV aanzet loopt deze altijd vast. Ik moet dan altijd het kastje (Arris VIP5202) herstarten en dan kan ik pas TV kijken.

De tv is draadloos aangesloten en inmiddels alles geprobeerd, herstarten, resetten etc. Nu heb ik de software verwijderd maar loopt de tv weer vast bij de configuratie (85%) met foutcode 563 vanwege de verbinding. Terwijl die goed is volgens de WIFI manager…..arghhhhh ben in staat om dan maar te dokken en een heel ander systeem te nemen. Met ziggo nooit deze problemen gehad!!

@ Welk type modem heb je ? Heb je de 3 superwifi's ( de witte of de zwarte ?) aangesloten volgens de handleiding KPN SuperWifi: installatie en gebruik | KPN Community ? Gebruik je deze DVS set ?

Heb je al contact opgenomen met de klantenservice via gratis nummer 0800-0402 hierover ?


Hoi,

Ik ben sinds deze week overgestapt van Ziggo naar KPN maar begin al langzaam spijt te krijgen.

Met 3 superwifi punten valt de wifi vaak eventjes weg en voornamelijk wanneer ik de TV aanzet loopt deze altijd vast. Ik moet dan altijd het kastje (Arris VIP5202) herstarten en dan kan ik pas TV kijken.

De tv is draadloos aangesloten en inmiddels alles geprobeerd, herstarten, resetten etc. Nu heb ik de software verwijderd maar loopt de tv weer vast bij de configuratie (85%) met foutcode 563 vanwege de verbinding. Terwijl die goed is volgens de WIFI manager…..arghhhhh ben in staat om dan maar te dokken en een heel ander systeem te nemen. Met ziggo nooit deze problemen gehad!!

 

Een vaste UTP kabel is altijd het beste.

Ik denk dat je bedoelt dat de KPN tv decoder steeds vast loopt, klopt dat? 

Hoe heb je de KPN tv ontvanger aangesloten op de super WIFI decoder?

 

Ziggo werkt met coax en DVB-S.

KPN werkt met UTP kabel en IPTV.

Dit is niet met elkaar vergelijkbaar.

 

Je kan de coax kabel door een UTP kabel vervangen, dan werkt het zeker meteen helemaal goed.

of:

Je kan ook op de coax kabel een moca aan beide kanten zetten, zie hier.  Werkt veel beter dan de DVS (draadloze adapters) 


Jammer van het spijt-gevoel! Heb je nog wat gehad aan de tips vanuit onze community? 

Mocht je nog hulp nodig hebben, dan lezen wij het graag!


Wat jammer dat je een '’slechte'’ ervaring hebt.

Aansluiten van de tv ontvanger via de Super Wifi kan maar wordt niet ondersteund van uit kpn, ook niet qua support. Uiteraard kunnen gebruikers/mede klanten hier wel bij helpen. KPN garandeert werking op die manier echter niet.

Wat wel ondersteund wordt is via DVS en via netwerkkabel direct aan het modem.

Ikzelf ben ook geen voorstander van aansluiten via de Super Wifi. Maar er zijn vast anderen die je hierbij kunnen helpen.

Zelf heb ik deze box via wifi met de Android-TV app van kpn. Wel wat beperkingen t.o.v.  de officiële ontvanger, maar prima te doen. Echter: geen HDglas kanalen; geen radio zenders (daar zijn gelukkig andere apps voor); geen Duitse zenders (kijk ik nooit...), geen opnamen kijken van Britse zenders.

Uiteraard wordt die Nokia box qua hardware niet ondersteund door kpn, maar wel de KPN ITV app van kpn!