Skip to main content

Ik ben een bestaande klant. Eerder deze week verlengd en TV+ besteld. De volgende dag kreeg ik keurig mijn apparatuur. So far so good. Vandaag is de bestelling afgerond. Ik vol goede moed het spul aansluiten, maar ik kon geen verbinding krijgen met mijn modem. Dan toch maar even de handleiding erbij. Blijk ik niet het juiste modem te hebben. Ik heb een V10 modem, maar ik zou voor het draadloos aansluiten een box12 moeten hebben (of superwifi volgens de klantenservice) . En ik heb nog 3xExperia wifi (en een NAS).  Bedraad aansluiten op de locatie waar de box moet komen is absoluut geen optie. Ik heb geen poorten over op mijn modem en dan moet ik 12 meter kabel trekken om een afstand van hemelsbreed 3,5 meter te overbruggen + dat de kabel onder mijn kozijn door moet dat later dit jaar vervangen wordt en dan dus in de weg zou liggen. Dan KPN maar bellen voor opties. Modem wordt blijkbaar niet vervangen? en Superwifi wordt niet aangeboden bij een verlenging! Bovendien wordt je in het bestelproces verder nergens gewaarschuwd dat je TV+ niet draadloos kunt aansluiten als je niet de juiste apparatuur in huis hebt (ik was per slot van rekening aan het verlengen via MijnKPN en dan kan KPN toch zien welke apparatuur ik in huis heb?) Superwifi los bestellen lijkt ook geen optie te zijn? Althans, niet zonder eerst door je hele huis te moeten om je wifisignaal te meten met de KPN Thuis app... Dat slaat in deze situatie natuurlijk helemaal nergens op. Enfin. Ik ben dus niet tevreden over de manier waarop KPN hiermee omgaat. Dit voelt als een sigaar uit eigen doos. Eerst je klant lekker maken met een mooie aanbieding en dan diezelfde klant in de kou laten staan zonder enige vorm van tegemoetkoming. Op zijn minst had ik een waarschuwing verwacht in het bestelproces. Of een degelijke oplossing zonder extra kosten van de klantenservice. Deze lancering krijgt van mij een dikke onvoldoende. Beste KPN, los dit alsjeblieft op?

Geen poorten meer op modem is op te lossen met een Netwerk switch kastje.

U hebt wel de goede apparaten ontvangen ,Tv+ is een tv abonnement inclusief tv ontvanger met afstandsbediening zonder modem.

Een internet abonnement is apart.,om een kapotte of verouderde apparaat te vervangen dient u zelf contact op te nemen met kpn

 


Bedankt voor je feedback. De onderwerpregel is wellicht wat misleidend. Ik heb de apparatuur ontvangen die besteld is. Maar dit blijkt niet voldoende te matchen bij de bestaande setup. En ik kan zelf inderdaad allerlei oplossingen bedenken… Het punt is: ik wordt met extra kosten opgezadeld omdat ik niet van tevoren ben geïnformeerd in het online bestelproces. Had ik het van tevoren geweten, dan had ik andere keuzes gemaakt. Ik vind dat KPN daarin tegemoet moet komen omdat KPN in gebreke is gebleven. Op zijn minst zouden ze mij een ander modem kunnen sturen. Of kom met een aanbod dat vergelijkbaar is met het aanbod voor nieuwe klanten (bijvoorbeeld gratis superwifipunten). Het is sowieso bijzonder dat een bestaande klant niet beloond wordt bij een contractverlenging. daar valt voor KPN nog veel winst te behalen als het gaat om klantbehoud...  


Ik ben een bestaande klant. Eerder deze week verlengd en TV+ besteld. De volgende dag kreeg ik keurig mijn apparatuur. So far so good. Vandaag is de bestelling afgerond. Ik vol goede moed het spul aansluiten, maar ik kon geen verbinding krijgen met mijn modem. 

U zou gewoon verbinding moeten kunnen krijgen. De v10 ondersteund misschien geen multicast naar unicast, wat de KPN Box wel doet. Maar dat is een punt wat pas opspeelt bij het daadwerkelijk tv kijken. En daar is dan een oplossing voor: de ontvanger op unicast zetten. Wat wel enigsinds lagere beeldkwaliteit oplevert. Maar het werkt wel gewoon. 

Als het bij u niet werkt, dan speelt er echt wel wat anders. Mogelijk is de afstand tussen Experiabox en ontvanger gewoon te groot. 

Gratis SuperWiFi's gaat u niet krijgen. Daar is KPN echt niet scheutig mee. Die worden zomaar niet uitgedeeld. 

De kans is aanwezig dat u pairbonding heeft. Dan is de KPN Box sowieso geen optie. Want dat ondersteund die niet.

De tv ontvanger heeft weliswaar WiFi ondersteuning. Dat is geen garantie dat het ook altijd onder alle omstandigheden werkt.


ik was per slot van rekening aan het verlengen via MijnKPN en dan kan KPN toch zien welke apparatuur ik in huis heb?

Nee. KPN gaat niet zomaar vanaf afstand in uw thuisnetwerk kijken om te zien wat u daar allemaal heeft aangesloten. 


Superwifi los bestellen lijkt ook geen optie te zijn? 

Hier kunt u de SuperWiFi's bestellen:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/internet/

En ja, ze zijn stevig aan de prijs. Helaas.


Het is sowieso bijzonder dat een bestaande klant niet beloond wordt bij een contractverlenging. daar valt voor KPN nog veel winst te behalen als het gaat om klantbehoud...  

Als u beloond wil worden door KPN, dan moet u er gaan werken. Dan ontvangt u elke maand een beloning. 


Bedankt voor je feedback. De onderwerpregel is wellicht wat misleidend. Ik heb de apparatuur ontvangen die besteld is. Maar dit blijkt niet voldoende te matchen bij de bestaande setup. En ik kan zelf inderdaad allerlei oplossingen bedenken… Het punt is: ik wordt met extra kosten opgezadeld omdat ik niet van tevoren ben geïnformeerd in het online bestelproces. Had ik het van tevoren geweten, dan had ik andere keuzes gemaakt. Ik vind dat KPN daarin tegemoet moet komen omdat KPN in gebreke is gebleven. Op zijn minst zouden ze mij een ander modem kunnen sturen. Of kom met een aanbod dat vergelijkbaar is met het aanbod voor nieuwe klanten (bijvoorbeeld gratis superwifipunten). Het is sowieso bijzonder dat een bestaande klant niet beloond wordt bij een contractverlenging. daar valt voor KPN nog veel winst te behalen als het gaat om klantbehoud...  

Ik ben een bestaande klant en ik had op internet  €15,79  korting en op Tv + €7,50 ik was wel genoodzaakt om mijn hussel te verhogen van 50 naar100 Mbit/s .

Waarschijnlijk hebt u alleen uw Tv abonnement veranderd en internet niet veranderd en daarom geen korting.

U hebt wel 14 dagen bedenktijd om dit ongedaan te maken

Ik ben inmiddels weer terug naar mijn oude abonnement omdat Tv+ beviel mij niet en de kortingen bleef ik houden.


@GdBo Ik kwam je topic tegen en ik zie dat de anderen je al van advies en antwoord hebben voorzien. Ik kan mij daar grotendeels bij aansluiten. We werken in de basis niet met een verlenging op dit type abonnement. Ook vervangen we per definitie niet de apparatuur als deze nog geschikt is voor het nieuwe abonnement. Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust!Â