Skip to main content

@Erik KPN 

Hallo Erik,

Van de functie herstarten wordt hier dagelijks gebruikt.

De laatste tijd zijn  worden er  vooral “leuke” updates uitgevoerd,

Wanneer eens een update waarbij alles eens stabiel blijft werken , regelmatig vastlopers, soms komt even het groen KPN logo voorbij , soms start KPN helemaal opnieuw op( -Android start niet opnieuw op)

Radio hapert ook regelmatig bij meerdere zenders

Via de interne speedtest zitten we regelmatig op 90Mb up/down.

Als je dan het helpdesk belt voor haperende beelden dan ligt het aan de switch  en anders de

TV+ ontvanger maar  naar fabrieksinstellingen terugzetten.

Op mijn vraag wat moet ik dan opnieuw instellen kon men geen antwoord geven , dat is bij iedere klant weer anders meneer.

Oh het probleem met het haperende beeld heb ik zelf opgelost door in het menu iets aan te passen wat er op het eerste gezicht niets mee te maken zou mogen hebben.

Hoi ​@Oberon 5. Wat vervelend dat het beeld vaak vastliep! Goed om te lezen dat je zelf al een oplossing hebt gevonden via het menu. Zou je hier willen delen wat je precies hebt gedaan om dit probleem te verhelpen? Misschien hebben andere communityleden daar ook iets aan. 

Over het algemeen verhelpt een herstart de meeste problemen met apps en de TV+ Box. We raden aan om de TV+ Box altijd eerst opnieuw op te starten via het menu. Dit leegt het cachegeheugen en is daardoor effectiever dan alleen de stekker eruit halen.

Een reset van de TV+ Box gebruik je alleen als laatste optie. Deze reset voer je ook uit via het menu. Hierbij worden alle persoonlijke instellingen verwijderd, worden de apps teruggezet naar de basisversie en worden eventuele updates verwijderd. Na een reset hoef je gelukkig niet opnieuw in te loggen op Netflix of andere streamingapps.

Updates haal je eenvoudig op via:
Instellingen > Apparaat > Apparaatvoorkeuren > Over > Aanvullende systeemupdates.

Hopelijk helpt deze informatie je verder. Laat ons vooral weten als je nog vragen hebt!

@Vikash van KPN 

Beste Vikash, met deze reactie met allemaal algemeenheden  kan ik helemaal niets mee en lost ook de problemen niet op.

Bij mijn melding gisteren stond als onderwerp:

Na 22 maanden updates is TV+ nog steeds niet stabiel.

Dat is door KPN aangepast , je mag natuurlijk niet te kritisch zijn.

Ik begrijp dat het vervelend is als je het gevoel hebt dat je probleem niet voldoende wordt opgepakt. Uit je eerste bericht maakte ik echter op dat je zelf al een oplossing had gevonden via het menu.

Wat betreft de titelwijziging: het is goed om te weten dat moderators titels soms aanpassen. Dit doen we om ervoor te zorgen dat onderwerpen beter vindbaar zijn en duidelijker aansluiten bij de inhoud van het bericht. Op deze manier kunnen ook andere forumgebruikers met vergelijkbare vragen of problemen de juiste informatie sneller vinden.

We denken graag met je mee over de problemen die je met TV+ ervaart. Mocht je nog steeds tegen problemen aanlopen, kun je dan wat meer details geven over de specifieke issues? We kijken dan samen naar een mogelijke oplossing.

Ik volg. Allemaal herkenbaar.

De laatste tijd heb ik naast bovenstaande punten ook dat het kastje niet eens meer op wil starten.

Hoewel de kids er nog 10 minuten ervoor nog tv gekeken hadden en het kastje en de tv hadden uitgezet gaat het kastje niet verder dan alleen een kpn logo. Hier kan je echt minuten naar kijken maar verder dan dit kom je niet.

Enige oplossing is om via de afstandsbediening de knop aan/uit ingedrukt houden en opnieuw opstarten te kiezen.

Dan reboot het systeem (duurt even) en dan werkt alles weer. Voorlopig althans.....

Reageer