Skip to main content

@KPN. Is het echt waar dat je met de kpn tv box - diw 7022 geen ondertiteling van buitenlandse zenders kunt krijgen? Voor bijvoorbeeld de BBC gaat dat bij mij nu nog via teletekstpagina 888. Nu heb ik nog de VIP5202.

 

Zou mij zwaar tegenvallen en zeker een reden zijn om t.z.t. naar Ziggo over te stappen (eigenlijk terugkeren). Eerlijk gezegd vind ik het ondertitelen (ook voor slechthorenden) van televisieprogramma's bij KPN slecht geregeld.

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

De nieuwste kpn tv box - diw 7022 - geeft geen ondertiteling bij bbc en andere buitenlandse zenders.


Dat is echt waar. Gisteren nog uitgebreid kontakt hierover gehad met kpn. Een enorme teleurstelling voor ons en vele anderen, denk ik.


Klopt @Henrik1 en Engelre. Het is in TV+ nog niet beschikbaar bij BBC, Duitse zenders en Arte.

Maar, er is een workaround totdat ook dat in TV+ beschikbaar is. 

 


"Maar, er is een workaround totdat ook dat in TV+ beschikbaar is".

Binnen welke termijn is de ondertiteling bij de Duitse zenders een feit?  Het wordt tijd dat deze actief worden. 


Sinds deze update van anderhalve week geleden is er ondertiteling op de BBC en de Belgische zenders. De Duitse zenders zullen volgen. Houd onze Product Updates in de gaten. Daar laten we het weten als er een nieuwe update is, en wat daar dan inzit.

 

Latere aanvulling: inmiddels hebben ook ARD en ZDF ondertiteling. Hoewel het kan voorkomen dat er een programma is dat dit niet heeft. Dit is afhankelijk van de zender zelf.


Zijn er inderdaad erg blij mee. Alleen bij het opnemen van programma's van de BBC wordt de ondertiteling niet meegenomen. Kunnen jullie daar ook naar kijken?


Klopt, @Henrik1, daarvoor verwachten we in de komende update voor de TV+ app een oplossing. 

 


Wat is de huidige status van ondertitels op verschillende zenders? Ik zie dat de BBC inderdaad ondertitels heeft, maar die lopen achter op het beeld waardoor het moeilijk bruikbaar is.
Ik kom bij Ziggo vandaan, en daar liepen beeld en ondertitels op de BBC wel synchroon.


@BoogS Ik check nu BBC 1 en 2, en merk ook dat de ondertitels achterlopen.

 

Wat me wel opvalt: de ondertitels lopen synchroon zodra ik naar de zender schakel, echter na 10 seconden gaan de ondertitels uit de pas lopen…..


Klopt. Ook loopt de ondertiteling regelmatig vast (gisteren bijvoorbeeld op België 1 of bij opgenomen programma's). Vandaag kwam bij programma's op NPO 1 de ondertiteling pas na enkele minuten mee. Kortom, qua ondertiteling nog niet geheel perfect. Dat gezegd hebbende, KPN voert constant verbeteringen door op deze tv box, dus hopelijk worden deze issues ook binnenkort opgepakt.


Geen ondertiteling half 8 journaal rtl4 4 april 2023


Helaas, TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.93.1 geeft weliswaar ondertitels maar dat is na ~60 seconden bekijken zover (~15 seconden) uit de pas met het beeld & geluid dat het niet meer te volgen is.

De suggestie om de  KPN iTV app dan maar te gebruiken om het probleem te omzeilen werkt niet omdat er wel beeld en geluid komt, maar er geen knop is om de ondertitels aan|uit te zetten.

Is er zicht op wanneer het wel correct gaat functioneren?


Dank voor deze meldingen. Zo ver achterlopen doet het nut van ondertiteling natuurlijk teniet. Ik zet het door naar het team.