Skip to main content

Hallo heb net een nieuwe tv ontvanger ontvangen had een nieuw type gevraagd maar heb het oude gekregen nu krijg ik in november glasvezel vandaar het nieuwe type ontvanger voor een beter beeld hoe kan dit.

HD blijft HD, ook met de nieuwe ontvanger. De beeldkwaliteit van die zenders wordt niet beter.
Via glasvezel krijg je straks wel de eerste 10 zenders in ietsie pietsie betere kwaliteit, maar daar is geen andere ontvanger voor nodig. Want die zitten (vooralsnog) op zendernummers 661 t/m 670.

Als bestaande klant krijg je alleen de Arris vip5202 (4k UHD ontvanger) als je verlengt met inbegrip van het 4k zenderpakket. Naar Hussel Thuis met 4k dus.

De zenders die KPN ook in 4k UHD heeft zijn:

Xite, LoveNature en Insight.

Alle andere zijn en blijven HD.


Nou sorry ik en mijn zoon hebben een zelfde tv 4k ultra hd hij heeft een nieuwe ontvanger dan zie ik het verschil wel maar maak niet uit ga kijken of ziggo een betere oplossing heeft jammer ging best wel goed met KPN.


@PeterG , ze krijgt glasvezel.

Mocht ze de 1853 hebben ontvangen, dan kan ze de glasvezelkanalen 661 - 670 niet zien.

En dat beeld is echt heel veel mooier (12,5MB ipv 7MB)

Maar ik gok dat de kans klein is dat ze de 1853 heeft ontvangen.

En inderdaad de Arris 2952, Arcadian 2260 zijn beide goede KPN IPTV decoders. 


Hoi @Elvisley! Ik zie dat je in je andere topic hierover al in gesprek bent met mijn collega @Jose_. Voor het overzicht lijkt het me handiger om het gesprek daar voort te zetten. Zij is nu niet meer aan het werk, maar je kunt spoedig weer een reactie van haar verwachten. 


Ok dan even afwachten.


Reageer