Skip to main content

De laatste tijd heb ik naast bovenstaande punten ook dat het kastje niet eens meer op wil starten.

Hoewel de kids er nog 10 minuten ervoor nog tv gekeken hadden en het kastje en de tv hadden uitgezet gaat het kastje niet verder dan alleen een kpn logo. Hier kan je echt minuten naar kijken maar verder dan dit kom je niet.

Enige oplossing is om via de afstandsbediening de knop aan/uit ingedrukt houden en opnieuw opstarten te kiezen.

Dan reboot het systeem (duurt even) en dan werkt alles weer. Voorlopig althans..…

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hier ook niet, wat mij opvalt is dat: 

soms bij het uitschakelen het lampje meteen rood wordt terwijl het normaal even duurt omdat het systeem aan het afsluiten is, als je dan meteen weer opstart krijg je wel meteen geluid binnen enkele seconden maar het logo blijft heel lang in het beeld. 

We geven het zoals gezegd door aan de ontwikkelaars, zodat zij er naar kunnen kijken. Het speelt niet bij iedereen, dat zie je aan de reacties al wel. Het is geen algemeen iets wat iedereen treft in ieder geval, maar wat het wel is is gissen op dit moment. Als we iets horen komen er er op terug.

Volgens mij is het probleem van KPN logo in beeld verholpen !

Nee hoor. Net weer last van gehad (ongeveer 1-2 minuten naar dit logo zitten staren).

We geven het zoals gezegd door aan de ontwikkelaars, zodat zij er naar kunnen kijken. Het speelt niet bij iedereen, dat zie je aan de reacties al wel. Het is geen algemeen iets wat iedereen treft in ieder geval, maar wat het wel is is gissen op dit moment. Als we iets horen komen er er op terug.

Kan het met locatie (woonplaats) te maken hebben? Type abonnement? o.i.d.?

Na het aanzetten van het kpn + kastje gelijk het logo in beeld. 
heb de instelling gelijk op tv/radio en geen eco stand. 

ik heb 2 kastjes waarvan 1 wel last ervan en de andere niet. 
tig keren geprobeerd om te resetten dan gaat het 2/3 dagen goed en dan begint het gezeik weer. 

kpn doe hier eens wat aan!!!

Dat weet ik niet, de enige overeenkomst die ik tot nu toe zie is de TV+ Box. Daarom laten we er naar kijken, zodat er hopelijk meer duidelijk kan worden.

Dat weet ik niet, de enige overeenkomst die ik tot nu toe zie is de TV+ Box. Daarom laten we er naar kijken, zodat er hopelijk meer duidelijk kan worden.

Toch wel interessant dat de “fout” nu wrs aan KPN-kant ligt, terwijl de helpdesk aangeeft dat het aan mijn inrichting ligt/lag….

Toch wel interessant dat de “fout” nu wrs aan KPN-kant ligt, terwijl de helpdesk aangeeft dat het aan mijn inrichting ligt/lag….

Ook dat weten we nog niet. Laten we geen conclusies proberen te trekken voordat we iets meer weten. Dat helpt niemand 🙂

Ook dat weten we nog niet. Laten we geen conclusies proberen te trekken voordat we iets meer weten. Dat helpt niemand 🙂

Naja… aan mijn inrichting is bijv. niets veranderd (zelfde bekabeling, zelfde modem, zelfde switch).

En “opeens” heeft het KPN TV+ kastje kuren. Waar voorheen eerder niet.
Lees: pas sinds 2-3 weken geleden; vanaf het begin dat ik deze had (januari vorig jaar meen ik) nergens last van.

Als ik de historie van dit topic zie, is deze -ook- rond deze periode van issues aangemaakt.

Het worden er wel steeds meer en meer als ik dit en andere topics lees…

Urgentie wordt dus wel steeds hoger.

Ook zie ik ook andere topics verschijnen met nog meer vergelijkbare klachten die wij hebben. (Gids probleem, uitvallen tijdens kijken etc)

Wanneer kunnen we eens een normaal werkend systeem verwachten KPN? Daar wordt toch voor betaald (door iedereen)?

Kennelijk een heel topic ook over deze FW-update 😯🤐

Ook last van het feit dat het logo lang in beeld blijft

Ik heb er geen last van op 2 locaties. Blijkbaar ben ik de beta tester waar het wel goed werkt.  Enige wat de gebruiker kan doen is een factory reset via de reset hole op de achterzijde van de Choogel TV bokz. 

Ik heb er geen last van op 2 locaties. Blijkbaar ben ik de beta tester waar het wel goed werkt.  Enige wat de gebruiker kan doen is een factory reset via de reset hole op de achterzijde van de Choogel TV bokz. 

Dat heb ik ook al gedaan na een dag of 2/3 weer hetzelfde gezeik 

En zit nog aan een rotte voedingstekker te denken, dat komt vaak voor er zit een SMPS in die 12V DC maakt. Als je iets hebt liggen even omwisselen voor een andere. 

Ik heb een spectrum analyzer en zie en hoor 2 keer wat storing tijdens het opstarten van het KPN logo, maar  de beide boxen start wel gewoon door. Wellicht wil een helpdesk of KPN winkel je een andere adapter bezorgen. 

En zit nog aan een rotte voedingstekker te denken, dat komt vaak voor er zit een SMPS in die 12V DC maakt. Als je iets hebt liggen even omwisselen voor een andere. 

Ik heb een spectrum analyzer en zie en hoor 2 keer wat storing tijdens het opstarten van het KPN logo, maar  de beide boxen start wel gewoon door. Wellicht wil een helpdesk of KPN winkel je een andere adapter bezorgen. 

Zal wat zijn een brakke FW-update die de voedingstekker defect maakt….

Kun je aangeven wat voor een storing het precies is? Of ergens een ‘crash’ met onbekende oorzaak, en dat de box wel gewoon doordraait en verder (door)start? 

Nee zag dat soort rare effecten niet eerder. Maar het is makkelijk de reproduceren want het gebeurt elke keer tijdens het opstarten van het logo,  2 keer een stoorsignaal en daarna weg. Hier in de buurt heeft een KPN monteur de adapter omgeruild voor een nieuwe bij een kennis vlakbij. Die gaf ook storing. Mja op afstand is geen storing te zoeken, daarvoor laat je de KPN langskomen. Simpel zat.  

edit: het is hoorbaar met een externe audio audio aansluiting soort gekraak 2 keer. Zat morgen een link invoegen in de post.  

Ik ervaar hier hetzelfde probleem. Ik heb twee keer de DIW7022, eentje in mijn woonkamer, eentje op de slaapkamer. De woonkamer staat altijd aan en gekoppeld met het vaste netwerk. Wanneer ik deze aanzet zie ik geen Android TV e.d. meer, maar heel lang een statisch kpn logo. Ik zie geen bevestiging of het tv kastje aan het opstarten is. Na ongeveer 2 a 3 minuten krijg ik opeens beeld of ik moet echt bewust het kastje opnieuw opstarten. Als ik de stroom er vanaf haal of reset gaat het voor 1 a 2 dagen opzicht wel goed en daarna wordt deze weer zo traag met opstarten.

Boven heb ik dit probleem niet i.v.m. dat hier de stroom altijd vanaf gaat.

Hopelijk dat ze snel met een oplossing komen.

De laatste tijd heb ik naast bovenstaande punten ook dat het kastje niet eens meer op wil starten.

Hoewel de kids er nog 10 minuten ervoor nog tv gekeken hadden en het kastje en de tv hadden uitgezet gaat het kastje niet verder dan alleen een kpn logo. Hier kan je echt minuten naar kijken maar verder dan dit kom je niet.

Enige oplossing is om via de afstandsbediening de knop aan/uit ingedrukt houden en opnieuw opstarten te kiezen.

Dan reboot het systeem (duurt even) en dan werkt alles weer. Voorlopig althans..…

Heb ruim 2 weken last gehad van ZEER traag startende box beneden terwijl boven alles normaal bleef. Eenmaal gestart leek de verbinding met de afstandsbediening instabiel (2x drukken)…

Gisteren terug gegaan naar fabrieksinstellingen waarna de box alle updates vanzelf weer oppakt. Alles werkt nu weer vlot en stabiel.

Ik heb dagelijks het probleem dat als ik de tv weer aanzet dat er geen geluid is, 

Moet ik de stroom van de ontvanger afhalen en de kabel eruit en diecdan weer 1 voor 1 inpluggen. Dacht dat het aan de tv lag dus n nieuwe gekocht. Maar het probleem is niet de tv

Kpn box traag regelmatig vastlopers

Toch maar weer terug naar ziggo als er geen nieuwe betere decoder komt

Echt niet heb hier nog steeds dit probleem maar met 1 box de andere werkt nog normaal beide staan niet op eco stand 

Ik heb er ook al een.tijdje last van 

Postma 

(...)

Heb ruim 2 weken last gehad van ZEER traag startende box beneden terwijl boven alles normaal bleef. Eenmaal gestart leek de verbinding met de afstandsbediening instabiel (2x drukken)…

Gisteren terug gegaan naar fabrieksinstellingen waarna de box alle updates vanzelf weer oppakt. Alles werkt nu weer vlot en stabiel.

Terugzetten naar fabrieksinstellingen lijkt het te doen. Naja, voor een paar uurtjes dan, daarna is het weer traag.

Sinds enkele weken doet het kpn tv+ kastje Google tv soms langzaam opstarten of ineens uitval en niet reageren, KPN doe hier snel iets aan want gebruikers betalen geen ruim 95€ per maand voor een waardeloze tv ervaring