Skip to main content

Beste lezers, 3 maanden geleden stuurde ik de vorige topic. 

Ik heb al een paar weken last van een tv ontvanger die gloeiend heet wordt en crasht, dit komt bijna altijd voor als ik apps via Kpn kijk (netflix, videoland, e.d.). Het standaard tv kijken doet het aardig. Behalve dat de gids en opnames e d. vrij lang duren om te laden. Wanneer bovengenoemde gebeurt bevriest het beeld bij deze programma's (netflix/videoland)  en kan ik met de knoppen van de afstandsbediening niets meer doen. Enige wat helpt is de ontvanger met het knopje achterop uitzetten, paar minuten wachten en weer opnieuw aanzetten. 

 

Ik heb het een paar weken aangekeken, maar omdat het nu meerdere keren op een dag gebeurd, toch maar even de hulp inschakelen van het forum om erachter te komen wat erover gezegd wordt. 

 

​​​​​Er is nadien een nieuwe ontvanger gestuurd. Toen ging het een weekje of 3 goed, maar sinds langere tijd heb ik nog steeds hetzelfde probleem, enige wat anders is is dat de ontvanger minder heet wordt dan eerst. 

 

in het kort: ontvanger crasht bij openen van Videoland en Netflix, soms gaat opstarten wel goed maar gebeurt het als ik een serie of film wil starten. Ik moet nog steeds de ontvanger resetten. 

 

Ligt het probleem ergens anders aan? Waar ik niet aan heb gedacht en wat kan ik ermee? 

Welke KPN tv decoder heeft u?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12 (KPN router modem)?

 

Staat de KPN tv decoder in een kast of gewoon in de openlucht?

Wat is heet?

Als je je hand erop legt, moet je je hand dan meteen terugtrekken?

Ze worden zo wie zo aardig warm.

 

Vertrouw je het niet, bel dan (gratis) 0800-0402

Of vul je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in en wacht op een moderater (KPN medewerker).

Kan wel een paar dagen duren i.v.m. de drukte. 

 

P.S.

Ik kijk alle streamingdiensten via de app van de Smart tv.

Nooit problemen en snel.

Wel de originele ab van de tv nodig, maar dat vinden wij geen probleem (2 ab's op tafel).😉


Dag joop 

 

Ik heb de Arcadyan HMB2260 V2, Xperia V10

Met ethernetkabel aangesloten in de open lucht, geen hinderingen. Voorheen werd de kast echt gloeiend heet en kon je niet lang je hand erop houden. Nu wanneer die crasht gebeurt dat met mindere mate. 


De HMB2260 begint langzaam een oudje te worden.

Dus bel gratis 0800-0402 of wacht op een moderater.😉


Daar zijn verschillende berichten over, 

 

Ik heb echter ook de V2. hier hoort eigenlijk niks mis mee te zijn. 

Al vaker een reset en factory reset gedaan, probleem blijft terugkomen 


Beste @Thomasvg93 

Heb je je profiel al ingevuld?

Zo ja, wacht op een moderater (KPN medewerker).

 

P.S.

Het is niet Xperia, maar Experiabox (de KPN router modem).


Hi @Thomasvg93, welkom hier. 

Ik denk graag mee, maar ik kan mijn vinger er ook niet leggen. Ik heb zelf ook een van deze ontvangers in gebruik, zonder problemen. 
Zou je voor de zekerheid je modem ook willen resetten naar fabrieksinstellingen door het resetknopje ingedrukt te houden tot de lampjes uit gaan? Zou je daarna de ontvanger nogmaals een frisse herstart willen geven? 


Is gebeurd, probleem blijft. Als ik de fora doorspelen kom ik hetzelfde probleem bij veel meer posts/threads tegen. 

De oplossing blijft altijd hetzelfde: reset en herstart. 

Maar het probleem komt toch elke keer weer terug. 


Is gebeurd, probleem blijft. Als ik de fora doorspelen kom ik hetzelfde probleem bij veel meer posts/threads tegen. 

De oplossing blijft altijd hetzelfde: reset en herstart. 

Maar het probleem komt toch elke keer weer terug. 

Hoe gek het ook klinkt, het lijkt erop dat je toch 2 keer een verkeerde ontvanger hebt gekregen. Vind je het goed dat ik het nog een keer omruil? Mocht dat niet werken, dan stuur ik een monteur aan.