Skip to main content

Wij hebben een experia box, maar deze start steeds vaker uit zichzelf opnieuw op wanneer we tv kijken. 

Gisteren 1x savonds en vanavond 2x binnen 15 minuten. 

We maken gebruik van een dvs sinds een aantal maanden, maar tot voor kort nooit problemen mee gehad. Het witte lampje op de dvs brandt ook gewoon dus daar zit geen probleem lijkt het. 

Wat kan ik doen?

Ik heb hem nog niet naar fabrieksinstellingen teruggezet omdat ik dan bang ben dat ik al mijn opnames kwijt ben...?

 

Admin: titel aangepast ter verduidelijking

 

Dit is niet handig, @Lindavnr, goed dat je dit meldt. Voor de zekerheid: is het echt de Experia Box die zich opnieuw opstart, of de tv ontvanger? In beide gevallen raad ik aan om toch eerst een reset te doen (stappenplan tv ontvanger, Experia Box) om te kijken of dat het probleem oplost. Dit heeft geen gevolgen voor je opnames. Deze worden namelijk bij ons in het netwerk bewaard en niet op de ontvanger zelf. Als dat niet helpt, laat het weten, dan gaan we verder kijken.


Dit is niet handig, @Lindavnr, goed dat je dit meldt. Voor de zekerheid: is het echt de Experia Box die zich opnieuw opstart, of de tv ontvanger? In beide gevallen raad ik aan om toch eerst een reset te doen (stappenplan tv ontvanger, Experia Box) om te kijken of dat het probleem oplost. Dit heeft geen gevolgen voor je opnames. Deze worden namelijk bij ons in het netwerk bewaard en niet op de ontvanger zelf. Als dat niet helpt, laat het weten, dan gaan we verder kijken.

Bedankt, ik bedoel inderdaad dan de tv ontvanger, excuses.

Ik zet hem nu terug naar fabrieksinstellingen. En dan hopelijk vanavond tv kijken zonder uitval. Ik zal je op de hoogte houden! 


Dit is niet handig, @Lindavnr, goed dat je dit meldt. Voor de zekerheid: is het echt de Experia Box die zich opnieuw opstart, of de tv ontvanger? In beide gevallen raad ik aan om toch eerst een reset te doen (stappenplan tv ontvanger, Experia Box) om te kijken of dat het probleem oplost. Dit heeft geen gevolgen voor je opnames. Deze worden namelijk bij ons in het netwerk bewaard en niet op de ontvanger zelf. Als dat niet helpt, laat het weten, dan gaan we verder kijken.

Helaas start de tv ontvanger zojuist weer uit zichzelf op tijdens het tv kijken.

Ik hoor graag van je. 

 


Ai, dat is vervelend. Ik zie hier dat je twee tv ontvangers hebt, Linda. Ervaar je dit op beide? Zo niet, zou je de tv ontvangers eens willen omwisselen? Ik ben dan benieuwd of het probleem meeverhuisd met de ontvanger, of dat het op dezelfde plek problemen blijft geven. Als het met de ontvanger meeverhuisd, heb je dan het serienummer van die ontvanger voor me? Die mag in je forumprofiel in het veld ‘persoonlijke opmerking’.


Ai, dat is vervelend. Ik zie hier dat je twee tv ontvangers hebt, Linda. Ervaar je dit op beide? Zo niet, zou je de tv ontvangers eens willen omwisselen? Ik ben dan benieuwd of het probleem meeverhuisd met de ontvanger, of dat het op dezelfde plek problemen blijft geven. Als het met de ontvanger meeverhuisd, heb je dan het serienummer van die ontvanger voor me? Die mag in je forumprofiel in het veld ‘persoonlijke opmerking’.

Ik zal morgen de ontvangers omwisselen. De andere gebruiken we heel weinig dus geen idee of die het probleem ook heeft. Ik hoop je na het weekend een update te kunnen geven 😀


Tot nu toe is het goed gegaan in het weekend, nu de tv-ontvangers omgewisseld zijn.


Maar de andere tv-ontvanger lijkt dus niet goed. Moet ik nog even verder met testen, of is dit voldoende voor nu om de niet goed werkende tv ontvanger te laten vervangen?


Ah, in ieder geval erg fijn dat je ongestoord tv hebt kunnen kijken de afgelopen dagen :blush:

Zou je voor de volledigheid, die andere ontvanger nog weer eens terug willen plaatsen om te zien of het dan weer gebeurt? Zo ja, dan weten we zeker dat er iets niet helemaal pluis is met deze ontvanger en ga ik er voor zorgen dat je een andere van ons ontvangt!


Is het al gelukt om ze weer om te wisselen om te zien wat er dan gebeurt?


Is het al gelukt om ze weer om te wisselen om te zien wat er dan gebeurt?

Yes, en dan hebben we inderdaad weer dezelfde problemen, dus het lijkt een probleem met de ontvanger.


Dat lijkt me erg duidelijk inderdaad! Omdat er meer mensen zijn die dit probleem hebben gemeld de afgelopen dagen, neem ik even contact op met een achterliggende afdeling met de vraag of ze hier een oplossing voor hebben. Je hoort van me zodra ik meer weet!


Dat lijkt me erg duidelijk inderdaad! Omdat er meer mensen zijn die dit probleem hebben gemeld de afgelopen dagen, neem ik even contact op met een achterliggende afdeling met de vraag of ze hier een oplossing voor hebben. Je hoort van me zodra ik meer weet!

Oke, ik hoor het graag! 


Hi @Lindavnr,

De ontwikkelaars van het tv-menu hebben dit probleem in onderzoek maar hebben de vinger nog niet op de zere plek weten te leggen. Wel verzamelen we nu zo veel mogelijk informatie om het onderzoek naar de oorzaak én oplossing te bespoedigen. Zou je onderstaande informatie met ons willen delen?

  • Op welk type tv-ontvanger ervaar je het probleem? Heb je er 2 van hetzelfde type? Of heb je 2 verschillende?
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • Op welk tijdstip trad het probleem op?
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?

  • Op welk type tv-ontvanger ervaar je het probleem? Heb je er 2 van hetzelfde type? Of heb je 2 verschillende? - Ik heb twee dezelfde tv-ontvangers. Zwarte tv-ontvanger.
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders? - Volgens mij alleen tijdens Netflix, maar we kijken ook bijna geen gewone tv.
  • Op welk tijdstip trad het probleem op? - ‘S avonds, maar overdag kijken we bijna geen tv
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op? Ja, soms 2x in 15 minuten tijd

 


Bedankt! Zou je nog willen kijken welk merk en type je ontvangers hebben? We hebben meerdere soorten zwarte ontvangers :wink:


Arris VIP2952


Duidelijk, bedankt!

Omdat jouw ontvanger meerdere keren per dag opnieuw opstart en dan ook nog in de avond, is jouw situatie extra waardevol voor het onderzoek, hoe gek dat ook mag klinken :wink:

We zijn op zoek naar een aantal klanten die ons willen helpen om dit probleem zo snel mogelijk opgelost te krijgen. De collega's die dit in onderzoek hebben, komen we graag met je in contact om een logging te maken van de activiteiten van je ontvanger. Hiervoor zullen een aantal aanvullende handelingen moeten worden uitgevoerd door jouzelf, onder andere zal er in de Experia Box een wijziging moeten worden doorgevoerd (port forwarding). Zie je dit wel zitten, zou je dan je gegevens in willen vullen in je profiel (onder andere je mobiele nummer) en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Er zal dan telefonisch contact met je worden opgenomen zodat je weet wat er precies ingesteld moet worden. Je hoeft hier uiteraard niet aan mee te werken, als het je te veel gedoe is, maar het zou de betreffende afdeling van veel extra informatie kunnen voorzien :slight_smile:


Duidelijk, bedankt!

Omdat jouw ontvanger meerdere keren per dag opnieuw opstart en dan ook nog in de avond, is jouw situatie extra waardevol voor het onderzoek, hoe gek dat ook mag klinken :wink:

We zijn op zoek naar een aantal klanten die ons willen helpen om dit probleem zo snel mogelijk opgelost te krijgen. De collega's die dit in onderzoek hebben, komen we graag met je in contact om een logging te maken van de activiteiten van je ontvanger. Hiervoor zullen een aantal aanvullende handelingen moeten worden uitgevoerd door jouzelf, onder andere zal er in de Experia Box een wijziging moeten worden doorgevoerd (port forwarding). Zie je dit wel zitten, zou je dan je gegevens in willen vullen in je profiel (onder andere je mobiele nummer) en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Er zal dan telefonisch contact met je worden opgenomen zodat je weet wat er precies ingesteld moet worden. Je hoeft hier uiteraard niet aan mee te werken, als het je te veel gedoe is, maar het zou de betreffende afdeling van veel extra informatie kunnen voorzien :slight_smile:

Moet ik daarvoor de niet goed werkende ontvanger ook weer beneden aan sluiten? Of kunnen ze ook meten zonder dat ik er veel tv mee kijk? Hij staat nu namelijk boven aangesloten en waar kijken we maar heel af en toe televisie. 


Het is dan inderdaad de bedoeling dat je de ontvanger die dit probleem vertoont, weer gaat gebruiken om zo veel mogelijk mee te gaan kijken, zodat de kans zo groot mogelijk is dat de ontvanger weer gaat herstarten terwijl er een logging loopt. Op die manier kunnen ze onderzoeken waar dit probleem toch door wordt veroorzaakt!


Het is dan inderdaad de bedoeling dat je de ontvanger die dit probleem vertoont, weer gaat gebruiken om zo veel mogelijk mee te gaan kijken, zodat de kans zo groot mogelijk is dat de ontvanger weer gaat herstarten terwijl er een logging loopt. Op die manier kunnen ze onderzoeken waar dit probleem toch door wordt veroorzaakt!

Oke, de ontvangers zijn weer ingewisseld en mijn profiel is aangevuld. 

Ik hoor graag van jullie. 


Super, ik geef jouw gegevens door!


In je profiel staat ingevuld dat je een Experia Box V9 in gebruik hebt,  is dat nog actueel of heb je inmiddels een andere?


In je profiel staat ingevuld dat je een Experia Box V9 in gebruik hebt,  is dat nog actueel of heb je inmiddels een andere?

Dat is actueel, dat heb ik gisteren ingevuld. 

 


In je profiel staat ingevuld dat je een Experia Box V9 in gebruik hebt,  is dat nog actueel of heb je inmiddels een andere?

Dat is actueel, dat heb ik gisteren ingevuld. 

 

 


Ah, dan is het super actueel inderdaad!

Ik vraag even na of er een duidelijke handleiding is over hoe het portforwarden in z'n werk gaat bij dit modem, dan kan je dat alvast instellen.


Ah, dan is het super actueel inderdaad!

Ik vraag even na of er een duidelijke handleiding is over hoe het portforwarden in z'n werk gaat bij dit modem, dan kan je dat alvast instellen.

Graag, want dit is niet echt prettig tv kijken zo... 

Gisteravond weer een herstart.