Skip to main content

Waarom krijg ik nu sinds een week regelmatig die melding dat de ontvanger teruggevallen is op de beperkte modus (STB-ufa-03 beperkte modus)? Na het spanningsloos maken en opnieuw opstarten doet ie het weer, maar hier zit je niet op te wachten natuurlijk. En ik was blij dat alles het sinds een paar weken weer fatsoenlijk deed... Meer mensen hier last van?

Wat is jouw echte download snelheid en hoe is de KPN decoder op de Experiabox aangesloten?

Welke KPN TV decoder heb je?


2260, deze is sinds jaren met dezelfde downloadsnelheid bekabeld op het modem aangesloten. Dus nee, er is intern niks veranderd aan een situatie, die al die tijd perfect werkte (over het maanden durende snelheidsellende gaan wij dan maar effe niet praten). Vandaar zit ik toch meer aan iets binnen de KPN infrastructuur te denken.


2260, deze is sinds jaren met dezelfde downloadsnelheid bekabeld op het modem aangesloten. Dus nee, er is intern niks veranderd aan een situatie, die al die tijd perfect werkte (over het maanden durende snelheidsellende gaan wij dan maar effe niet praten). Vandaar zit ik toch meer aan iets binnen de KPN infrastructuur te denken.

 

Ik werk niet bij KPN.

Kunt u vertellen of hij met vaste UTP kabel is aangesloten of met een netwerk adapter? (als ik het goed lees, met vaste UTP kabel aangesloten). 

Wat is uw download snelheid momenteel? zie hier.

De HMB2260 van Arcadian is op zich een goede KPN TV decoder. 

 


Snelheid is ruim voldoende voor de 8Mbit, die een HD stream nodig heeft, de 2260 is rechtstreeks met een UTP kabel op het modem aangesloten, en ja, het is een prima ontvanger (nooit iets anders beweert). Dus vandaar mijn vraag of hier meer mensen last van hebben en mijn vermoeden, dat het ergens in de achterliggende infrastructuur van KPN zit.


Snelheid is ruim voldoende voor de 8Mbit, die een HD stream nodig heeft.

@Joris62 heb jij maar maximaal 8 Mbit/s op jou adres? Dat is erg weinig, zit je in een buitengebied? Zo ja heb jij dan geen recht op Snel internet via 4G met internet Buitengebied?

Op die site kun je kijken of je daarvoor in aanmerking komt.


Snelheid is ruim voldoende voor de 8Mbit, die een HD stream nodig heeft, de 2260 is rechtstreeks met een UTP kabel op het modem aangesloten, en ja, het is een prima ontvanger (nooit iets anders beweert). Dus vandaar mijn vraag of hier meer mensen last van hebben en mijn vermoeden, dat het ergens in de achterliggende infrastructuur van KPN zit.

 

@Joris62  Erg jammer dat je niet je downloadsnelheid vermeld.

Helaas kunnen wij je hierdoor niet verder helpen.

Misschien kan een moderater (medewerker KPN) jouw verder helpen. Vul je gegevens in je account zo compleet mogelijk in, zodat de moderater je snel kan helpen.

(P.S. alleen de moderater kan jouw gegevens zien). 

 

Ik heb, zoals je kunt zien in mijn handtekening, een VIP2952 en een HMB2260

Met beide, dus ook de HMB2260, heb ik geen problemen. 

Beide werken perfect.

Ik heb glasvezel en mijn download en upload is 100MB (beide hetzelfde) Als ik meet, dan zie ik 94MB bij download en 93,6MB bij upload en de ping is 2. (beide TV decoders staan dan uit). 


Heren,

Die downloadsnelheid is het echt niet. Het is ook niet jammer, dat ik die niet vermeld, omdat die is (zoals ik al zei) voldoende. Maar goed, voor de volledigheid: die is 20Mbit, al 10 jaar. En net zolang werkt televisie zonder dit probleem. Waarom ook niet, die HD stream gebruikt alleen maar 8Mbit. Het probleem ligt dus duidelijk ergens anders. Vandaag dus weer. En ook vandaag weer: spanningsloos maken en opnieuw opstarten van de decoder verhelpt het probleem. Het zit dus ergens in het televisie netwerk / infrastructuur / software van KPN. En nadat het eerst om de dag was, maar nu elke dag na het (uit de slaapstand) opstarten van de decoder begint het echt vervelend te worden. 


@joris62, heb je die met de link van mij gemeten?

Want hij kan best wel eens lager zijn, door vele oorzaken.

Wil je hem s.v.p. met de link testen?

Alvast mijn hartelijke dank.

 

Zoals ik al vermeld, de HMB2260 werkt bij mij perfect.

 

Ik heb glasvezel en kijkt de HD glas kanalen en die zijn 12,5 MB.

De gecomprimeerde HD stream is ongeveer 7MB

En 20MB is aan de krappe kant, vooral als er nog iets via WIFI gebeurd en eventueel ook nog een computer aanstaat. 


Hi @Joris62, ik zie dat er al hulp toegesneld is, ik haak ook graag aan.

De foutmelding STB-ufa-03 geeft aan dat de tv-ontvanger zich niet kan aanmelden in het netwerk. Ik lees dat het herstarten van de tv-ontvanger tijdelijk helpt, maar dat de foutmelding geregeld terug komt. Dat is niet fijn en niet de bedoeling natuurlijk. Het kan verschillende oorzaken hebben, daarom is het belangrijk om een en ander na te kijken. Net als @joop2011 en @Dennis Schreve ben ik benieuwd naar welke snelheid je haalt op jouw verbinding? Dat vertelt ons veel over de kwaliteit van je verbinding en is daarom belangrijk om te controleren.

Maakt het daarnaast verschil als je de tv-ontvanger in een andere gele ethernetpoort van de Experia Box aansluit? En helpt het als je, eventueel tijdelijk, de tv-ontvanger met een andere kabel aansluit? 


@Alexandra,

Snelheid staat in een van mijn reacties boven al aangegeven. Maar nog een keer dus: 20 Mbit. Voldoende.Zeker als tijdens het opstarten van de decoder niks anders aanstaat.

En nee, het maakt geen verschil welke poort. En andere kabel helpt ook niet. Zou ook raar zijn, dan had ik wel vaker problemen, en niet allen bij het opstarten uit de spaarstand. Het is ook helemaal niets veranderd de laatste tijd. Niet de snelheid, niet de bekabeling, helemaal niets. Behalve die software. Die is geupdate naar NMC 8.0.118_1  . En laat het probleem nu net op dezelfde tijdstip begonnen zijn....


@Alexandra,

Snelheid staat in een van mijn reacties boven al aangegeven. Maar nog een keer dus: 20 Mbit. Voldoende.Zeker als tijdens het opstarten van de decoder niks anders aanstaat.

En nee, het maakt geen verschil welke poort. En andere kabel helpt ook niet. Zou ook raar zijn, dan had ik wel vaker problemen, en niet allen bij het opstarten uit de spaarstand. Het is ook helemaal niets veranderd de laatste tijd. Niet de snelheid, niet de bekabeling, helemaal niets. Behalve die software. Die is geupdate naar NMC 8.0.118_1  . En laat het probleem nu net op dezelfde tijdstip begonnen zijn....

 

Ik vraag het toch nog een keer.

Die 20MB, heb je die gemeten of is dat de opgegeven snelheid van je abonnement?

Als je hem niet hebt gemeten, wil je hem dan met de link meten s.v.p. 

Mag ik den de gemeten upload en download weten?

Mijn dank is groot.Â