Skip to main content

Ik heb een probleem met mijn TV ontvanger. Sinds een paar weken krijg ik steeds de melding dat er geen signaal kan worden gevonden als ik mijn TV aanzet. Ik moet daardoor de ontvanger steeds resetten, wat een paar minuten duurt. Dit begint een beetje irritant te worden.

Hoe kan ik dit fixen?

Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch en werkt internet wel goed?


Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch en werkt internet wel goed?

De ontvanger is met een kabel aangesloten op de experiabox inderdaad. Internet (wifi) werkt niet altijd even goed (valt soms weg), maar dat heeft misschien met de netwerkadapter in mijn PC te maken.


Welk type modem heb je? Heb je de kabel al gecontroleerd?


Welk type modem heb je? Heb je de kabel al gecontroleerd?

De V10. Met de kabel is niks aan de hand voor zover ik kan zien (en zit er goed in).


Ha @EB90, het lijkt wel goed aangesloten dan! Je hebt je tv wel op het juiste HDMI-kanaal staan? ‘Geen signaal’ heel normaliter niet per sé met de ontvanger te maken namelijk. 


Ha @EB90, het lijkt wel goed aangesloten dan! Je hebt je tv wel op het juiste HDMI-kanaal staan? ‘Geen signaal’ heel normaliter niet per sé met de ontvanger te maken namelijk. 

Hoi Marcia, hij staat wel op het goede kanaal inderdaad, dat verander ik nooit. Ik start de ontvanger opnieuw op en dan krijg ik weer beeld op hetzelfde kanaal.


Vreemd! Heb je nog een andere televisie in huis? Loop je daar dan tegen hetzelfde probleem aan? Heb je de mogelijkheid om de tv-ontvanger op een andere HMDI-poort aan te sluiten en/of een andere HDMI-kabel te testen?