Skip to main content

Geachte forum,

 

TV ontvanger van mijn moeder haperende regelmatig. Al snel tot de conclusie gekomen dat haar TV ontvanger oud was (motorola) en deze is omgeruild (binnen 2 dagen, verliep perfect !).

Overigens was deze storing tevens aanleiding om haar TV ook maar meteen te vervangen, voor een modernere met groter scherm.

Eea aangesloten en alles lijkt te werken...behalve dan dat als de TV ontvanger langere tijd uit heeft gestaan en hij dan weer wordt aangezet….het beeld en geluid niet goed werkt. Het beeld loopt achter op het geluid...en staat soms gewoon stil. Ook het geluid is dan niet goed.

Dit probleem kan verholpen worden door 

 

  1. uitschakelen/inschakelen modem (Expedia versie 8)
  2. uitschakelen/inschakelen 'glasvezel’apparaat in meterkast

Uitschakelen TV ontvanger lijkt geen effect te hebben.

In beide gevallen werkt alles daarna wel en kan mijn moeder probleemloos TV kijken. Maar de volgende dag begint het weer opnieuw (kennelijk schakelt TV ontvanger automatisch uit, ik had haar gevraagd deze niet uit te zetten maar dat gebeurd automatisch).

 

Ik heb al van alles geprobeerd om dit te verhelpen.

 

Alles is bedraad...geen draadloze verbindingen

 

Netwerkkabel tussen modem en TV ontvanger vervanger (3 verschillende geprobeerd)...helpt niet

TV ontvanger (die nieuw was) verwisseld met eentje van mijzelf….helpt niet

TV ontvanger terug naar fabrieksinstellingen ….helpt niet

Geprobeerd Experiabox terug naar fabrieksinstellingen te zetten, niet gelukt. Reset knopje ingedrukt tot rode lampje ging branden...meer dan 30 minuten gewacht…..gebeurde niks

 

Ik vraag me af wat ik nog kan doen om dit goed te krijgen (HDMI kabel vervangen ?). Zelf zou ik het liefste zien dat de  Expediabox wordt omgeruild  

 

Ik heb overigens geen signalen gekregen van mijn moeder dat internet of telefoon niet goed werken (wat niet wil zeggen dat dit niet zo is:-))

Met vriendelijke groet

 

Reinier

 

Welkom op het forum @ReinierAA!

Wat goed dat je al behoorlijk je best hebt gedaan om dit bijzondere probleem te verhelpen! :muscle_tone2: Jammer dat de oplossing tot nu toe nog niet gevonden is :grimacing:

Ik heb 1 belangrijke vraag voor je; speelde het probleem met het beeld en geluid ook al met de nieuwe ontvangen vóórdat de moderne grote tv aan werd gesloten? Of zijn de nieuwe ontvanger en de nieuwe tv tegelijkertijd in gebruik genomen? Ik ben hier benieuwd naar, omdat ik het vermoeden heb dat het probleem gezocht moet worden bij de verbinding tussen de tv en de ontvanger óf bij de tv zelf. Doorgaans hebben problemen met beeld en geluid te maken met de HDMI kabel, de HDMI poorten van de tv-ontvanger of tv zelf of er scheelt iets aan de tv, doordat er iets niet optimaal staat in de instellingen of in het slechtste geval doordat er echt iets stuk is aan de tv. Dat je al een andere ontvanger hebt getest, andere netwerkkabels hebt geprobeerd én met de Experia Box aan de gang bent gegaan zonder resultaat, sterkt mijn vermoeden dat we het hier ook in deze hoek moeten zoeken.

Hebben jullie een andere HDMI kabel die jullie kunnen testen? Als de nieuwe tv meerdere HDMI poorten heeft, zou de tv-ontvanger dan op 1 van die andere poorten aangesloten kunnen worden? Heeft je moeder de oude tv nog in huis? Zo ja, is het nog mogelijk om die weer aan te sluiten, om te testen wat er dan gebeurt?

Hoor het allemaal graag!


Dag Maja,

 

Dank voor je reactie. De HDMI kabel is inmiddels ook vervangen...maar ook dat hielp niet.

 

je geeft aan dat ik met de experiabox aan de slag ben gegaan, maar dat is niet helemaal waar. Wat wel zo is dat alleen resetten van de experiabox resulteert in dat je een paar uur prima TV kan kijken.

 

Alles is inmiddes vervangen, il heb ook getest mer een andere ethernetkabel vanaf meterkast naar experiabox...geen resultaat.

De enige die niet vervangen is is de experiabox zelf.

Inmiddels is er een omruilactie ingezet, maar ik heb deze helaas nog niet ontvangen. Heb wel Sms gehad dat hij er donderdag zou zijn, maar dat is niet gelukt 

wacht nog even af....

 

 


@Maja_ 

Zie ook :

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/experiabox-omruilen-500389


Ah, ik zie dat er via het andere topic inderdaad een modemruil in gang is gezet, dan laten we dit topic voor wat het is en kan je voor verdere vragen en hulp in het andere topic reageren!