Skip to main content

Ik begrijp iets niet, want met wifi haal ik ruim 600 mb/s maar bekabeld rond de 100 mb/s op de tv box?
 

En JA ik heb de kabel al getest op een laptop en dan haal ik met gemak 800-900 mb/s.

 

Weet iemand waar dit aan ligt?

 

 

KPN heeft de TV box softwarematig afgeknepen op 100 Mbit. 

 


Als je de tv+ box bedoelt @martinvanzanten , dan klopt dat, daar is de netwerkpoort softwarematig begrensd tot 100Mbit/s, ruim voldoende voor alle tv toepassingen.

 


Wat is dat voor raars? Ik haal met Wifi wel een veel hogere snelheid. Die is dus niet begrensd?


Wat is dat voor raars? Ik haal met Wifi wel een veel hogere snelheid. Die is dus niet begrensd?

Nee, die is niet begrensd. Nog niet. Komt misschien ook wel een keer. Wie weet...


Wat is dat voor raars? Ik haal met Wifi wel een veel hogere snelheid. Die is dus niet begrensd?

Nee, toen tv+ net uit kwam zat er geen limiet op en mensen met een 1Gbit lijn hadden een hele onstabiele tv ervaring. Aangezien tv kijken of het streamen van apps toch niet zoveel data kost hebben ze de poort gelimiteerd op fast ethernet. 


Ik vertrouw die metingen ook niet echt immers op eem 100Mbps LAN aansluiting zou een snelheid van rond de 94Mbps toch echt het hoogst haalbare moeten zijn en als er dan toch 126Mbps gemeten wordt.

Voer op de TV+ Box eens een Speedtest uit met de ingebouwde Ookla Speedtest onder het vraagtekentje.

 


Voor tv is 100 Mb/s ruim voldoende.

Dus de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) werkt met die snelheid gewoon perfect.

En voor de rest van het netwerk maakt het niets uit, het is een zogeheten sternetwerk. Dus de overige apparaten kunnen gewoon van een hogere of lagere snelheid gebruik maken. 


Ik vond het niet echt stabiel, maar wellicht ligt dat aan het feit dat ik er ook via een app IPTV mee kijk. Zal wel eens testen zoals @wjb zegt. Laat het weten. Voor nu alvast bedankt voor alle info. Erg gewaardeerd!


Ik vond het niet echt stabiel, maar wellicht ligt dat aan het feit dat ik er ook via een app IPTV mee kijk.

Welke app gebruik je dan om IPTV mee te kijken?


TiviMate @wjb 


Ik vertrouw die metingen ook niet echt immers op eem 100Mbps LAN aansluiting zou een snelheid van rond de 94Mbps toch echt het hoogst haalbare moeten zijn en als er dan toch 126Mbps gemeten wordt.

Voer op de TV+ Box eens een Speedtest uit met de ingebouwde Ookla Speedtest onder het vraagtekentje.

 


Nou gedaan en verschil is inderdaad iets minder groot, maar nog steeds is Wifi fors beter


 

 


Het klopt dat via wifi hogere snelheden gehaald kunnen worden immers, zoals eerder gezegd, is de LAN adapter ingesteld op 100Mbps. Mij ging het erom dat die andere speedtest toepassing blijkbaar verkeerde (te hoge) resultaten laat zien.


Reageer