Skip to main content

Sinds een paar weken start de TV ontvanger in de woonkamer meerdere keren per dag, om de 20 a 30 minuten, spontaan op.

Ik heb de beschikking over 3 HMB 2260 V2 ontvangers. Heb de ontvanger in de woonkamer al verwisseld met de overige aanwezige ontvangers, maar het spontaan opstarten blijft plaatsvinden. Op de plekken waar andere TV ontvangers staan heb ik geen problemen van spontaan herstarten. Het is plek gebonden.

Op het moment van opstarten stond de ontvanger op 902 Stingray oldies, overdag. De laatste dagen vindt de herstart ook plaats als we 200 Netflix kijken, s avonds. Heb de ontvanger een frisse start gegeven, dit hielp niet. Vervolgens de Expedia box gereset. Dit hielp ook niet. Heb het gehele bekabelde netwerk gecontroleerd en is ook in orde. Ben ten einde raad, weten jullie een oplossing. 

Welkom op ons Forum @MStaijen. Het probleem verhuist dus niet mee wanneer je de ontvanger van plek verwisselt? Zodra je een 'goede’ ontvanger op de plek zet van de vastlopende ontvanger, dan loopt de 'goede ontvanger’ ook vast? Kan het zijn dat de andere ontvangers ook vast kunnen lopen, maar dat je dit niet merkt omdat daar minder vaak en lang op gekeken wordt? 

Sinds de laatste software update van de ontvanger spelen er een paar problemen. Waaronder het vastlopen/herstarten van ontvangers. Ondertussen zijn we hard bezig met een nieuwe uitrol van de software. We verwachten dat we voor dit probleem van herstartende ontvangers de oplossing inmiddels gevonden hebben. Dit weekend wordt hiervoor een update uitgerold. Ik raad je aan om dit dus nog even af te wachten. 


Helaas heeft de software update geen oplossing van het probleem gegeven. Heb dus voor de zoveelste keer telefonisch contact gehad. Bij KPN geldt echt meerdere mensen hebben ieder een eigen oplossing. Nu medewerker aan de lijn gehad die zowel de Expediabox en de HMB 2260 v2 wilde vervangen. Na ontvangst van de nieuwe ontvanger, een Arris vip2952 v2, en de Expedia v10 probleem opgelost. Dus niet de software was de oorzaak, maar de HMB 2260 v2 ontvanger.

 


Ik ben blij dat je in dit geval wel geholpen bent met nieuwe apparatuur. De nieuwe software update die nu in ontwikkeling is zou ook voor verbetering moeten zorgen. In veel gevallen is nieuwe apparatuur niet de oplossing, maar kan wel een oplossing zijn. We hebben er daarom voor gekozen om geen nieuwe apparatuur te versturen naar klanten met dit probleem en te wachten op de nieuwe software update. Vandaar dat ik je dit in ieder geval niet aanbood. Maar we werken met veel mensen bij KPN en niet iedereen denkt en handelt hetzelfde. In dit geval in jouw voordeel :)   


Reageer