Skip to main content

Sinds de software update voor andere indelingen op mijn 4K tv-ontvanger loopt de ontvanger regelmatig vast.

Probleem 1: Als ik langdurig naar de radio luister stopt de radio en die kan ik weer activeren met het knopje bovenop de ontvanger.

Probleem 2: Als ik langdurig naar de radio heb geluisterd  reageert de ontvanger niet meer op de afstandsbediening, waardoor ik niet naar de TV-ontvangst kan overschakelen. Het knopje bovenop werkt dan ook niet meer, waardoor ik dan de ontvanger via het knopje achterop uit- en weer aanzet, waardoor alles weer geladen wordt en ik daarna om de tv-ontvangst mogelijk te maken de ontvanger met de afstandsbediening weer uit- en aan te zetten.

Hallo @KPNGer,

Heb je de ontvanger al een eens een harde reset gegeven om te kijken of dit het probleem oplost?
 

 


Voor de zekerheid nogmaals uitgevoerd. Nu ongeveer 6 uur radio luisteren trad probleem 1 weer op.


en een paar uur later trad probleem 2 weer op.


Hoi @KPNGer

Bedankt voor je reactie op ons Forum. Niet prettig dat je na langdurig radio luisteren een probleem ondervindt met de tv-ontvanger. Het lijkt er op dat je tv-ontvanger automatisch overschakelt naar stand-by. Dit is een functionaliteit om energie te besparen. Je kan deze functionaliteit beheren of uitzetten op je tv-ontvanger via Menu > Instellingen > Stand-by. 


Dit lijkt een logische oplossing. Ingesteld en bij geen reactie de komende dagen is het volgens mij de oplossing.


Probleem 1 lijkt inderdaad opgelost te zijn, maar probleem 2 niet.

Als ik langdurig naar de radio luister, zet ik het TV-beeld uit, waarna de TV-ontvanger eventjes stilvalt, omdat er een signaal vanuit de TV verstuurd wordt, maar daarna gaat de radio via mijn versterker prima door. Als ik snel het TV-beeld weer aanzet valt het geluid weer eventjes weg, maar de radio zender wordt vertoon en ik kan gewoon de TV kanalen gaan selecteren. Maar als ik langdurig naar de radio, zonder TV-beeld, heb geluisterd reageert de tv-ontvanger niet meer op de afstandsbediening.


Wat jammer dat probleem 2 zich nog wel steeds voordoet. Je geeft aan een 4K tv-ontvanger te hebben. Welk model 4K tv-ontvanger is dit? Na hoeveel tijd “langdurig luisteren” doet dit zich voor? Hoe is de tv-ontvanger verbonden met de versterker? Gaat het wel goed als je “langdurig” luistert mét TV-beeld? Ik ben benieuwd. 


De TV-ontvanger is model ZTE ZXV8001 en via HDMI is de versterker aangesloten. Via HDMI is de versterker op de TV aangesloten. De tijd heb ik niet goed bijgehouden, maar vóór de software update trad het probleem niet op. Ik wil dit nog wel checken en ook met beeld aanlaten, maar daar gaan dan wel een aantal dagen overheen.


Als de TV met beeld aanblijft blijft de TV-ontvanger ook na lange tijd nog te bedienen met de afstandsbediening (geprobeerd door een ander kanaal te kiezen  met vooruit, achteruit). Als de TV uitgezet wordt dan verdwijnt het geluid eventjes, maar komt daarna weer terug. na een poosje reageert de TV -ontvanger niet meer op de afstandsbediening en moet hij met het knopje achterop uit- en weer aangezet worden. Voor de software-update kon je de TV-ontvanger blijven bedienen


Wij hebben exact het zelfde probleem en ook sinds augustus. We gebruiken ook de ZTE ZXV8001 4K ontvanger.


Reageer