Skip to main content

Goedenavond,

Vanwege een storing in mijn tv ontvanger zou deze gisteren tussen 12 - 18 uur worden omgeruild. Per SMS heb ik daarvan een bevestiging ontvangen (refnr 4213255). Maar ik heb niets ontvangen.

Vandaag gebeld met de KPN klantenservice. Eerste keer na 10 minuten in de wacht bij een KPN medewerker uit de wachtstand gegooid (?). Tweede keer heb ik er na 35 minuten in de wacht te hebben gestaan zelf maar de brui aan gegeven.

Zou iemand mij kunnen vertellen wanneer ik de nieuwe tv ontvanger mag verwachten?

Bvd,

Maaike

@Leidenisboos Excuses voor de late reactie. Het is echt super druk waardoor ik nu pas aan een reactie toekom 😞 . Is het uiteindelijk nog gelukt? Als ik nog iets kan doen dan help ik graag!


@Leidenisboos Ik heb geen bericht meer van je gehad dus ik ga er vanuit dat je een oplossing hebt weten te vinden. Mocht er toch nog iets zijn waarbij ik kan helpen dan doe ik dat graag!


Beste Remco,

Ik heb uiteindelijk de nieuwe tv ontvanger ontvangen. Echter… de storing is hiermee niet verholpen.

Probleem blijft dat bij het opnemen van programma's de tv ontvanger zelf keuzes maakt in op te nemen programma's en de programma's die wij willen opnemen gooit de tv ontvanger eruit.

Hoe kunnen wij dit probleem verhelpen?

Groet,

Maaike

 


Probleem blijft dat bij het opnemen van programma's de tv ontvanger zelf keuzes maakt in op te nemen programma's en de programma's die wij willen opnemen gooit de tv ontvanger eruit.

Dit klinkt alsof er ergens anders ook op hetzelfde ITV abonneenummer wordt gekeken. Dat lijkt mij het méést waarschijnlijk! Mogelijk iemand die een ‘oude’ van jouw heeft gekregen die door KPN niet van jou abo was afgemeld?

Of heb je ooit iemand je gegevens gegeven (KPN ID of ITV-ab.nr. + PIN) om via ITV ONLINE te kijken???

Check het abonneenummer eens; het juiste vind je in je MijnKPN overzicht. In de decoder staat het onder Instellingen → Info. Die moet gelijk zijn aan die die in je MijnKPN staat.

Een KPN moderator, of tel. medewerker of chat medewerker zou dan álle ontvangers op je ITV-ab.nr. moeten ontkoppelen zodat jij die bij jouw thuis weer koppelt (moet je ook het PIN nummer weten).


@Remco_ Ik kan mij alleen maar aansluiten bij het advies van Peter. Wanneer er spontaan opnames verdwijnen of ingepland worden is het inderdaad zaak om te kijken welke ontvangers er gekoppeld zijn aan jouw abonnementsnummer. Je kan dan even bellen met 0800-0402. Maar wanneer je jouw profiel verder aanvult dan kan ik je verder helpen!  Zou je dan ook de serienummers van de ontvangers kunnen noteren die je in gebruik hebt?


Beste Remco,

Op advies heb ik laten nakijken welke tv ontvangers aan mijn abonnement gekoppeld stonden. Er stond inderdaad nog een oude tv ontvanger aan mijn abonnement gekoppeld. Deze is inmiddels ontkoppeld, maar… het probleem blijft bestaan. De tv ontvanger lijkt eigen keuzes te maken in op te nemen programma's en de programma's die wij willen opnemen gooit de tv ontvanger eruit.

Is er nog een andere oplossing voor ons probleem?

De gegevens over ons abonnement hebben wij niet met anderen gedeeld.

Dank alvast!

Groet,

Maaike

 


Hoi @Leidenisboos, welkom terug. Jammer te horen dat het probleem nog steeds bestaat. Kun je iets meer toelichten wat er precies aan de hand is? Ik begrijp dat er dingen worden opgenomen die jullie niet zelf inplannen. Zijn dit losse programma's, of series, of beide?

Je noemt ook dat dingen die jullie willen opnemen eruit worden gegooid. Bedoel je dan dat al gemaakte opnames verwijderd worden, of dat door jullie ingeplande opnames verwijderd worden voor het programma daadwerkelijk opgenomen wordt?  


Beste Remco,

Op advies heb ik laten nakijken welke tv ontvangers aan mijn abonnement gekoppeld stonden. Er stond inderdaad nog een oude tv ontvanger aan mijn abonnement gekoppeld. Deze is inmiddels ontkoppeld, maar… het probleem blijft bestaan. De tv ontvanger lijkt eigen keuzes te maken in op te nemen programma's en de programma's die wij willen opnemen gooit de tv ontvanger eruit.

 

Beste Erik,

Waarschijnlijk duurde de verwerking van de ontkoppeling iets langer, waardoor we niet direct het effect merkten van de ontkoppeling. Maar ik ben erg blij om te kunnen zeggen dat het probleem met opnemen helemaal is verholpen! Wat fijn!

Groet,

Maaike


Oh, mooi zo, goed om te horen, Maaike :)