Skip to main content

hallo,

komend weekend ga ik verhuizen. Ik kreeg bericht dat ik de 2 tv-ontvangers en de experia box moet mee verhuizen. Ik heb echter nog maar één tv-ontvanger. De tweede tv-ontvanger werd door mijn zoon gebruikt maar toen die ruim anderhalf jaar geleden het huis uit is gegaan heb ik de tv-ontvanger die hij gebruikte terug gestuurd omdat ik hem niet meer nodig had. Ik kan dus geen 2 tv-ontvangers meenemen met de verhuizing (omdat ik ze dus beiden niet meer heb).

Wilt u dit aanpassen in uw administratie. Bvd.

mvg,

J.E. Nijkamp

 

Welk abonnement heeft u? Bij sommige oudere abonnementen zitten er gewoon 2 ontvangers vast in het abonnement. Daarbij is het helemaal niet mogenlijk om er 1 ontvanger uit te halen.


Een alles in 1 abonnement. Het kan op papier dan misschien niet mogelijk zijn om een ontvanger uit het abonnement te halen maar de praktijk is dat ik er geen 2 meer in huis heb.


Welk Alles-in-1 abonnement?

Alles-in-1 Basis heeft 1 ontvanger. Elke extra wordt los bijgehuurd.

Alles-in-1 Standaard en Premium hebben 2 ontvangers. Vanaf de 3de huur je extra bij.
Bij deze abonnementen is het niet mogelijk om administratief naar 1 ontvanger te gaan

Heb je de ontvanger destijds gewoon maar teruggestuurd? De procedure is om 'm éérst uit je abonnement te halen (niet mogelijk bij Ai1 Standaard en Premium). En pas als je het terugzend verzoek krijgt, het is dan verwerkt, deze pas terug te sturen.

Ik vermoed dat een moderator wel e.e.a. kan noteren. Wil je administratief er ook niet meer voor betalen dan zou je Ai1 Standaard of Premium om moeten zetten naar Hussel internet + KPN TV met één ontvanger. Alleen is opnemen dan niet meer inbegrepen!!

N.B.

Eén ontvanger met opnemen kost net zo veel als 2 met opnemen.


Het is een alles in 1 standaard. Voor zover ik me kan herinneren heb ik de ontvanger inderdaad gewoon terug gestuurd destijds omdat ik hem niet meer nodig had. Ik kan me niet herinneren dat ik hem ook actief uit het abonnement heb gehaald destijds.

Bedoeling is overigens wel dat ik kan blijven opnemen.

Hans Nijkamp 


Dan zou ik niks veranderen. Want Ai1 standaard is dus sowieso met 2 ontvangers inclusief opnemen. 

Om hem er administratief uit te halen kan dus niet. 

Dan moet je veranderen naar Hussel. Maar

Itv met 1 ontvanger is zonder opnemen. Dat kost dan weer 4,99 extra. 1 ontvanger + opnemen kost dus 14,99.

Itv met 2 ontvangers is inclusief opnemen en kost 15,00 euro. 

Tja...

(prijzen exclusief extra pakketten)


Oke. Maar probleem is wel dat ik nu op papier 2 ontvangers moet hebben die ik niet meer heb. Krijg ik daar op enig moment geen 'gedoe' mee?


Oke. Maar probleem is wel dat ik nu op papier 2 ontvangers moet hebben die ik niet meer heb. Krijg ik daar op enig moment geen 'gedoe' mee?

Hallo @H N als je je abo ooit eens op gaat zeggen bij KPN, wil KPN de aan jou in bruikleen gegeven apparatuur weer terug ontvangen. Als je dat niet kunt bij 1 of meerdere apparaten krijg je de vervangingswaarde van die spullen door gefactureerd.

 


N.a.v. opmerking JanD. Ik neem aan dat je de retourbon nog hebt die je kreeg bij het afgeven op het postkantoor. Die dien je namelijk te bewaren. Dan heb je ook bewijs. Dan zal dat niet gebeuren.

Verder zal de moderator, die hier nog komt, een notitie bij je abonnementsgegevens kunnen zetten dat er nog maar 1 is. Maar administratief kunnen het er dus niet minder dan 2 zijn bij Ai1 Standaard. 2 ontvangers is inclusief opnemen. 1 is dat niet. Dus als het al kon is administratief naar 1 ook niet handig als je opnemen wilt houden. In kosten zal dat ook niks uitmaken namelijk. Los kost opnemen 4,99.

Alleen heb je nu feitelijk dus geen inbegrepen opnemen meer, omdat je nog maar 1 ontvanger gebruikt/hebt. Maar ja….

Wil je het administratief rechtbreien met 1 ontvanger dan wordt het dit:

Onder je huidige Ai1 kan het niet dus Hussel.

Hussel internet 50 Mb/s 44,00 , 100 Mb/s 49,00 , 200 Mb/s 52,00
KPN TV met 1 ontvanger 10,00 (basispakket)
Opnemen 4,99
Telefoonnummer 2,00
Totaal 60,99 , 65,99 , 68,99

Overzicht vd mogelijkheden

Klik op afbeelding om te vergroten

 


Het wordt me een beetje onduidelijk nu allemaal, sorry. Laat alles maar gewoon zo staan. Als ik ooit opzeg bij KPN zie ik het tzt wel. Als jullie svp maar vastleggen dat ik de ontvanger medio 2021 heb terug gestuurd. Bvd.


Het wordt me een beetje onduidelijk nu allemaal, sorry. Laat alles maar gewoon zo staan. Als ik ooit opzeg bij KPN zie ik het tzt wel. Als jullie svp maar vastleggen dat ik de ontvanger medio 2021 heb terug gestuurd. Bvd.

Hallo @H N en als je het verzendbewijs maar heel goed en heel lang bewaart kun je het, wanneer nodig, aantonen bij KPN.

 


Die heb ik echt niet meer Jan. Dat soort documenten bewaar ik niet jaaaaaaren. We zien wel tzt.

Hans


Staan je gegevens in je forumprofiel? Dan kan de kpn moderator die hier nog komt een notitie bij je abonnementsgegevens zetten.

Ik weet niet wat tegenwoordig Ai1 Standaard (met 100 Mb/s) kost. Maar onder het (nieuwe) Hussel heb je met 100 Mb/s en 1 ontvanger EN opnemenpakket en vast telefoonnummer een maandelijkse factuur van 65,99. (exclusief gesprekskosten vaste telefoon). Ik denk dat je met een nieuw abonnement, wat dan weer overeenkomt met wat je hebt, dus zelfs iets minder duur uit bent…

Ik heb hier Spotify weggelaten. Daar betaal je in Ai1 nu ook nog voor (à € 9,99) zelfs als je dat niet gebruikt.


Hi @H N, welkom op het forum. 

Op je opgegeven postcode en huisnummer zie ik alleen een nieuwe bestelling. Kan het zijn dat dit nog je oude postcode en huisnummer is in plaats van je nieuwe? Zou je anders alsnog de nieuwe in willen vullen in je profiel? Dan kan ik dit ook voor je nakijken.