Skip to main content

Hi,

 

misschien kunnen jullie me helpen! Ik ben verhuist en sindsdien heb ik problemen met 1 tv ontvanger! Mijn ontvanger krijgt internet via een kpn WiFi versterker. Deze versterker is bedraad met internet uit de router!

alle kabels die erin horen zitten erin en het internet komt naar boven zoals t werkt. Alleen mijn tv ontvanger ontvangt niks… waardoor ik telkens weer opnieuw een foutmelding krijg! 
 

het standaard protocol heb ik al uitgevoerd bijv:

modemresetten

kabels vervangen

tv ontvanger resetten 

WiFi ontvanger resetten

 

graag zoek ik naar een oplossing

groet,

Ferry

Welkom op het forum. Voor de medewerkers van KPN is het belangrijk dat alles relevante persoonsgegevens in je profiel worden aangevuld, zodat zij zo goed mogelijk kunnen ondersteunen bij het zoeken van een passende oplossing. Mocht je dit al gedaan hebben, zullen medewerkers binnenkort reageren op je bericht. Het is de laatste tijd erg druk, waardoor een reactie even op zich kan laten wachten.

 

Ik weet niet of de interactieve tv kast op de wifi versterker aangesloten kan worden. Zo wel, wat doet het kastje als je deze direct aansluit op het modem?


De WiFi versterker is van kpn zelf ook! Er staat in dat je hem daar in kan pluggen! Dan trekt die de internet vanuit de modem naar het WiFi kastje en zend het door naar de ontvanger.


Helder. Alleen om alles uit te sluiten is de vraag wat de ontvanger doet direct als deze direct op het modem is aangesloten. Misschien is de versterker wel kapot. Nogmaals het kan soms zoveel oorzaken hebben.


Eens! Bedankt voor je antwoord!! maar ik word er zelf  een beetje gek van:) ik krijg van kpn zelf niet meer als antwoord reset je router en versterker en je tv ontvanger… ik gok zelf dat de ontvanger kapot is...


Heb je mijn idee even getest om uit te sluiten dat het tv kastje niet kapot is?


De ontvanger ontvangt geen signaal direct op de modem! De andere ontvanger wel


Hoi @Ferry91

Niet fijn dat je een foutcode te zien krijgt op je tv-ontvanger. Wat is de precieze foutcode? Je geeft aan dat je deze aansluit op een Wifi versterker, op wat voor type Wifi versterker sluit je de tv-ontvanger aan? 

Als ik het goed begrijp, ervaar je nog steeds een probleem als je de tv-ontvanger met een rechtstreekse kabel (dus zonder de Wifi versterker ertussen) met je Experiabox verbindt. Klopt dat? Ik begrijp ook dat je nog een andere (wel werkende tv-ontvanger) hebt. Kan je de de tv-ontvangers eens onderling omwisselen? Verhuist het probleem dan mee of blijft het op dezelfde locatie? Ik lees het graag. 

@Jeroen Ruiter bedankt voor je hulp tot zover :slight_smile: