Skip to main content

Mijn tv is aangesloten op een kpn box met WIFI. Start echt heel langzaam op. Heel dikwijls staat het beeld plotseling stil vooral op Ned 1. Soms door wat heen en weer schakelen, doet hij het weer. Dikwijls de kpn-box resetten en wachten op een volgende keer. Gewoon waardeloos, veel spijt dat ik overgegaan ben naar KPN. Omdat alleen KPN hier glasvezel heeft heb ik die stap gemaakt. Niet eens sneller dan De oude Delta.

Overweeg zeker om weer terug te gaan naar mijn oude vertrouwde provider.

jdb

 

Admin: afgesplitst

Delta had geen Forum nodig… nooit problemen en telefonisch altijd snel geholpen.


@Jan dB 

 

Welke KPN tv ontvanger heb je?

EN

Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12? (of te wel, wat zit daar allemaal tussen).

EN

Heb je glasvezel of koper? 

 

En Delta heeft ook een forum en ook bij Delta hebben ze ook wel eens problemen.😉


Heb een Leowe tv kastje Sagecom DIW 7022. Op WIFI aangesloten, prima signaal. Experia box glasvezel. nooit gebruik hoeven te maken bij Delta forum. In mijn vakantiewoning ook Delta, maar dan glasvezel. Nooit problemen. Daar gebruiken we de eigen tv handbediening.

ik las dat er meer mensen problemen hebben…..

dit las ik…

Sinds gisteren heb ik TV+ met de daarbij behorende Sagemcom DIW 7022. Daarvoor gewone interactieve tv met VIP 5202, hetgeen probleemloos werkte. U raadt het al, de nieuwe sagemcom heeft kuren: dan geen beeld, dan geen geluid, dan is de verbinding met de afstandsbediening weg en tot slot zegt t ding geen netwerkaansluiting actief (internet doet het wel gewoon en na herstart box wel internetaansluiting). De box is bekabeld aangesloten. Nieuwe kabels geprobeerd, opnieuw opgestart, terug gezet naar fabrieksinstellingen. Even doet hij t weer...maar na de zaak afgesloten te hebben en na een tijdje weer aangezet heb ik weer een andere hiervoor genoemde klacht.Het ding is nmm defect. Kan ik m omruilen in de winkel of krijg ik een andere toegestuurd? Of is er nog iets wat ik over het hoofd heb gezien??


@Jan dB

Loewe en Sagemcom zijn 2 verschillende merken.

KPN levert de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box).

En als je de Box12 (KPN modem router) hebt, dan werkt het perfect.

Anders moet je minimaal 1 superwifi bij KPN kopen en die op de Experiabox aansluiten, dan werkt het ook goed.

Het beste is en blijft natuurlijk een UTP kabel.😉

 

Reset de DIW7022 eens.

Zet hem aan en houd de kpn toets, rechtsboven op de kpn ab, ingedrukt totdat je een popup scherm krijgt. Kies dan voor opnieuw opstarten.

Blijft het probleem terugkomen, dan is de kans groot dat de DIW7022 defect is.

Neem dan contact op met 0800-0402, gratis.

 

Of wacht op een moderater, vul dan wel je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

i.v.m. drukte kan het een paar dagen duren. 

 

P.S.

Ik werk niet bij KPN, ik ben net zoals jij klant bij KPN.

 

nmm? 


Hoi @Jan dB, welkom op ons forum!
Dit forum is bedoeld als een plek waar klanten elkaar kunnen helpen, als je liever contact hebt met de klantenservice kun je ons altijd even bellen op 0800-0402

Bij issues als deze kan een frisse start een heel eind helpen.
Als dat niet helpt ben ik wel benieuwd of de verbinding beter is als je een kabel gebruikt, als dat wél goed werkt weten we waar we moeten zoeken.
We denken graag even mee!​​


Heb kastje gewisseld met een andere tv. Die doet het wel beter en beeld blijft voorlopig ook niet stil meer staan. Eerste kastje aangesloten op kabel en bij de andere tv gezet, die doet nu helemaal niks meer. KPN belt vandaag, tussen 10.00 en 17.00 uur. Dus de hele dag wachten? We zien wel. Men dacht dat er waarschijnlijk een oud kastje tussendoor geslipt is. Dat is dan van de tijd dat de KPN de kastjes uit gingen proberen bij de klanten.