Skip to main content

Hallo,

 

Na vorige week problemen te hebben gehad met verbinding van ons tv kastje boven(draadloze verbinding via verbindingsset), krijg ik vandaag steeds de melding dat ie is opgestart in beperkte modus. Ik word er een beetje kriegel van nu. Dingen die altijd gewerkt hebben werken na een jaar of 2 opeens niet meer. Na 5 keer opstarten eindelijk goed, maar dan heb ik er geen zin meer in. Het betreft een Arris kastje. Verbinding boven gemeten was gewoon goed. 

Heb je de tv ontvanger al eens beneden aan de kabel gezet? Wat gebeurt er dan?


Hoi @Geert1977, heb je bovenstaande tip nog kunnen proberen?


Op het moment werken ze zowel boven als beneden normaal. Ook met omwisselen. Wel heb ik ook beneden waar het kastje direct bedraad aan het modem hangt nu ook regelmatig dat het beeld een paar seconden blijft hangen bij aanzetten en zappen. Dus als je van zender wisselt, dat hetdan even stil blijft hangen.


Hoi @Geert1977, fijn dat de ontvangers weer goed werken!
Dat ze soms even een paar seconde blijven hangen kan normaal zijn. Op afstand is dat wat lastig te beoordelen.


Hoi @Geert1977, fijn dat de ontvangers weer goed werken!
Dat ze soms even een paar seconde blijven hangen kan normaal zijn. Op afstand is dat wat lastig te beoordelen.

Was eerder nooit zo, is echt van de laatste 2 a 3 weken. Sowieso zijn er sinds dit jaar juist veel problemen bij ons in huis. Dit terwijl we niks hebben veranderd, ook de buren hebben geen dingen veranderd wat ons zou kunnen storen. Ik blijf het raar vinden. Tot nog toe is het ook zo dat als ik melding hier op het forum maak, dat het dan ook snel over is. Of het nou kortdurende problemen zijn, of dat er meer achter zit? De toekomst zal het leren. Voor eerst bedankt voor de antwoorden.


En het volgende probleem doet zich voor. Sinds een paar dagen werkt de gids niet op de ontvanger boven.


Hoi @Geert1977, die foutmelding komt er op neer dat de ontvanger te lang moet wachten op de server, zie ook Foutcode AVS-TO-0001.
Vaak helpt het al een eind om de ontvanger even te herstarten of leidt dat in ieder geval tot een specifiekere foutmelding.
Is dit op de TV ontvanger via de draadloze verbindingssets? Die willen hier ook nog wel eens voor zorgen namelijk. Hoe branden de lampjes daarop?
Over de draadloze verbindingssets hebben we twee handige topics: