Skip to main content

Sinds enige dagen valt de decoder uit en verschijnt er in beeld dat er geen contact is met het modem. Echter de kabel is niks mis mee: ik druk de knop op de decoder in en zet hem weer aan en het werkt weer.

Graag advies wat te doen.

Groet, 

HvL

 

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Het valt me ook op dat de internet regelmatig uitvalt of zeer traag is. Een dwonloadsnelheid van 13 mb vanmorgen. Daar waar normaal ruim 100 de norm is.


Hoi @hvl

Bedankt voor je bericht op ons Forum. Niet fijn dat je ervaart dat je tv-ontvanger geen verbinding meer heeft met je modem. Op het moment dat zoiets gebeurt, zal je op je tv een specifieke foutmelding/foutcode te zien krijgen. Aan de hand van die foutcode, kan je hier verdere stappen doorlopen om het op te lossen. 

Verder geef je aan dat je een trage internetverbinding ervaart en heb je een downloadsnelheid gemeten van 13 Mbit/s. Ik zie dat op het aansluitadres dat in je Forumprofiel staat, een glasvezelverbinding actief is. Bij een glasvezelverbinding zal altijd de pakketsnelheid van (in jouw geval 100 Mbit/s) binnenkomen op je modem. Je speedtest zal dan hoogstwaarschijnlijk via een Wifi-verbinding zijn uitgevoerd. Bij gebruik van en Wifi-verbinding, zal je altijd snelheid verliezen, maar er zou meer uit te halen moeten zijn dan een uitkomst van 13 Mbit/s. 

Mijn advies is om je Wifi verbinding te verbeteren met de Wifi Manager Servicetool. Deze Servicetool analyseert en optimaliseert de Wifi verbinding. Het is van belang dat je de Wifi Manager minimaal twee keer achter elkaar doorloopt. De Wifi Manager Servicetool kan dan namelijk constateren of de verbeteringen voldoende effect hebben gehad. 


Ik heb niets meer van je gehoord, dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!


Reageer