Skip to main content

Heb al meerdere malen geklaagd over de box valt spontaan weg en start dan op,Ook Youtube loopt geregeld vast dus dan weer stekker eruit en opnieuw opstarten.Heb al alles gedaan frisse start lijkt dan enige tijd te helpen na verloop begint het probleem opnieuw.Mijn vraag is wil graag een andere box dat ik deze terug stuur,en dan graag eentje van de laatste versie want begin het gewoon beu te worden

Goedenavond @hansknap, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd?

Laat u me nog even weten of het gelukt is en geholpen heeft?


Ja hoor zoals ik hierboven al heb beschreven,Heb er best kennis van hoe zo,n box werkt


Hoi Hans, voor het spontane herstarten van de tv ontvangers hebben we afgelopen week een nieuwe firmware versie uitgerold. Om zeker te zijn dat je deze ook binnen hebt gekregen, en dat alles even weer helemaal vers kan beginnen, wil je de ontvanger nog een keer een reset geven (de Frisse Start in het menu). Kijk het daarna even een dag of wat aan om te zien om het herstarten ook inderdaad weg is. Hopelijk helpt dit ook voor het vastlopen van YouTube. Als dat niet zo is, meldt je hier weer. Dan kijken we verder.


Sinds ik deze tv box in bezit heb alleen problemen update gedaan,ook niet goed,vaker bij overschakelen van zender even negatief beeld zoals op een onontwikkelde foto,verder You tube is ook niet goed geluid bas dreunt of als deze overbelast is,via tv app niet,en bij mijn tv box voor deze ook geen last van,helaas toen terug gestuurd omdat een medewerker van Kpn dacht dat deze kapot was ,wat later dus niet bleek,alleen de klok functie was uitgeschakeld .Maar om er een eind aan te maken wil dat het nu opgelost wordt,anders denk ik dat ik voor het eind van jaar toch ga overstappen hoor.


Voor de zekerheid: je hebt nog een keer een reset uitgevoerd ergens sinds vorige week donderdag, Hans? Ik vraag het nog een keer omdat we even zeker moeten weten dat de nieuwste firmware actief is op de box. Dat gaat in principe automatisch, maar voor de zekerheid is een reset (de Frisse start uit de afgebeelde instructie eerder in dit topic) dan wel zo handig. Als je dit al gedaan hebt sinds vorige week donderdag, dan hoeft het niet weer. Anders graag nog een keer doen, en kijk dan een dag of twee of je verbetering merkt. Zo niet, laat het weten.

 

Als je de reset al gedaan hebt en de problemen zijn er nog, dan wil ik nog graag van je weten hoe de tv ontvanger is aangesloten op de Experia Box. Is dat rechtstreeks met een kabel, of zit er wellicht nog iets tussen (zoals een switch of draadloze verbindingsset)?


Gewoon via lan kabel,verder niks


Net weer vastgelopen.nu zie ik ook dat erop het display van de tv box een rood lampje brandt dan .Kan niet meer terug na tv schakelen dus dan maar weer stekker eruit en resetten.


Dat klinkt allemaal in orde dan, @hansknap, qua hoe het is aangesloten etc… Behalve dan dat hij dus nog steeds uitvalt.  Ik heb hiervoor nu een melding kunnen aanmaken. Het lijkt erop dat er een monteur langs moet komen aangezien ik een dag en tijd moest kiezen. Ik heb, om je wat ruimte te geven, gekozen voor woensdag 16 december tussen 8:00 en 10:00. Zoals het systeem mij dit voorschotelde verwacht ik dat er dan dus in dat tijdsblok een monteur bij je op de stoep staat. Er is echter ook een kleine kans dat het geen monteur is maar een belafspraak. Houd dus ook je telefoon in de gaten op dat moment. Als ze bellen dan is dit op het bij ons bekende contactnummer dat eindigt op 623.


Prima ,had op 12-12 al gebeld met kpn,degene zou ook iets doorsturen naar een van jullie afdelingen,maar zie wel hoe contact gaat met monteur ben in ieder geval op dat tijdstip thuis.


Ik lees hier, @hansknap, dat er een monteur is geweest en dat de tv ontvanger is geruild voor een andere. Ben je nou ook van het probleem af?


Ik lees hier, @hansknap, dat er een monteur is geweest en dat de tv ontvanger is geruild voor een andere. Ben je nou ook van het probleem af?

 

Ja hoor ,maar monteur zag en hoorde het ook meteen dat er wat mis was met de ontvanger.


Mooi zo, goed om te horen :)