Skip to main content

Sinds gisteren werkt de tv ontvanger niet meer goed samen met mijn LG TV OLED. Waarschijnlijk heeft de tv ontvanger een update gekregen waardoor het nu ruzie heeft met mijn TV qua output. Het gaat om zoveel tijd op zwart. Kan iemand dat bevestigen? Ik ben maar overgestapt naar KPN app op mijn LG TV. Uiteraard de gebruikelijke stappenplan uitgevoerd zoals een frisse start en software opnieuw installeren. Als ik de tv ontvanger op mijn 2e TV aansluit die Samsung is dan werkt het wel goed. Dus het werkt specifiek niet meer goed samen met mijn LG TV OLED (OLED55CX6LA). Maar zeg wie heeft bedacht om de updates uit te rollen tijdens de WK voetbal?

 

Het heeft zeker te maken met de output want die staat per abuis op SCART. Ik heb al geprobeerd om op HDMI te zetten maar het springt weer terug naar SCART.

Ik heb een LG Oled tv en die werkt perfect.

Ik heb de C1 versie (de opvolger van de CX.

 

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Zit hij op HDMI 1?

Start de tv ook op met HDMI1? 

 

Scart?

Op de LG Oled zit helemaal geen scart. 

 

Ga naar het menu in de KPN tv decoder en zet daar de instellingen goed.

Welke KPN tv decoder heeft u?


Ik heb Arris VIP5202 KPN. Normaal zit ie op HDMI 4. Ja ik gebruik ook helemaal geen scart. Daarom denk ik dat de tv ontvanger een slechte update heeft gekregen waardoor ie van slag raakt in de communicatie met LG TV OLED. Voorheen werkte het goed op UHD HDR via HDMI. Nu is het helemaal "kapot”. 


De Arris 5202 heeft geen scart volgens mij.

Maar de HDR kan het probleem zijn.

Zet de HDR uit en kijk hoe het beeld dan is.

 

Heb je wel een goede HDMI 4K kabel er tussen zitten?

 

Mijn voorkeur en advies is via HDMI 1 ingang op de tv en in de tv instellingen zetten dat hij via HDMI 1 opstart. 


Ik heb al geprobeerd HDR uit te zetten en het hielp niet. Uiteraard heb ik een goede HDMI 4k kabel. Nogmaals: voorheen werkte het goed via UHD HDR. Sinds gisteren niet meer.


Hi @DoveKwartel, welkom hier. 

Wat naar en bijzonder dit. Hoe is de ontvanger aangesloten op de modem? Rechtstreeks met een kabel? Of via een switch of draadloze adapters? Werkt internet op het moment van wegvallen van je beeld wel goed? 

Heb je de ontvanger ook al gereset of naar fabrieksinstellingen teruggezet? 

Ik hoor graag van je. 


De ontvanger is verbonden met de switch net als LG. Internet werkt gewoon goed ook via LG. Ik kijk nu naar KPN app.

Ja, de ontvanger is gereset en ook naar fabrieksinstellingen teruggezet maar dat hielp niet. Let wel: de ontvanger werkt wel goed met mijn tweede TV Samsung. 
 

Daarom vermoed ik incompatibility met LG OS en de software van de ontvanger.

 


De ontvanger is verbonden met de switch net als LG. Internet werkt gewoon goed ook via LG. Ik kijk nu naar KPN app.

Ja, de ontvanger is gereset en ook naar fabrieksinstellingen teruggezet maar dat hielp niet. Let wel: de ontvanger werkt wel goed met mijn tweede TV Samsung. 
 

Daarom vermoed ik incompatibility met LG OS en de software van de ontvanger.

 

 

Heeft de switch IGMP snooping?

Anders kan het kloppen dat hij niet goed werkt via de switch.

 

Een DVS kan ook voor dit soort problemen zorgen en via een DVS mag IPTV en internet niet gelijktijdig.😉

 

En mijn voorkeur is HDMI ingang 1 kiezen en de tv met HDMI 1 laten opstarten. 

 

Zit de HDMI kabel er nog wel goed in of is deze defect (heb ik een keer gehad). 


Zelfde probleem hier, met de LG OLED42C24LA. soms schakelt de tv over op zwart.  andere keren zal de tv geen signaal detecteren