Skip to main content

Vandaag zouden er twee KPN TV-kastjes op mijn huisadres bezorgd worden door PostNL. Ik ontving echter een bericht van PostNL dat ze bij de buren waren afgeleverd, terwijl mijn vrouw de hele dag thuis was. Ondanks dat ik bij de buren aanbelde en zij aangaven niets ontvangen te hebben, bleef ik zonder succes bij andere buren proberen. Ik nam contact op met KPN om de situatie uit te leggen, maar kreeg het advies om PostNL te bellen. Helaas was de klantenservice van PostNL niet erg behulpzaam en stuurde ze me terug naar KPN, omdat zij de melding moesten maken. PostNL (klantenservice) kon geen contact leggen met de bezorgers. Hierop belde ik opnieuw KPN, waar ik het advies kreeg om naar de winkel te gaan, zodat er nieuwe TV-kastjes konden worden opgestuurd.

Het valt me op hoe de goede oude tijd van uitstekende klantenservice lijkt te zijn verdwenen. Het was fijn toen je nog e-mails kon sturen of met iemand kon spreken die daadwerkelijk voor de organisatie werkte, in plaats van het uit te besteden aan externe bedrijven die er weinig om lijken te geven. Het meest frustrerende in dit hele verhaal is dat ik mijn internetsnelheid in de MijnKPN-omgeving heb verhoogd van 100 Mbps naar 200 Mbps. (Want moet ik met 2 TV kastjes?) Heb niets met mijn wijziging internetsnelheid te maken.

Wat me zorgen baart, is dat wanneer je om een bevestiging per e-mail vraagt voor deze melding, er geen respons lijkt te zijn. Er wordt alleen gezegd dat er een notitie is gemaakt. Ik vrees dat dit uiteindelijk zou kunnen resulteren in een factuur voor twee TV-kastjes die ik nooit heb ontvangen.

Hebben jullie enige adviezen die ik kan toepassen? Ik hoop op een reactie van jullie kant.

Hi @Ronald G en welkom op het forum!

Vreemd dat je de kastjes niet hebt ontvangen dus logisch dat je wilt weten waar je aan toe bent. Contact per mail kan inderdaad niet, maar fijn dat je het forum gevonden hebt! 

Het meest frustrerende in dit hele verhaal is dat ik mijn internetsnelheid in de MijnKPN-omgeving heb verhoogd van 100 Mbps naar 200 Mbps. (Want moet ik met 2 TV kastjes?) Heb niets met mijn wijziging internetsnelheid te maken.

Dit kan ik niet helemaal plaatsen. Je hebt je internetsnelheid verhoogd, hierdoor zijn er twee tv-kastjes geleverd, maar deze heb je niet aangevraagd? Of bedoel je dit anders? 

Zou je je forumprofiel zo volledig mogelijk aan willen vullen en hier een seintje willen geven wanneer je dit gedaan hebt?

Daarnaast zou ik verwachten dat PostNL je wel kan vertellen waar het pakket gebleven is. Ze kunnen op zijn minst kijken waar het bij hen geregistreerd staat. Ik had eens een niet thuis briefje in de bus waar ik niet op kon lezen waar het pakket afgeleverd was. PostNL heeft dit toen nagekeken, zonder me naar het bedrijf te verwijzen waar het pakket vandaan kwam. 

Je kunt het dus in de tussentijd ook nogmaals bij PostNL proberen. Een bericht sturen via Facebook heeft bij mij vaak het meeste succes. 

Je ontvangt sowieso geen facturen voor de verdwenen of vervangende kastjes. Je kunt alleen betalen voor de hoeveelheid ontvangers die in je abonnement zitten en dit staat in je MijnKPN vastgelegd.
Naar de winkel toe voor nieuwe kastjes kan dus sowieso ook, als het via PostNL niet wil.


De track en trace wijst toch uit waar het bezorgd is?Â