Skip to main content

Hi Bram. Bij welke dan aansluiten? Er zijn er meerdere over het zelfde onderwerp die over het zelfde onderwerp gaan: terugkijken wordt onderbroken met een melding en je kunt opnieuw beginnen. Gisteren naar Het Dorp Zarra van afgelopen maandag op RTL4; na plus minus 40 minuten. DIW7022 WIFI aangesloten op Fritzbox 7590. Gemeten snelheid op telefoon naast ontvanger 450 Mb/s, zou voldoende moeten zijn. Lijkt er op dat de tvbox weinig buffert. Tijdens life TV kijken gebeurt dit (nog) niet. 

Zeg maar in welk topic je dit wilt hebben.

Frans 

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hoi @FransHe, laten wij hier verder gaan. 

Heb je de ontvanger een reset gegeven? Maakt dat nog verschil? 

Want welke versie firmware draai je nu op? 


Hllo Bart_Z,

Een reset geeft geen verbetering. Onderbreken gebeurt ook tijdens live kijken.

Dit zijn de gegeven; lijken redelijk recent te zijn.

Vraag: zou het kunnen zijn doordat er in de achtergrond een update wordt geïnstalleerd? De melding die komt bij het onderbreken is iets van “ververs ….” 

Zal als het weer gebeurt een foto maken van de mededeling.

 


De FRITZ!Box heb je niet van ons in bruikleen zie ik. Heb je de Experia Box nog? Als je die aansluit, ervaar je dan hetzelfde probleem? Daar ben ik nog wel benieuwd naar. 

 


Dat wordt een beetje lastig wegens de configuratie die er achter hangt. Ik kan een aantal zaken niet instellen met de EB dus geen optie. Bandbreedte naar box is geen probleem, 288 Mbs is ruim voldoende. Heb wel al eerder gemerkt dat de verbinding van de glasvezel haperingen vertoont maar de FB heeft gewoon de standaard instellingen van KPN. 


Ik kan jouw verbinding verder helemaal niet uitlezen zo. Dat kan alleen als je ons modem aansluit.

Ik kan je enkel aanraden om het glasvezelkastje eens 2 minuten van het stroom te halen. Hopelijk los je daar de problemen met de haperingen van de glasvezel mee op. 


Ga ik proberen. Dank.


ik heb sinds kort een fritz. TV+ werkte prima met de experiabox V10 (die dus OOK geen wifi6 heeft) maar nu ik de Fritz geplaatst heb lopen de meeste zenders na ongeveer 10 seconden vast. Het beeld bevriest dan en alleen de audio loopt door. Opnames bekijken kan ook niet, zelfde probleem.


ik heb 2 TV+ kastjes. beide bedraad aangesloten

Vervolgens heb ik voor beide in de fritz een priotiteit in gesteld . Voor 1 van de 2 kastjes zorgde dit ervoor dat ik weer gewoon TV kon kijken. Voor de andere heeft t geen verschil gemaakt. het maakt daarbij niet uit of beide kastjes aanstaan of slechts 1 van beide. Harde reboots en volledige resets van de TV+ kastjes brengt geen verbetering

Dus nee, de Fritz werkt niet (altijd) goed met TV+

Ik heb de Experiabox weer aangesloten, en de TV kastjes werken meteen weer correct. 


Dan is de vraag of er iets specifieks in de Experiabox zit maar die kan ik niet gebruilken wegens te beperkte mogelijkheden. Wat wel werkt voor gewoon kijken is transmissie op Unicast in plaats van multicast. Terugkijken is af en toe een dingetje maar via de tv app van de LG werkt het wel goed; geen reset.

De D.. box is na de laatste update wel wat stabieler geworden maar om nu te zeggen dat het een topper is …….